Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY bij slecht weer
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: NY bij slecht weer
Petra, jullie ook sterkte. Ik volg het nieuws hier, ziet er wel heftig uit in Virginia. Zie al stroomuitval en 4 doden. Zitten jullie aan de kust? Hier is de orkaan over een uur of 4 op z'n hevigst. We gaan straks maar 's proberen te slapen. Morgen kun je niet op straat, pas eind van de middag weer wat normaler.
We waren vanmiddag even op Times Square. Nog nooit gezien, alle filialen van Starbucks hele weekend dicht, evenals veel andere winkels. Zag ook veel zaken met zandzakken voor de deur. En vanaf 12:00 geen metro's meer. Manhattan leek daarna uit te sterven, zelfs met 9/11 reden in sommige delen van de stad nog gewoon metro's, nu alles plat.
Ook gek, als het in Nederland tekeer gaat, is het fris. Hier zitten we binnen nog peentjes te zweten, vandaag bewolkt, warm en klam. Morgen rond de 25 graden en vanaf maandag weer veel zon en warm richting de 30. Denk wel mooie blauwe luchten en droge warmte.
Als veel bomen sneuvelen, zullen de parken dicht blijven, politie zag ik vanmiddag streng controleren. Nou, we zien het wel. Bedoeling is dat we dinsdagmiddag weer terug vliegen, na 3 weken Yellowstone/Tetons en een week New York. Meer daarover, met wolven, grizzlies en 'hiking'-avonturen in forum noordwesten (als we terug zijn).
Groet,
Ferry
We waren vanmiddag even op Times Square. Nog nooit gezien, alle filialen van Starbucks hele weekend dicht, evenals veel andere winkels. Zag ook veel zaken met zandzakken voor de deur. En vanaf 12:00 geen metro's meer. Manhattan leek daarna uit te sterven, zelfs met 9/11 reden in sommige delen van de stad nog gewoon metro's, nu alles plat.
Ook gek, als het in Nederland tekeer gaat, is het fris. Hier zitten we binnen nog peentjes te zweten, vandaag bewolkt, warm en klam. Morgen rond de 25 graden en vanaf maandag weer veel zon en warm richting de 30. Denk wel mooie blauwe luchten en droge warmte.
Als veel bomen sneuvelen, zullen de parken dicht blijven, politie zag ik vanmiddag streng controleren. Nou, we zien het wel. Bedoeling is dat we dinsdagmiddag weer terug vliegen, na 3 weken Yellowstone/Tetons en een week New York. Meer daarover, met wolven, grizzlies en 'hiking'-avonturen in forum noordwesten (als we terug zijn).
Groet,
Ferry
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ook voor jou veel sterkte Ferry! Als we het geweten hadden, hadden we samen kunnen kaarten 

Groetjes,
Carine
Carine
Toen ik dit bericht plaatste, had ik op voorhand verschillende weerskanalen bekeken en was er nog geen sprake dat de orkaan NY zou bereiken.
Normaal zouden we gisterenavond vertrekken, en volgens de voorspelling van toen rond de middag in NY aankomen op het moment dat de storm zou toeslaan. Nu blijkt de orkaan langzamer te gaan.
Gisteren kregen we de kans om onze vlucht om te boeken, en zouden we maandagmorgen vertrekken en opnieuw maandagmiddag in NY aankomen. Ik betwijfel het eigelijk ten zeerste of het maandag überhaupt ook wel duur gaat..
Hotel gebeld en we kunnen nog 2 dagen bijboeken, maar de laatste nacht zullen we een ander hotel moeten zoeken.
De orkaan is wat afgezwakt gisteren, maar de sterke winden blijven. Ik hoop alvast dat de orkaan niet in kracht toeneemt nu ie weer over zee gaat.
Alvast sterkte voor iedereen daar!
Normaal zouden we gisterenavond vertrekken, en volgens de voorspelling van toen rond de middag in NY aankomen op het moment dat de storm zou toeslaan. Nu blijkt de orkaan langzamer te gaan.
Gisteren kregen we de kans om onze vlucht om te boeken, en zouden we maandagmorgen vertrekken en opnieuw maandagmiddag in NY aankomen. Ik betwijfel het eigelijk ten zeerste of het maandag überhaupt ook wel duur gaat..
Hotel gebeld en we kunnen nog 2 dagen bijboeken, maar de laatste nacht zullen we een ander hotel moeten zoeken.
De orkaan is wat afgezwakt gisteren, maar de sterke winden blijven. Ik hoop alvast dat de orkaan niet in kracht toeneemt nu ie weer over zee gaat.
Alvast sterkte voor iedereen daar!
Hoi Lauwchen,
Ik was erg benieuwd hoe het nou afgelopen was met jou! Morgen weer een poging om naar NY te gaan, dus? Ik hoop voor je dat het door kan gaan!
Ik was erg benieuwd hoe het nou afgelopen was met jou! Morgen weer een poging om naar NY te gaan, dus? Ik hoop voor je dat het door kan gaan!
Ik hoop het ook, als student was het niet gemakkelijk om zo'n reis alleen te plannen. Nuja, gezondheid gaat natuurlijk voor. Ik hoop gewoon voor iedereen dat de schade miniem blijft.
Ik blijf alvast BRU in de gaten houden mochten de vluchten toch afgelast worden.
Ik blijf alvast BRU in de gaten houden mochten de vluchten toch afgelast worden.
Ik hoop ook voor de mensen dat de schade beperkt blijft. Maar je gaat dus alleen naar NY? Gaaf hoor! Kan me voorstellen dat dat niet makkelijk was om zo'n reis alleen te plannen.. Hoelaat vertrek je morgen?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Allen die daar zitten, heel veel sterkte en vooral voorzichtig aan! Goed binnen blijven, niet de lift in tijdens de piek....
Ik ga het met spanning volgen hier...en hoop zo dat het niet al te erg gaat worden...
Lauwchen, vertrek jij in je uppie? als je hulp nodig hebt bij het vinden van een hotel, zeg het vooral, is een hobby van me, tegenwoordig...^_^
Of je maandag kan vliegen, hangt vooral af van de schade....pfff, nerve wrecking, hoor...
Ik ga het met spanning volgen hier...en hoop zo dat het niet al te erg gaat worden...
Lauwchen, vertrek jij in je uppie? als je hulp nodig hebt bij het vinden van een hotel, zeg het vooral, is een hobby van me, tegenwoordig...^_^
Of je maandag kan vliegen, hangt vooral af van de schade....pfff, nerve wrecking, hoor...
Ja precies, Meyem, het hangt af van de schade, gezien het prachtige weer dat ze morgen en de komende dagen (gelukkig!) voorspellen.
-
- Amerika-expert
Er zijn 10.000!!! vluchten gecancelled over de gehele oost kust...... Denk dat het nu best wel moeilijk zal worden een vlucht mandag te krijgen als je dat nog moet regelen.....meyem schreef:Of je maandag kan vliegen, hangt vooral af van de schade....pfff, nerve wrecking, hoor...
Volgens mij heeft Lauwchen die vlucht al geregeld. Tenminste, ik hoop het wel voor haar..
- meyem
- Amerika-expert
het ziet er iig naar uit dat ze de rest van haar trip mooi weer zal hebben...
dus even terug naar de oorspronkelijke vraag:
alleen musea is niet te doen, maar er zijn wel een aantal hele mooie....wat zijn je interesses?
Het Metropolitan is zo ontzettend groot, daar moet iets tussen zitten wat je leuk vindt....let wel altijd even op openingstijden, want de meeste musea zijn toch wel 1 dag per week gesloten...

dus even terug naar de oorspronkelijke vraag:
alleen musea is niet te doen, maar er zijn wel een aantal hele mooie....wat zijn je interesses?
Het Metropolitan is zo ontzettend groot, daar moet iets tussen zitten wat je leuk vindt....let wel altijd even op openingstijden, want de meeste musea zijn toch wel 1 dag per week gesloten...
Ik heb de vlucht al in orde gemaakt, maar op Brussels Airport zie ik wel dat er alvast 1 vlucht morgen naar NY is afgelast, gelukkig niet de onze. Ik zou echter geen idee hebben wat de reden is waarom..
Nee ik ga niet alleen
maar samen met mijn vriend, maar ik heb de hele reis geplant en mijn budget was niet geheel groot dus die extra kosten zijn wel een minpunt.
@Meyem, over dat zoeken van een hotel zou heel erg fijn zijn, want ondanks de ramp blijven de prijzen nogal hoog naar mijn mening..
We zouden nog een hotel moeten vinden voor 1 nacht (zondag 4 september op maandag 5 september), maar ik twijfel nog of ik die vandaag al wil boeken of ik wacht tot ik morgen zekerheid heb over de vlucht en boek dan online wanneer ik in NY ben (vriend neemt iPad mee)
De orkaan is al geminderd tot een tropische storm en gaat sneller als verwacht, dus ik blijf hopen!
En om even terug te komen op de oorspronkelijke bedoeling van dit topic: ik sta open voor alles, ik vind elk museum wel boeiend maar museum na museum bezoeken lijkt me wat eentonig, als jullie snappen wat ik bedoel
Nee ik ga niet alleen

@Meyem, over dat zoeken van een hotel zou heel erg fijn zijn, want ondanks de ramp blijven de prijzen nogal hoog naar mijn mening..
We zouden nog een hotel moeten vinden voor 1 nacht (zondag 4 september op maandag 5 september), maar ik twijfel nog of ik die vandaag al wil boeken of ik wacht tot ik morgen zekerheid heb over de vlucht en boek dan online wanneer ik in NY ben (vriend neemt iPad mee)
De orkaan is al geminderd tot een tropische storm en gaat sneller als verwacht, dus ik blijf hopen!
En om even terug te komen op de oorspronkelijke bedoeling van dit topic: ik sta open voor alles, ik vind elk museum wel boeiend maar museum na museum bezoeken lijkt me wat eentonig, als jullie snappen wat ik bedoel

-
- Amerika-expert
Gelukkig maar, ik dacht al.. dat wordt moeilijk.
Voor je hotel... 4 /5 september is Labor day weekend.
Laatste extra lange weekend van de zomer, dus Amerikan trekken er dan meestal zelf ook op uit
en dus extra drukte.
Voor je hotel... 4 /5 september is Labor day weekend.
Laatste extra lange weekend van de zomer, dus Amerikan trekken er dan meestal zelf ook op uit
en dus extra drukte.
- meyem
- Amerika-expert
je kunt straks ook eens priceline voor 1 nachtje proberen....voor de lol...
hebben jullie hoge eisen, of mag het ook een gedeelde badkamer zijn? (zelf heb ik daar prima ervaringen mee....)
hebben jullie hoge eisen, of mag het ook een gedeelde badkamer zijn? (zelf heb ik daar prima ervaringen mee....)
Ik kende Priceline niet en heb er dus ook geen ervaring mee, op de website krijg ik de mogelijkheid om te kiezen waar, hoeveel sterren en max prijs in te geven, maar moet hier ook mijn naam invullen. Als ik dit doe, is dit bindend of louter informatief?
Ik stel geen hoge eisen voor een hotel, het is ten slotte enkel om in te slapen en eventueel op te frissen, maar heb liever geen gezamelijke badkamer
Ik stel geen hoge eisen voor een hotel, het is ten slotte enkel om in te slapen en eventueel op te frissen, maar heb liever geen gezamelijke badkamer

- meyem
- Amerika-expert
Zo lang je kosteloos kunt annuleren is er geen probleem...
dit zijn een aantal die ik wel interessant vind:
http://www.easytobook.com/nl/verenigde- ... =280821882
http://www.booking.com/hotel/us/club-qu ... urrency=EU
verder goede prijzen bij expedia:
Ramada Long Island City 115 €
La Quinta Inn Queens 116 €
http://www.easytobook.com/en/united-sta ... =280821882
deze laatste hotels liggen alweer iets dichter bij JFK ...
dit zijn een aantal die ik wel interessant vind:
http://www.easytobook.com/nl/verenigde- ... =280821882
http://www.booking.com/hotel/us/club-qu ... urrency=EU
verder goede prijzen bij expedia:
Ramada Long Island City 115 €
La Quinta Inn Queens 116 €
http://www.easytobook.com/en/united-sta ... =280821882
deze laatste hotels liggen alweer iets dichter bij JFK ...

Laatst gewijzigd door meyem op 28 aug 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
Er bestaat een hele draad over priceline op dit forum....je kunt je naam en credit card gegevens opgeven...zodra je een bieding doet en die wordt geaccepteerd, dan is het bindend....
dus goed je buurten uitkiezen en niet onder 3 tot 3.5 sterren bieden.....
je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met 80$ voor een paar buurten die je leuk lijkt...
let wel, de prijs is excl belasting en toeristentoeslag, er komt zo'n 17% in totaal bij....
dus goed je buurten uitkiezen en niet onder 3 tot 3.5 sterren bieden.....
je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met 80$ voor een paar buurten die je leuk lijkt...
let wel, de prijs is excl belasting en toeristentoeslag, er komt zo'n 17% in totaal bij....
Ik vind het echt geweldig dat je hiervoor tijd wilt maken! De hotels staan me zeker en vast aan en de prijzen zijn zeker niet te duur. Bedankt hiervoor
Ik ga ze eens nauwkeuriger bekijken ^^

Ik ga ze eens nauwkeuriger bekijken ^^
- meyem
- Amerika-expert
je kunt ook even heel weinig bieden, gewoon om te kijken hoe het werk....je mag opnieuw bieden als je een buurt toevoegt....zo niet, dan moet je 24 uur wachten...
boekingen via priceline zijn niet opzegbaar, dus altijd voorzichtig doen met uitproberen...geen buurten als Long island City of (m.i.) Brooklyn toevoegen....want die hebben misschien wel 4 sterren hotels voor jouw prijs, maar dan God weet hoe ver weg.....
er bestaan hele sites die alle mogelijke hotels listen, maar dan moet je dus eerst wat grondwerk doen...als je centrale buurten uitkiest, kun je denk ik nooit de fout in gaan.
Ik sla deze buurten over:
Queensborou bridge
Upper East en West
Midtown East (vind ik verlaten...)
Coney Island
LIC
Financial Centre (maar deze zou ik geen ramp vinden voor 1 nacht)
boekingen via priceline zijn niet opzegbaar, dus altijd voorzichtig doen met uitproberen...geen buurten als Long island City of (m.i.) Brooklyn toevoegen....want die hebben misschien wel 4 sterren hotels voor jouw prijs, maar dan God weet hoe ver weg.....
er bestaan hele sites die alle mogelijke hotels listen, maar dan moet je dus eerst wat grondwerk doen...als je centrale buurten uitkiest, kun je denk ik nooit de fout in gaan.
Ik sla deze buurten over:
Queensborou bridge
Upper East en West
Midtown East (vind ik verlaten...)
Coney Island
LIC
Financial Centre (maar deze zou ik geen ramp vinden voor 1 nacht)
bedankt voor je tips! Ik ga proberen om in of in de buurt van Manhattan te blijven. Ik zal nog eens posten als ik wat gevonden heb 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht