Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste manier om van JFK naar NYC te reizen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

mirdj schreef:De airtrain kost $12 pp enkele reis en de people mover is idd gratis. Wij pakken eigenlijk altijd de airtrain, wij vinden het ideaal. In November 2005 hadden we een hotel geboekt bij Newark Airport en hebben iedere dag de trein genomen. Uiteindelijk was dit voor ons de goedkoopste manier omdat de hotels in NY eind november in Manhattan duur zijn of je moet het niet erg vinden om in een hol met kakkerlakken terecht te komen.
Dat is precies de reden dat ik het zo goed weet.
Ik logeer vrijwel altijd op EWR (code voor Newark) en ga met het OV naar Manhattan.
Laatste 5 keer in het Days Inn gezeten, komende zomer zitten we in het Country Inns & Suites.
Afgelopen zomer waren we met kenissen, en die wilden perse downtown Manhattan. Ruim 300 dollar voor een kamertje half zo groot als ik gewend ben. Nooit meer !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Maar als je elke keer met die airtrain moet ben je toch wel vrij lang bezig om op manhattan te komen?

ja zelf wil ik dus ook per se op manhattan, dat geeft mij het ultieme NY gevoel, maar eind november zit je met de marathon van NY waardoor kamerprijzen belachelijke vormen aannemen.
Toch vind ik het in het pennsylvania hotel altijd heel erg meevallen en afgelopen juli zat ik in het hostel op Amsterdam avenue voor 30 dollar per nacht :)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dat valt best mee en als je er voor kiest om buiten Manhattan te zitten hou je er al rekening mee dat je langer onderweg bent. Maar uiteindelijk is het geloof ik 25 minuten met de airtrain en dan zit je tenminste in een hotel waar je geen kakkerlakken tegen komt. Zelf vind ik het Pennsylvania smerig, laatste keer was ik even met een vriendin mee naar haar kamer gegaan en de schimmel stond gewoon op de muren, zelfs in de gang. Hostels in grote steden ben ik ook geen voorstander van, maar iedereen kiest wat hij zelf prettig vindt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

mirdj schreef:Dat valt best mee en als je er voor kiest om buiten Manhattan te zitten hou je er al rekening mee dat je langer onderweg bent. Maar uiteindelijk is het geloof ik 25 minuten met de airtrain en dan zit je tenminste in een hotel waar je geen kakkerlakken tegen komt.
Lijkt me een prima oplossing. Een hotel in New York City is alleen echt aangenaam als je bereid bent honderden dollars per dag uit te geven. En het openbaar vervoer tussen New Jersey en de stad is goed. Je kunt zowel met de trein als met de bus.

--john
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ach, ik ben in New York echt bijna nooit op mijn kamer
Juist in grote steden vind ik de kwaliteit van een kamer minder belangrijk omdat ik er om 12 uur 's nachts terugkom en 's morgens om 9 uur weer op pad ga.
Natuurlijk moeten er geen kakkerlakken rondlopen maar ik vond het pennsylvania best redelijk hoor. Wij hadden iig een schone kamer.

maar die airtrain is idd een goeie optie als je er niet om geeft om op manhattan te zitten.
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Wij hebben de laatste keer ook in Newark gelogeerd en den met de airtrain naar Penn Station (we moesten dan ook nog door naar JFK, dus eigenlijk de tegenovergestelde route).
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
rawowl
Amerika-ontdekker

Bericht door rawowl »

je kan natuurlijk ook in "stijl" reizen. Het kan soms best voordelig zijn om een stretch-limo te huren. De laatste keer dat ik in new york was hebben wij met zijn achten een limo gehuurd om van het hotel naar JFK te rijden. Totaal waren wij $100 kwijt. Het was wel een beetje krap zitten, maar de ervaring was uniek. Overigens hadden we de limo niet vooraf geboekt. We zijn gewoon op een chauffeur op straat opgestapt en die heeft toen een mooi prijsje gemaakt. Inclusief toll en fooi. Ik weet alleen niet of zijn baas van het ritje afwist :lol:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm kent iemand Grand Central Station?

Wij moeten vanaf JFK naar Hotel Helmsley ergens in Manhattan (als ik me niet vergis) en dat hotel schijnt dicht bij dat Grand Central station te liggen.
Dan is de metro waarschijnlijk de beste optie, al lijkt een taxi me ook wel relaxt als je net een lange reisdag er op hebt zitten.

Ik ga dat ook eens even uitzoeken :)

http://travel.hotels-and-discounts.com/ ... ince=NY&US
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer