Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC met 10jarige, info gevraagd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Re: NYC met 10jarige, info gevraagd

Bericht door vakantieganger69 »

Hoi Meyem,

gaan we proberen, let's give it a try......
niet geschoten is ook mis en wie weet krijgen we wel de Royal suite :P
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ben reuze benieuwd wat het gaat worden!! hou ons maar even op de hoogte als jullie aangekomen zijn :D
New York is echt heerlijk om deze tijd, jullie gaan echt onwijs genieten!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Nog een vraagje. Ik wil zo'n doubledecker tour doen maar kom er niet uit wat hier de beste optie in is. Iemand suggesties of tips, evt. coupongebruik ?
Wat is het beste, overdag of s avonds? Overdag lijkt me dat je betere en mooiere foto's kunt maken maar s avonds heeft meer sfeer denk ik. Of zit ik weer mis, ben ook maar een leek....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Overdag met de bus en dan een paar plekken uitzoeken waar je in de avond naar toe wilt om onder meer de lichtjes te zien. Het wordt (gelukkig?) dezer dagen al vroeg donder, iets van rond 17:00. Ik zou dan naar de West Village gaan, 5th Avenue helemaal af naar Washington Square en dan richting 6th en 7th Avenue en verder.

Plus natuurlijk de kerstboom op Rockefeller Center en de winkelramen daar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Houd Groupon.com goed in de gaten, die hebben heel vaak van die aanbiedingen voor de bus!

Vaak is zo'n ticket 24 uur geldig, dus kun je met gemak overdag en 's avonds. Zo niet, dan ga je gewoon aan het einde van de middag en blijf je lekker zitten tot het donker wordt!
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Nou zeg, heb ik een slijmmailtje gestuurd naar het hotel, krijg ik wel een reactie maar er staat alleen in dat ik het bij het inchecken maar even moet vragen.
Ach ja, the American way denk ik...we zien wel of het lukt.
rosieusa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door rosieusa »

Vergeet geen creditcard!
Wat ik zou doen met een 10jarige is de Greyline bus pakken, zodat je alle bezienswaardigheden ziet en je niet te ver hoeft te lopen. Deze bus zet je af bij alle bezienswaardigheden en is hop on, hop off.

(Mocht je interesse hebben in de Greyline, ik heb 3 kaarten over, dus kan je deze met korting geven. = een eticket).

Heel veel plezier!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

dat zijn inderdaad standaard antwoorden, maar het blijft mogelijk toch hangen .... en straks bij aankomst je liefste glimlach, ook al heb je net een uur lang hetzelfde gedaan bij de douane ^_^
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, die Greyline in de aanbieding zou ik doen, en bekijk anders mijn draadje groupon in NY even, ze staan er altijd tussen
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het hotelantwoord is standaard, zeker in een drukke tijd als Kerst. Met jou wil iedereen wel zo'n gerenoveerde kamer en waarschijnlijk is het wie het eerst komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Snap ik Petra ;) maar ik heb het gewoon maar geprobeerd. Tuurlijk wil iedereen de beste kamer voor zijn/haar geld. Ik zie wel hoe het uitpakt, heb er toch geen invloed op en hoop dan inderdaad maar dat we niet de laatste zijn die arriveren. We landen rond 12:30 dus kans dat we nog niet de laatste zijn die inchecken in het hotel.

Wat betreft de bustour ben ik er nog niet uit wat te doen. Vraag me af hoeveel loops je op 1 dag kunt doen, ze duren toch wel 2,5 tot 3 uur per loop en ik denk dat het voor mijn dochter niet leuk is als ze de hele dag in de bus moet zitten..... Zit met de verdeling van de loops in mijn maag want heb kaarten voor Radiocity op de 23e savonds. de 25e rijden de meeste tours niet geloof ik.
Of ik nou kies voor 48 uur of 72 uur voor alle loops maakt niks uit vanwege de 25e.......
misschien toch maar een downtownloop en nightloop doen op maandag en dan donderdag de 26e de uptown, vrijdag weer naar huis.....
of zondag gelijk de avondloop (hopen dat we nog de fut hebben na die vlucht), maandag downtown en shoppen, dinsdag uptown en radiocity, woensdag verplichte 'rustdag' donderdag nog shoppen en vrijdag naar huis...
5 dagen is echt wel kort he geloof ik...wil ook misschien té graag alles zien in 1 bezoek.
Ben ook nog aan het uitvogelen wat er de 25e allemaal wél mogelijk is vanwege kerst. Hoop dat de stalletjes in Bryantpark dan open zijn en de ijsbaan, wil best nog wel eens de schaatsen onder binden in de States.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb nog nooit loops gemaakt in New York en ze ook nog nooit gemist ... dat soort bussen vind ik okee voor als je voeten niet meer kunnen ... maar verder ....
New York is voor mij een stad die je moet beleven, moet voelen ... dat lukt in de subway, als je loopt .... maar of het ook in zo'n tourbus lukt? Volgens mijn bescheiden mening niet helemaal ....
dus, advies ... als je twijfelt, moet je het niet doen .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat denk ik ook. Wij hebben die hop on hop off bussen een aantal keren gedaan en het is leuk om te doen, maar als je gaat stressen over wanneer je welke loop gaat doen schiet het zijn doel natuurlijk voorbij. Met een kind van tien moet je wel opletten niet teveel te willen. New York is ontzettend druk en jullie zullen heel veel indrukken opdoen. Voor je het weet loop je heel wat en tijd voor gewoon leuk mensen kijken met een warm drankje moet er ook zijn.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vond de bus zelf ook niet zoveel toevoegen, ik loop net zo lief, maar voor kinderen vind ik het dan wel weer ideaal om ff uit te blazen. Vooral voor mijn dochter is een stad als NY met alle drukte en mensen behoorlijk overwhelming, en zij vond het erg prettig om de stad te kunnen zien zonder er zelf midden in te staan - vanuit de bus dus. Ik weet niet meer welke lijn wij toen genomen hebben, de blauwe of de rode, maar als je er voor de eerste keer bent, is alles leuk en maakt het verder ook niet zoveel uit lijkt me.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

voldoende time-out nemen is inderdaad heel belangrijk .... dat heb ik pas geleerd toen ik mijn nichtje meenam ....en het was een heel belangrijke les
Trouwens, in de grote bieb is ook een zij-ingang op 42nd street ,,, dan kom je bij de kinderbieb uit en daar vind je de echte Pooh and the Gang, voor mij een vast rustpuntje als ik in de stad ben :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, het hangt enorm af met wie je bent. Ik ben inmiddels ontelbare keren in New York geweest, maar met jongere kinderen was die hop on hop off inderdaad handiger, dan later alleen met zijn tweeen. Ik neem de kinderen al mee sinds de oudsten twee en vier waren en nu zijn ze 21 en 23 (en 17) en iedere keer was het weer even aanvoelen wat de beste dingen om te doen waren en hoe die dan te navigeren. Alleen is het een stuk makkelijker, maar ja, ook maar alleen, natuurlijk ;).
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Besloten om toch maar niet vooraf kaarten te kopen voor de tour. Inderdaad vanwege de vele indrukken die we zullen opdoen lijkt het me beter ter plekke maar te bezien hoe we alles gaan bezichtigen en in welke volgorde. Het moet wel leuk blijven natuurlijk en ik denk dat ik met het nu al aankopen van die kaarten een te grote druk leg op mezelf en mijn dochter. Dat willen we natuurlijk niet. Heb begrepen dat we ter plekke die kaarten ook nog kunnen kopen als we dat zouden willen.

Ik heb er heel veel zin in, can't wait to go en kom bijna niet aan werken toe :oops: maar de voorbereidingen voor zo'n trip zijn gewoon veel leuker dan bij een reguliere vakantie vind ik.
Het zoeken naar de beste coupons is al een sport aan het worden hier.......
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, heerlijk toch, die geheime voorpret :D
Lekker van genieten, hoor
En straks inderdaad niet alles willen doen .... dat lukt niet in een paar dagen ...
Kies een aantal dingen uit die je per se wilt zien en verder gewoon van wat winkels en kerstversieringen genieten in het centrum. Dat is vast meer dan genoeg! Ik weet zeker dat je daarna nog een keer terug wilt :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sakura
Amerika-newbie

Bericht door sakura »

wij zijn 2 weken geleden teruggekomen uit NY , we waren er 3 nachten, waarvan we ook een aantal zakelijke bezoeken hadden . maar ik wilde zoveel mogelijk zien .
dat is bijna onmogelijk.
toch hebben we bijna alles te voet gedaan
per dag een deel van manhattan/ brooklyn uitgezocht , daarheen met de metro en dan gewoon gaan lopen en beleven .
heerlijk vond ik het!!
en doorgaan tot je moe bent en dan weer terug met de metro of taxi .

ga er maar van uit dat je niet alles gaat zien , maar geniet van wat je wel ziet!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Koop gewoon een ongelimiteerde metrocard voor de tijd dat je er bent - veeeeel goedkoper, flexibeler en vooral meer écht New York dan die toeristische bustours.

Leuke busroutes (waar je dus met je metrocard in kan) zijn bijvoorbeeld bus 1, 2 of 3, helemaal van Harlem naar de East Village. Je rijdt dan helemaal langs Central Park, langs de grote musea, dure mansions en winkels aan 5th Avenue, Rockefeller Center (kerstboom, schaatsen), Bryant Park... Of bus 4, die dan afslaat op 34th St en je voor de ingang van Macy's afzet.

Of bus 5 vanaf de Upper West Side naar het World Trade Center, waarbij je Broadway, Columbus Circle, winkels op 5th Avenue, Bryant Park en allerlei hippe buurten in Lower Manhattan passeert.

Of bus 7 vanaf het American Museum of Natural History via Columbus Circle naar Times Square en door naar Macy's.

Bijkomend voordeel van stadsbussen: ze rijden frequenter dan de tourbussen en er zijn veel meer opstapplaatsen. Je krijgt alleen geen toeristische informatie, dat is misschien jammer, maar ik kom een heel eind met de kaart op schoot en het reisgidsje in de hand. Het gaat toch allemaal traaaaag, over die eindeloze avenues, of je nou in een stadsbus of een tourbus zit.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer