Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fotografie (New York)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Fotografie (New York)

Bericht door Sandy »

RiverCola schreef:Welke lens zou jij aanraden? Ik neem aan dat dat 'ie ook weer niet té extreem moet zijn (fish-eye) want dan moet je al je foto's bewerken om ze weer recht te trekken.
Ik heb de Sigma 10-20 mm lens, mooie lensje, staat goed aangeschreven. Maar bij groothoek in uiterste stand heb je altijd wel last van vervorming ..
Sandy
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb pas geleden deze lens op mijn camera gehad!

Ik vond het verschil met mijn standaard lens echt enorm! Ik heb in de fotografie-winkel 2 foto's gemaakt, 1 die qua instelling mijn standaard-lens benaderd en 1 met de grootste groothoek. Ik zag geen vervorming, zo op het eerste oog maar heb natuurlijk ook niet kunnen experimenteren.

De prijs van deze lens was in de winkel: €439,-, in NY bij B&H kost 'ie $379,- omgerekend zou me dat zo'n €100,- schelen. Ik denk dus dat ik 'm in NY ga kopen, dan kan ik er gedurende de rest van mijn reis van genieten!!!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

De eerste keer als je de lens gebruikt gaat er een wereld open .. Ik weet nog dat ik mijn eigen voeten door de zoeker zag haha.
Sandy
HarryBarry
Amerika-newbie

Bericht door HarryBarry »

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat nou de beste camera instellingen zijn als je overdag en 's avonds een foto wilt maken op het Empire State Building.
Alvast bedankt!!!!
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

Je camera instellingen hangt helemaal af wat voor weer het die dag is (b.v. is het zonnig en helder of heb je minder zicht).

Ik weet ff niet met welke camera je fotografeert (spiegel reflex- of compactcamera) en wat je fotografie kennis is over oa iso waarde, sluitertijden etc.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanderer
Amerika-newbie

Bericht door Wanderer »

Kan iemand mij vertellen wat nou de beste camera instellingen zijn als je overdag en 's avonds een foto wilt maken op het Empire State Building.
Probeer voor 's avonds een klein statiefje mee te nemen die in je zak of tas past.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Sandy schreef: Maar bij groothoek in uiterste stand heb je altijd wel last van vervorming ..
Klopt, in de extreme hoeken is er behoorlijk wat vervorming, maar daar is eenvoudig iets aan te doen. Het programmatje http://epaperpress.com/ptlens/(25 dollar) geeft je de mogelijkheid om deze vervorming te corrigeren. Het programma herkent het toestel en de lens waarmee de foto is genomen en je kunt dan de vervorming automatische laten corrigeren. Je kunt ook een ander standpunt kiezen voor je foto. Demo is te downloaden waarmee je 10 foto's kunt bewerken als proef. Aanrader wat mij betreft.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Is het te doen om in New York met een statief rond te lopen? Ik kan me in zo'n stad goed voorstellen dat het erg lastig is om een plek te vinden waar je met je statief foto's kan maken zonder dat je in de weg staat.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Nou ja, tis vooral lastig voor jezelf, denk ik .... maar het kan best, mensen lopen wel om je heen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

New Yorkers staan zelf ook altijd in de weg. Je moet je gewoon niets van anderen aantrekken (binnen bepaalde grenzen dan). Maar een duidelijke toerist die met interessante apparatuur mooie foto's staat te maken, mag altijd zijn/haar gang gaan. Als ze het echt lastig vinden dan hoor je het vanzelf wel (soms zeer ongezouten!), ZO schuchtig is de gemiddelde Newyorker nou ook weer niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik had mijn statief mee naar NY, maar heb hem eigenlijk enkel meegenomen 's avonds naar de Rockefeller, waar je hem niet mag gebruiken, enkel als monopod
alhoewel, is ook weer afhankelijk van wie er surveilleert op het platform, ik had al een aantal foto's genomen met de tripod en geen commentaar gekregen van de surveillant, tot er wisseling van wacht was en ik van de nieuwe een hele rij achter mijn hoofd geslingerd kreeg, zelfs nadat ik de poten ingeklapt had zodat het een monopod werd :?
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

dafkapin schreef:ik had mijn statief mee naar NY, maar heb hem eigenlijk enkel meegenomen 's avonds naar de Rockefeller, waar je hem niet mag gebruiken, enkel als monopod
alhoewel, is ook weer afhankelijk van wie er surveilleert op het platform, ik had al een aantal foto's genomen met de tripod en geen commentaar gekregen van de surveillant, tot er wisseling van wacht was en ik van de nieuwe een hele rij achter mijn hoofd geslingerd kreeg, zelfs nadat ik de poten ingeklapt had zodat het een monopod werd :?

Had je hem niet vaker 'nodig' dan? Of gewoon weinig foto's in de avond gemaakt?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

weinig avondfoto's genomen, ik vond het 's avonds te druk op Times Square om echt veel avondfoto's te maken op mijn gemak
waar je hem ook goed kan gebruiken is in Grand Central Terminal, als je op de trap staat, camera op statief, lange sluitertijd en dan een foto nemen van d ehall, dan heb je de hall mooi scherp, maar heb je de personen die errond lopen wazig, waardoor je de gehaastheid van de forenzen mooi kunt weergeven (al had ik ook daar statief niet mee en heb ik mijn camera gewoon op de trapleuning geplaatst)

in november een weekendje Londen gedaan en ook daar mijn statief nodeloos meegesleurd, ik gebruik dat gewoon niet vaak als ik wandel, ik maak wel gebruik van muurtjes, bankjes, .... als ik een avondfoto wil nemen :oops:
ronniev
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ronniev »

ik wil begin juni als ik in NY ben mijn nieuwe lens eens goed gaan testen.
Het is een Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM groothoek lens.
Volgens mij kun je dan waanzinnige plaatjes schieten.
De vertekening wat je krijgt vind ik juist prachtig.
Ik gebruik hem op een Nikon D5200.

Voorbeeldfoto's gemaakt met deze lens
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ben jaloers ^_^
(ben me juist aan het orienteren voor een 'echte' camera :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gargie »

Wij willen voor onze vakantie de Sony HDRTD30V Full HD 3D Handycam Camcorder aanschaffen en uitproberen. Iemand er ervaring mee en al opnames mee gemaakt op de Empire State Building of Top of the Rock? Natuurlijk willen we opnames overdag en 's avonds maken.
Ik hoor het graag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer