Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwenoord goes Fall Foliage!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij rijden toch inderdaad dat stuk naar Boston wel, omdat we kiezen voor Road Bear boven Moturis. Bekend en vertrouwd, laten we maar zeggen.

We slaan Acadia met pijn in het hart over, maar als wij daar aankomen zijn een aantal campgrounds al dicht en we moeten gewoon keuzes maken. Ook in de Adiron Dacks sluiten namelijk een aantal campings al met Columbus Day en we gaan nu niet langs de zuidkant, maar dwars er doorheen naar Lake Ontario en vanaf daar naar beneden.

We zitten rond 5 oktober in Boston in het Columbus Day weekend, dat wordt dus reserveren. De grootste kans om elkaar te treffen zit waarschijnlijk in Vermont of New Hampshire?? Wordt lastig denk ik, want jullie gaan toch een dikke week eerder weg dan wij. Ach, dan zien we elkaar wel in Beesd een paar weken later :lol: Maar proberen kan altijd, het zou wél leuk zijn!

Dit is ons plan, schieten mag! Bedenk wel dat dit plan niet te snel is, rekening houdend met het feit dat het voor Albert ook een vorm van therapie is en dat wij eigenljik altijd een beetje rust zullen moeten inbouwen in de toekomst:

2-okt 10.20 - 12.35 AMS-EWR
2-okt Elizabeth New Jersey Hilton Newark
3-okt Camper New Jersey Road Bear
3-okt Clinton Connecticut Riverdale Farm Campsite bezoek Mystic
4-okt Mansfield Massachusetts Canoe River Campground door Rhode Island, Provindence
5-okt Mansfield Massachusetts Boston
6-okt Mansfield Massachusetts Cape Cod?
7-okt Chocorua New Hampshire Chocorua Camping
8-okt Cocurua New Hampshire Scenic routes, Mt. Wash.
9-okt Randolph Center Vermont Lake Champagne Campground
10-okt Mexico New York Yogi Bear's Yellystone Park
11-okt Mexico New York idem bezoek Thousand Islands
12-okt Narvon Pennsylvania Lake In Wood Resort Hershey Park, Amish
13-okt Gettysburg Pennsylvania Gettysburg Campground Amish
14-okt Gettysburg Pennsylvania bezoek Militaire Velden
15-okt Luray Virginia Luray
16-okt College Park Maryland Cherry Hill door Shenandoah naar DC
17-okt College Park Maryland bezoek Washington DC
18-okt Bayville New Jersey Cedar Creek Campground evt. Six Flags Safari Park
19-okt Bayville New Jersey idem inpakken e.d.
20-okt New York City New York Hilton Garden Inn
21-okt New York City New York
22-okt New York City New York
23-okt New York City New York
24-okt 16.40 uur - 6.00 EWR-AMS

Mm, beetje krapjes, maar overgenomen uit Excel ... moet maar even zo, moet zo weg :?
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 10 aug 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Monique,

Ik weet niet of de tip al genoemd is maar jullie zouden ook een kijkje kunnen nemen bij Wrentham Village Premium Outlets. Als jullie tenminste van shoppen houden. :wink: In 2005 ben ik daar een ochtend geweest en ik ben toen heel goed geslaagd qua kleding. Het was toen regenachtig weer en dan is zo'n premium outlet bij uitstek geschikt om eens te shoppen.

Op 5 oktober (mijn verjaardag :D ) komen jullie daar vlak bij langs.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Roland,

Hij staat in de favorieten, hoewel ik niet echt een shopper ben en ook New York City nog genoeg te bieden heeft natuurlijk.

Op 5 oktober willen we vanaf de campground een dagtrip maken naar Boston, met openbaar vervoer of eventueel huurauto. We zien het wel!

Groet,
Monique
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Wij hebben nu een optie op vluchten voor 2 oktober heen naar Newark en op 24 oktober terug, ook vanaf Newark. Weet niet of we ergens overlappen .... ik heb je al gevraagd om je schema :lol:

Ik zal ons plan zo eens online gooien, je ziet het wel verschijnen!
Je gelooft het misschien niet, maar ik heb nog niet eens een schema..... :cry:

Druk, druk, druk....

Ik heb zelfs nog geen auto gehuurd en ook nog geen enkele overnachting. Ik heb alleen nog maar de tickets. Maar als ik jouw schema zie en vergelijk wat ik in gedachten heb, zouden we elkaar idd mislopen.
Kun je hem niet andersom rijden?.... :oops:

Ik ga er volgende week zelf even mee "stoeien".

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, andersom rijden kan helemáál niet, dan zitten we aan het eind in het Noorden en is er echt geen camping meer open. En dan rijden we dus dwars tegen de blaadjes in :banghead:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Monique, het heet Thousend Island, en de eilandjes liggen in Lake Erie.
Je hebt bewoonde en onbewoonde eilandjes,sommige zijn zo klein dat er net 1 boompje op groeit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, dank je!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben de afgelopen dagen tegen een verschijnsel aangelopen wat ik niet kende: Columbus Day! Op 8 oktober van dit jaar dus, het eerste weekend wat wij zullen doorbrengen in het Noordoosten (áls .... nou ja, dat weten we nu wel).

De online reserveringssystemen van alle campgrounds die zo'n ding hebben geven allemaal dikke rode kruisen of blokjes op die dagen. Eh ... dat kunnen we dus niet hebben! Wij willen graag op donderdag, vrijdag en zaterdag in de buurt van Boston slapen en op zondag en maandag in New Hampshire in een zeer druk gebied tijdens de Fall Foliage.

Met het risico alsnog te moeten annuleren ben ik gisteren als een speer campings gaan mailen én bellen. Annuleren kost dan misschien 20 dollar, maar dat risico nemen we dan maar. Willen jullie (vooral de mensen die me kennen) geloven dat we nu twee KOA's geboekt hebben!!??? Soms heeft een mens geen keus :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Even onze geplande route in kaart. Voor ons zelf ligt er een veel meer gedetailleerd plan, met uitstapjes, omwegen en scenic routes. Maar dan krijg je dus 40 blokjes met nummers of zo.

Afbeelding

Zoals ik al schreef zijn er wat wijzingen omdat de gewenste campings al vol bleken, voorlopig ziet het er zo uit:

2-10: Newark, overnachting Hilton New Ark
3-10: Camper halen bij Road Bear in Middletown, NJ en rijden naar Clinton, CT
4-10: Naar Middleboro, MA voor bezoek Boston en Cape Cod in de komende dagen
5-10: Boston
6-10: Cape Cod
7-10: Deels langs de kust naar Woodstock, NH via de Kancamgus Highway
8-10: Columbus Day, bezoek evt. Fairs, Covered Bridges, Halloweenfeest op campground
9-10: door de Adirondacks (waar geen camping mee open is!) naar Mexico, NY, campground aan rivier waar op dat moment volop zalmen te zien moeten zijn
10-10: vanuit Mexico evtentueel naar Alexandria Bay, tocht door Thousand Lakes met boot
11-10: lange rijdag naar Navron, PA
12-10: hele dag om te touren door Amish gebied, bezoek Hershey Park en dan naar Gettysburg, PA
13-10: bezichtigen Gettysburg, Militaire erevelden e.d.
14-10: Gettysburg, evt. herstfestival in de buurt
15-10: richting Shenandoah NP, overnachting in Luray of Verona
16-10: door Shenandoah NP, Skyline Drive (te doen met camper?) richting Washington DC, camping in College Park
17-10: bezichting Washington DC
18-10: nog een dag Washington of alvast richting Road Bear
19-10: laatste camping, inpakken spullen, schoonmaken camper, camping in Bayville, NJ
20-10: inleveren camper bij Road Bear in Middletown NJ, naar New York City, waarschijnlijk Hilton Garden Inn Times Square
21-10: NYC, invulling moeten we nog over gaan denken ...
22-10:
23-10:
24-10: vlucht vanaf Newark om 16.20 uur naar AMS
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Na alles wat ik erover heb geschreven heb besteden jullie maar een dag in Washington? ;) Ik zou daar zeker een bij doen! Misschien kun je ipv Luray naar de Skyline grotten gaan. Die zijn erg mooi en dichter bij Washington. Zoals jullie schema nu is heb je geen tijd voor bv Arlington National Cemetery en dat is toch heel indrukwekkend.
Als ik terug ben kan ik je er uitgebreider over inlichten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Eigenlijk.... eerlijk gezegd... wordt ik al moe als ik naar zo'n planning kijk. Ik weet wel dat jullie graag rijden :) Maar je bestrijkt een oppervlak dat je met 3 vakanties nog niet helemaal gezien hebt.
Dat er geen camping meer open is in die tijd in de Adirondacks geloofde ik niet; ik heb even gekeken en er in ieder geval eentje gevonden http://www.oldforgecamping.com/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, die had ik inderdaad wel gezien, maar ik zal specifieker zijn: geen camping die aan onze 'eisen' voldoet. Wij vinden het heerlijk om 's avonds op tijd te stoppen, lekker foto's te bewerken en online te zetten, te bloggen en weet ik wat. Deze camping heeft geen WIFI en die vallen dan meestal af als we wat in de buurt kunnen vinden.

Enne ... ik vond de planning al vrij rustig. Wij gaan nu eenmaal voor een groter gebied in een kortere tijd dan de Amerikaan zou doen. De tickets zijn duur en ook de camper huur is niet niks, we zien dan graag verschillende gebieden. Deze trip is nog geen 2000 mijl, wat voor ons op zich niet zoveel is. Daarbij zijn we geregeld twee of drie dagen op dezelfde plaats, zitten er rijdagen in van nog geen twee uurtjes soms.

Wij weten ook wel dat je zo'n gebied veel dieper en intenser kan uitdiepen, maar daar kiezen we niet voor, zeker omdat we geen wandelaars zijn. En lijkt het ons allemaal toch wat veel worden, dan gaan we vanuit Vermont direct naar het zuiden.

@ Petra: voor ons geen grotten, die zijn meestal erg vochtig en daar krijgt Albert het héél benauwd van. En voor Washington staat één dag, maar een tweede kan makkelijk erbij, dat moet kunnen. Wat betreft Shenandoah zou ik graag je advies willen hoe we dat het beste kunnen bekijken!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maarre ... Any, hoe zou jij het wel doen? New York/New York staat vast!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Monique, ik snap wat je zegt, en wij hebben ook die cross-country trip gemaakt wat wel erg veel mijlen waren. Dus ik snap 'm.
Nu zet je me wel op mijn plek om te vragen hoe ik het wel zou doen :) Even kijken, je slaat die mooie Finger Lakes al over :)
Maar inderdaad, als je een groot gebied wil zien in korte tijd dan kom je wel aan zo'n planning.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nog even heel kort, want het schrijven via een mobieltje gaat me niet zo goed af. Ik dacht dat jullie grotten wilden zien, omdat je Luray op je programma had. Er is absoluut geen andere reden om helemaal naar die plaats te rijden.
Beter dichter bij DC blijven en daar van het moois genieten. Later meer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

ANY schreef:Dus ik snap 'm.
Nu zet je me wel op mijn plek om te vragen hoe ik het wel zou doen :) Even kijken, je slaat die mooie Finger Lakes al over :)
Maar inderdaad, als je een groot gebied wil zien in korte tijd dan kom je wel aan zo'n planning.

:P Tja, ik dacht: ik kan altijd proberen of ik van Any een mooie planning los kan krijgen :lol: Die mooie Finger Lakes zijn nog verder uit de richting! We huren nog weleens een RV in Chicago om het gebied rond de grote meren te doen!

@ Petra: het gaat ons meer om Shenendoah en een slaapplaats daar in de buurt (lees beetje leuke camping!).
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Nou, hoe ik het zou doen dan: ik zou een kleiner rondje rijden en wat meer tijd op plekken doorbrengen. Maar dat is heel persoonlijk. We hebben ook eens een rondreis gedaan richting Florida, eigenlijk was dat ook wel leuk, maar toch iets wat we niet zo vaak zullen doen.

Over die Finger Lakes; die liggen zo ver niet van je route, maar wel op een lange rijdag 11-10. Als je op I-90 vanuit Syracuse west rijdt, en dan bij Seneca Falls route 89 kom je langs Cayuga Lake, een van de Finger Lakes. Ok, wel een omweg, maar wel een mooie weg, hoewel het die dag wel lang zou maken.
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

De kogel is door de kerk. Zojuist hebben Monique en ik het teamgesprek gehad met arts, fysiotherapeut, ergotherapeut, nog wat peuten en de psycholoog. Ik heb met veel complimenten voor mijn inzet en de opbrengst van de therapie de ontslagdatum in ontvangst genomen: 31 augustus. De hele maand september is ingepland voor dagrevalidatie, twee dagen per week.

Op 29 september wordt dan de therapie afgesloten en 2 oktober vliegen wij samen naar New York. Paul van Tioga Tours is net gebeld en zowel de vluchten als de camper zijn definitief vastgelegd. Wij zijn erg blij, want wij gaan blaadjes kijken!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Albertje Kretiek Himself schreef: Op 29 september wordt dan de therapie afgesloten en 2 oktober vliegen wij samen naar New York. Paul van Tioga Tours is net gebeld en zowel de vluchten als de camper zijn definitief vastgelegd. Wij zijn erg blij, want wij gaan blaadjes kijken!

Afbeelding
Hallo Albert,

Dit is echt een hele dikke felicitatie waard!!!! Super..... :dance: :dance: :dance:

Het is een prachtige afsluiting van de ondergane therapie en een periode van spanningen en inspanning die dit voor jullie meegebracht heeft.

GEFELICITEERD

.. om alvast in de gekleurde blaadjes sfeer te komen...... :wink:

Groetjes Marjan en Jan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wauw joh, wat goed! Wat zullen jullie blij zijn!
Van harte gefeliciteerd en geniet maar van alle voorbereidingen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer