Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Rachel. »

Ook een goede optie als ze nog niet eerder is geweest is de New York City Pass, die combineert een aantal topattracties met fikse korting,
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Dank Rachel. Daar ga ik naar kijken. We zijn allebei nog nooit in New York geweest.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maartnn »

Ik ben afgelopen maart-april naar New York geweest en verbleef in het Courtyard by Marriott Hotel Manhattan/Central Park. Dit was een uitstekend hotel, niets op aan te merken. Ook de ligging was voor ons perfect: op Broadway, 7-8 minuten wandelen van Times Square en in de andere richting ongeveer even lang wandelen richting Central Park. Veel ontbijtzaken in de buurt (waaronder Ellen's Stardust, super leuk!), en metrohalte om de hoek.

Ik ben namelijk aan het kijken om in april weer terug te gaan. Als ik terugga, boek ik sowieso dit hotel terug.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... ew#results

2 retourtickets doen zo rond de 450 euro per stuk. Mei en juni scheelt weinig met prijs. Brussel iets goedkoper, Schiphol iets duurder.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wel een lange overstaptijd toch?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Honkbal of het nu voor de MLB is of voor lager nivo, alles start in april en eindigt in oktober.
Ik zou toch zeker gaan voor de MLB.
In NYC heb je de New York Yankees en New York Mets.
Kaartjes beginnen vanaf ± $ 30.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik ga hier in NL wel eens naar een wedstrijd, dan zit je met 30 man achter de backstop, als het druk is! Leuk met iedereen praten, of ze nu van eigen club of tegenstander zijn dat maakt niet eens uit. Ga je naar de Yankees, hoeveel man komen er kijken? Geen idee. 50.000? Dan zit je ergens halverwege de tribune, heb het idee dat je dan weinig ziet. Dat je het balletje maar amper ziet zelfs. Zou dan liever naar een Minor League team gaan, of zelfs gewoon nog wat eronder. Dan heb je nog steeds niveau hoofdklasse Nederland denk ik zo. En verwacht qua publiek meer zoiets als bij de Haarlemse Honkbalweek. Gewoon gezellig. Alleen geen idee of die clubs ook in New York zitten, denk eerder in een buitenwijk. Zou dat nog eens uit moeten pluizen.

Gisteren zag ik een film. Airbud. Met honden. Maar dit ging dus ook over honkbal. Als je ziet hoe die kinderen daar al gooien en sliden. Dat zie je in Nederland niet zo gauw bij 13-14 jarigen. Dan ben ik benieuwd hoe het regionaal er aan toe gaat in Amerika met de senioren. Het gaat een beetje om de sfeer. Te zien hoe ze warming up doen. Hoe de coaches bewegen en doen. Dat vind ik in Nederland ook met voetbal. Ga liever naar een 1e divisie wedstrijd dan naar een Ajax-Groningen zeg maar. En zelfs een Telstar-Cambuur is nog ver boven mijn eigen niveau :mrgreen:
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Alleen al om de sfeer in een groot stadion eens mee te maken ...

Misschien kun je hier eens kijken voor de college
http://www.ncaa.com/rankings/baseball/d1
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
ventos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door ventos »

De Brooklyn Cyclones is misschien ook een optie

Stadion ligt naast het strand en amusementspark van Coney Island, dus met mooi weer misschien wel een leuke combinatie.

http://www.brooklyncyclones.com/mcupark ... rk/photos/

Afbeelding
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dat met die Brooklyn Cyclones ziet er wel leuk uit zo ja. Niet extreem groot, en ligging is goed. Denk (weet het niet, maar denk) dat de meeste honkbalveldjes wat verder van het centrum liggen, daar zal de grond er te duur voor zijn. Kijk, zo'n Yankees is een ander verhaal, maar voor de klasse onder de Minor League (geen idee hoe die dan heet), zal de grond in het centrum te duur zijn verwacht ik.

Dank voor de tips wederom :-).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

alhoewel ik er hier al een paar bij elkaar zie liggen :-)

https://www.google.nl/maps/place/Six+Di ... 73.9896879

Da's mooi dat je ze zo goed kan herkennen uit de lucht. Toen we naar Washington vlogen zat ik er ook op te letten. Mooi is dat :-).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Qua hotel kwam ik dan op dit moment in Brooklyn uit. Dat ligt nog niet eens zo slecht ten opzichte van Manhatten denk ik. Ik kan er eigenlijk niets over vinden op dit forum dat het er onveilig zou zijn. Klopt?

Nog wat. Fort Jay. Daar kan ik hier maar 1 regeltje over vinden op het forum. Is dat niks? Fort William zie ik, en je kan er toch een mooie foto van New York vandaan maken: https://www.google.nl/maps/@40.6932999, ... 312!8i6656

Je kan er denk ik alleen met een bootje komen?

En dan zie ik in Brooklyn Prospect Park. Maar links ervan ligt volgens mij ook een heel groot park, met veel meer paden. Maar daar staat geen naam bij. Links ervan staat Greenwood. Het ziet er wel heel groot uit. Iemand daar geweest? Via Streetview lijkt het op een gigantisch kerkhof.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Al die zandvlekken in Central Park, zijn dat allemaal honk- en softbalveldjes? Openbaar?

https://www.google.nl/maps/place/Binnen ... 73.9664311
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Johan VL schreef:Al die zandvlekken in Central Park, zijn dat allemaal honk- en softbalveldjes? Openbaar?

https://www.google.nl/maps/place/Binnen ... 73.9664311
Ja, ik weer dat daar heel veel veldjes liggen, erg leuk om in het weekend groepjes daar bezig te zien.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Central Park heeft aardig wat honkbalveldjes. Die zijn geloof ik ver van tevoren volgeboekt, maar niet met officiele wedstrijden ... tenminste, niet op hoog niveau. Wel erg gezellig om te kijken.
In Manhattan heb je op diverse plekken ook basketbalvelden, is ook gezellig om een tijdje naar een wedstrijd te kijken.

de sfeer in de grote honkbalstadions is ook gemoedelijk. Fans zitten door elkaar heen. Zelf vind ik het Mets stadion leuker dan dat van de Yanks.

In Brooklyn heb je inderdaad een grote (bekende) begraafplaats, waar enkele kopstukken onder de groene zoden liggen. Maar dat is meer iets voor een derde bezoek aan de stad, vind ik zelf.

Persoonlijk zou ik niet te diep Brooklyn in gaan voor een hotel, dan wordt de dagelijkse reistijd best lang.
Queens LIC is beter te doen: de buurt van bijvoorbeeld dit hotel. In deze buurt zijn inmiddels tamelijk veel, vergelijkbare hotels te boeken voor een redelijke prijs. Let op dat je een subwayhalte in de buurt hebt en je bent in 2 stops midden in Manhattan.

Mocht je geen bezwaar hebben tegen nette, maar gedeelde badkamers, dan kan ik je ook dit adres aanraden. Uitstekende buurt voor een eerste bezoek aan de stad.

Wat die goedkope tickets betreft: de terugreis duurt wel erg lang (32 uur), dat moet je niet doen. Als je een tijdje de prijzen in de gaten houdt, dan lukt het vast om onder de 500 euro een redelijke verbinding te vinden. Icelandair is over het algemeen betaalbaar en je doet de douane al in IJsland, dat is een GROOT tijdsvoordeel.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

@ Meyem: Jij schrijft "Icelandair is over het algemeen betaalbaar en je doet de douane al in IJsland, dat is een GROOT tijdsvoordeel". ( citeren gaat helaas niet :wink: )
Er is toch geen pre clearance in Ijsland? (dat kan ik nergens terugvinden tenminste..) Of bedoelde je dat ook niet?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zit even goed te denken hoe het ook weer precies liep ... we hadden een vluchtige paspooortcontrole in IJsland, maar inderdaad ook weer een, compleet met vingerafdrukken, in de VS ..... maar we kwamen wel in een hele kleine hal terecht (relatief) en stonden binnen 10 minuten aan de andere kant van de grens .... heel wat anders dan mijn eerdere reizen ....
Als je via Dublin reist heb je geloof ik wel al clearance, is het niet?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel :thumbup: Snel door het hele immigration gebeuren komen in New York lijkt mij ook wel fijn, dus ik hoop dat dat bij ons ook zo is.
Pre clearance is volgens de site ( update was 16 Dec 2016) in Europa alleen vanaf Ierland inderdaad.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Johan VL schreef:http://www.booking.com/hotel/us/wyndham ... tal;ucfs=1&

die vind ik wel hip. Wyndham Garden Brooklyn Sunset Park. 1022 euro voor 7 nachten met 2 personen. En een leuk hotelletje. :-)
Nu geeft de link voor dezelfde data 1.158 euro aan. Dat is inclusief genius korting, anders was het al 1.158 euro.

Die prijsverhoging, heeft dat te maken met de waarde van de Euro ten opzichte van de Dollar?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee hoor. Hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer