tomaat85 schreef:Alleen dit relaxte opstaan, ieder in eigen tempo, bakkie thee of koffie zetten om vervolgens samen tijdens het ontbijt de dagplanning op te stellen maakt al dat we een hotel in NY niet snel meer zullen kiezen. En als je na een dag hard werken

thuis komt samen nog een drankje doen om de dag af te sluiten verslaat dat wat ons betreft ook elke hotel lobby. Maar goed, dat is wat wij fijn vinden en voor iedereen anders....misschien heeft iemand wat aan onze overwegingen.
Jullie hadden natuurlijk 2 kamers nodig. Dan wordt een goed hotel opeens wel dubbel zo duur en begrijp ik de keuze voor een AirBNB buiten Manhattan helemaal.
Maar wat je beschrijft kan natuurlijk ook prima in een hotel. Wij waren in november voor het laatst in NYC voor een lang weekend. Toevallig net met de marathon, dus inflated prijzen. Uiteindelijk toch nog best een goede deal, voor rond de 200 euro/night het Omni Berkshire place. 5*, grote kamer, decent koelkast (geen minibar), zithoek met fijne fauteuils en een topkwaliteit bed (iets waar ik nogal waarde aan hecht). Voor het ontbijt 's avonds een hangertje aan de deur met de gewenste tijd voor verse jus d'orange, koffie, thee, melk (complimentary) en dan nog een kruisje bij wat bagels, die dan niet kostenloos waren. Maar goed, voor $8 oid per dag hadden wij daar een prima ontbijt aan. Er stond elke dag een volle kar voor de deur met 4 kannen drank, warme bagels, jam, cream cheese, boter, etc.
Dat wijntje 's avonds was ook prima te nuttigen in het erg prettige zithoekje in de kamer. Met een ruime kamer of junior suite komt het natuurlijk al snel in de buurt van zo'n "woonkamer".
Ik heb in NYC al diverse hotels van binnen gezien. Wat ik telkens betaalde is in de afgelopen 10 jaar wel opgelopen van zo'n $140 per nacht tot ca $240 nu. Maar voor dat geld weet ik toch altijd weer een 4* (of de laatste keer zelfs 5*) hotel in midtown te boeken. En over het algemeen heb je dan echt prima kamers, inclusief een zithoekje. Soms wat kleiner, soms wat groter, maar altijd prima.
Dan het originele onderwerp van het topic (ik had hem gemist in februari). Met z'n tweeen vind ik Manhattan toch wel erg prettig. Wij wandelen het meeste, ik pak alleen de subway als het echt nodig is. En het is toch hartstikke fijn om na het theater (dat is toch vaak waar wij voor naar NYC gaan) lekker te kunnen terugwandelen naar je hotel in plaats van weer die kleffe subway in te moeten?