Een leuk topic idd, voor als we er ooit nóg een keer heen gaan (graag hoor ).
Nog één tip:
Als het in de zomer nou veel te heet is tussen alle gebouwen bij ground zero in de buurt, loop dan eens door naar Battery park. Op zich niet een heel groot park maar het is een leuke route lang het water richting statten island ferry (en ook de boten naar Ellis en Liberty Island). Het is een mooi park, met veel bankjes, gezellig en je hebt een mooi zicht op oa Ellis island, New Jersey etc.
Als je bij Ground zero vandaan komt kun je het beste via Liberty Street naar het park lopen.
@Roel,
ik heb de Opera en Carnegie Hall toch maar bij architectuur gezet. 'cultuur' vind ik een heel erg ruim begrip, dat kunnen zowel musea als architectuur en nog zoveel meer zijn.
Ik mis hier het onderwerp food & drinks of heb ik daar overheen gelezen?
Ik ben een enorm fan van rooftop bars, tijdens mijn vorige trip naar NY heb ik mijn ogen uit staan kijken bij 230 5th. Daar stond ik met een Mojito in mijn hand te genieten van een fantastisch uitzicht op de Skyline van NY en dan met name Chrysler Building en Empire State. Hier een top 8:
230 5th
Plunge at Hotel Gansevoort Meatpacking
Sky Room
PRESS Lounge at Ink48 Hotel
Above 6 at 6 Columbus
Cantor Roof Garden at the Met Museum
Hudson Terrace
Mad46 Rooftop Lounge at Roosevelt Hotel
Wij gaan in juni weer die kant op dus als mensen nog tips hebben voor restaurants & bars, dan hou ik me van harte aanbevolen!
hier vast een link: 230 5th
kende ik niet ... en nog wel zo dichtbij mijn parkje.... hoe duur is zo'n mojita ongeveer?
edit: dat menu ziet er best betaalbaar uit! daar ga ik mezelf op tracteren deze vakantie
overigens:
die link naar kunst in de subway werkt helaas niet meer ... http://www.nycsubway.org/perl/artwork
ah, opnieuw gevonden, gaaf zeg, er is zoveel te zien in de subway!!
@rodg,
die rooftop bars zien er geweldig maar ook vrij chic en duur uit. Zijn er dress codes? Ik veronderstel dat je er niet in komt in je vakantiekleren en op sandalen?
Zijn er ook rooftop bars die wat minder chic zijn?
het staat meest wel op de betreffende sites
ik zag van die ene die ik gelinkt heb, dat ze idd geen sandalen enzo willen. Een nette spijkerbroek mag daar wel.
Zodra panden willen dat je op net komt, dan vermelden ze dat wel ....
die bar bij het Met Museum zal ook wel een hoop toeristen over de vloer krijgen. Ik heb er nog één toegevoegd aan het lijstje van Rodg, die van The Standard Hotel - Highline Park, die ziet er ook niet zo formeel uit. dat was een tip van mijn nicht.
@rodg,
die rooftop bars zien er geweldig maar ook vrij chic en duur uit. Zijn er dress codes? Ik veronderstel dat je er niet in komt in je vakantiekleren en op sandalen?
Zijn er ook rooftop bars die wat minder chic zijn?
Leen, ik ga er vanuit dat je bij geen bar van een beetje kwaliteit In een korte broek en slippers binnenkomt. Maar het is ook weer niet dat je in een jasje moet, volgens mij kom je bij de meeste met een jeans en polo prima binnen. Ik ga er meestal heen als ik na een lange dag in m'n hotel even opgefrist heb, zit ik er toch wat meer op m'n gemak.
Zijn al de bekende bezienswaardigheden enz. makkelijk te bezoeken?
Bijvoorbeeld de Empire State Building, Vrijheidsbeeld e.d. Kan ik daar als noob makkelijk komen zonder dat ik verdwaald raak, ontvoerd of neergestoken wordt?
Zijn er restricties omdat ik 20 ben? (Je moet daar blijkbaar 21 zijn om dingen te kunnen/mogen waarvoor je hier 16 of 18 yo voor moet zijn, zoals het boeken van een hotel ).
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
je mag ook geen bar in of alchohol drinken, maar alle toeristische attracties staan een ieder open.
het kost wel allemaal een hoop geld en Lady Lib is nog steeds gesloten als nasleep op Storm Sandy ...
eerst maar een betaalbaar onderkomen regelen voor je dit soort dingen gaat doe...
nu ja, en een boel dingen zijn gratis, maar daar kom je allemaal nog wel achter
vraag123 schreef:Zijn al de bekende bezienswaardigheden enz. makkelijk te bezoeken?
Bijvoorbeeld de Empire State Building, Vrijheidsbeeld e.d. Kan ik daar als noob makkelijk komen zonder dat ik verdwaald raak, ontvoerd of neergestoken wordt?
Met een metrokaart en stadskaart kun je een heel eind komen. Het is best lastig om in de buurt van de bezienswaardigheden verdwaald te raken.. Wanneer je weet bij welke metro-halte je eruit moet voor een bepaalde attractie, kun haast niet meer verkeerd gaan
meyem schreef:je mag ook geen bar in of alchohol drinken, maar alle toeristische attracties staan een ieder open.
het kost wel allemaal een hoop geld en Lady Lib is nog steeds gesloten als nasleep op Storm Sandy ...
eerst maar een betaalbaar onderkomen regelen voor je dit soort dingen gaat doe...
nu ja, en een boel dingen zijn gratis, maar daar kom je allemaal nog wel achter
O dus ik kan daar niet drinken?
Overdreven regels
Ik voel me 15 .
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
misschien moet je overwegen om je reis een jaartje uit te stellen tot je 21 bent, misschien heb je er dan meer aan...? Je bent waarschijnlijk erg ongeduldig, dat snappen we hier maar al te goed , maar het zou ook zonde zijn om zoveel geld uit te geven en de helft van de tijd gefrustreerd te zijn omdat je dingen niet kan/mag.
ik voel me ook elke keer zeer jeugdig als ik tijdens een honkbal wedstrijd een pint pak en me dan vervolgens moet legitimeren
(ik ben 55 en zie er geen jaar jonger uit .... )
In je museumoverzicht hoor The New Museum er nog bij, ja ja....een 'nieuw' museum. Hoe vaak gebeurt het nou dat er een nieuw museum gerealiseerd wordt/
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.