Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York bereidt zich voor op zware sneeuwstormen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: New York bereidt zich voor op zware sneeuwstormen

Bericht door Hinko »

terwijl er iets noordelijker wel genoeg is gevallen en nog steeds valt.

http://www.washingtonpost.com/blogs/cap ... ng-island/
now totals approaching 3 feet in New England
Tja weermodellen, weersverwachtingen.
Blijft lastig in zulke situaties. Nowcasten. 100 km links of rechts is niks voor een systeem als dit. Maar voor het resultaat veel.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Misschien een storm in een glas water in NY maar zeker niet hier in Boston. Er liggen hier feet en op dit moment sneeuwt het 3" per uur - whiteout. 't Is wat. Zoals een waarschuwingsbord boven de snelweg gisteren al zei: Wicked bad stawm comin' :lol:!

Ja, Voynich, ik vraag me ook altijd af wat die amerikanen tijdens een sneeuwstorm wel niet eten. Vandaag ligt alles stil, morgen is het schoonmaken en komt het leven langzaam weer op gang en donderdag is alles weer normaal.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Ja hier viel het erg mee. Rond om ons op sommige plekken tot 14" maar hier maar 6". Iedereen is ook al weer op pad en opa heeft de bobcat al om 6 uur vanochtend opgehaald dus ik denk dat de meeste driveways in Springfield al geruimd zijn :lol:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

We zaten gisteravond op zo'n 28", en daar zijn nog een paar inches bovenop gevallen. Vrijdag meer sneeuw, en maandag moet er nog een foot bijkomen :thumbup:. Nog 1 1/2 week, dan zit ik op een warm eiland waar het nog nooit heeft gesneeuwd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:Uiteindelijk bleek het allemaal een (sneeuw)storm in een glas water :)
De noodtoestand in de stad New York is opgeheven. Burgemeester Bill de Blasio waarschuwde zondag voor een sneeuwstorm van grote omvang, maar in New York viel uiteindelijk ongeveer 15 centimeter sneeuw.
Volgens het Amerikaanse weerinstituut bewoog de sneeuwstorm in de nacht van maandag op dinsdag sneller dan voorspeld, en meer richting zee. Het instituut bood dinsdag zijn excuses aan voor de foute inschatting.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3980612/noo ... heven.html
Voor New York, ja, maar zeker niet voor Boston en omgeving. Mijn zus woont net ten noorden van Boston en zij zijn begraven met meer dan een meter sneeuw in twee dagen. Onvoorstelbaar, de foto's uit dat gebied!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Behalve voor de mensen met zeewater schade aan hun huizen, en die met kinderen in Boston scholen, is het leven weer terug naar normaal vandaag in Boston eo. Ongelooflijk hoe snel het sneeuwruimen hier gaat. En nu op naar de volgende sneeuwstorm!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dutchie_in_boston schreef:En nu op naar de volgende sneeuwstorm!
En die volgende sneeuwstorm is er nu lees ik. Hoe is het nu in Boston?

Marianne
dutchie_in_boston
Amerika-expert

hahaha, nee hoor, we zijn al weer verschillende blizzards verder. Twee jaar sneeuw is hier in zo'n 3 weken gevallen. Het is koud, dus weinig smelt en de sneeuwbergen zijn enorm. Afgelopen week 2 grote stormen met allerlei problemen in Boston. We hebben onze daken nu twee keer geruimd, maar de ice dams (geen idee wat dat op z'n NLs is) blijven maar komen en bijna iedereen heeft lekkages in huis. 't Is een winter for the record books. Maar in juni is alles weer goed.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ijsdammen? :) Alleen weet ik niet of die in NL bestaan. Bij een collega is het hele plafond van haar keuken ingestort van de lekkage, erg hoor. Je kunt wel zien welke huizen goed geisoleerd zijn en welke niet momenteel.

Een leuk grapje van het toeristenkantoor hier, wat het landelijk nieuws gehaald heeft;
http://www.usatoday.com/story/news/nati ... /23506841/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dutchie_in_boston
Amerika-expert

hè gatsie, ja, dat is hartstikke vervelend. De hele rompslomp van kou, nat, troep, verzekering, repareren, enz. Bleeh.

Ik zag dat grapje van Ithaca en de Keys. Leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sprak gisteren met mijn zus in Newburyport. Hun straat is goed schoon, maar zijstraatjes hebben ternauwernood de breedte van een auto geveegd. De foto's die ze plaatste zijn onvoorstelbaar :shock:. Wij hadden in 2010 meer dan een meter sneeuw liggen en dat vond ik al erg. Sterkte ermee!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

kun je wat foto's delen, Petra?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij de link naar spectaculaire winterfoto's uit het noordoosten: http://www.theatlantic.com/photo/2015/0 ... us/385566/

(Bij mij komt er eerst een advertentie, die na een aantal seconden verdwijnt. Als ik linksboven in de zwarte balk op "The Atlantic" klik, ben ik meteen op de website met foto's.)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

leuke fotos!

Een paar centimeter sneeuw iedere dag deze week, en dit weekend komt er weer een storm. En koud, behalve zondag - dan krijgen we regen dus dat wordt leuk, met ijsbanen en zwaar beladen daken. De hele oostkust is hartstikke koud, de temperaturen zijn zelfs in zuid-Florida tegen het vriespunt. Wij zaten op St. Croix en reisden van +28C naar -20C binnen 10 uur. Dat was een holy-s#%t moment toen de deuren van de terminal in Boston open gingen :lol:.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

wow .... mooie foto's!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dutchie_in_boston
Amerika-expert

weet je, ik ben er vrij lakoniek onder en ikzelf heb geen grote problemen maar NY Times heeft een goed artikel vandaag wat weergeeft wat er hier in Boston aan de hand is: http://www.nytimes.com/2015/02/20/opini ... odayspaper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer