Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

Je kunt niet helemaal op de NLse prijs afgaan, want je betaalt uiteraard in dollars en de koers wisselt altijd iets ...
Daarom stel ik hotel sites altijd zo in, dat je de lokale munteenheid te zien krijgt.
Ik ben het niet met mtl eens dat de prijs per se hoger wordt naarmate de tijd vordert. Ik vind eigenlijk dat er niet zo'n peil op te trekken valt.

Het kan nooit kwaad iets te boeken, zo lang het gratis opzegbaar is. Zeker via booking.com gaat dat prima.
Advies: boek dan niet iets dat je nu al betaalt, want als je dat opzegt en je krijgt je geld terug, is het door het inwisselen altijd een paar tientjes minder dan je had betaald ... :blink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Natuurlijk is langer wachten met boeken van hotel niet altijd duurder. Maar toch loont het om direct te boeken als je iets moois vindt.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

die link bij m'n laatste posting werkt niet echt (het is geen link). Maar op de 1e pagina van dit topic staat die onderaan, die werkt wel. Zelfde datum, evenveel dagen, goed dat ik dat toen heb gedaan, zo kun je mooi vergelijken. Over een paar weken nog eens kijken.

Ik ben nog afhankelijk van m'n dochter hoe het op school gaat en met examen. Dat is pas in 2018. Dus eerst afwachten of ze dit jaar overgaat. Dan kan ik preciezere datum gaan zoeken voor het jaar erop. Maar, wat vast staat: we hebben er beide zin in :-).

Gisteren nog met m'n zoon zitten praten. Die wist precies al die namen van die fast-food tentjes nog. Ik moest het opzoeken. Hij wou ook wel weer mee op vakantie er naartoe. Maar volgend jaar wordt met m'n dochter. Alleen maar New York. Later gaan we nog een keer terug verwacht ik, maar dan meer rondreis. Washington beginnen, auto huren, en zo richting Las Vegas rijden. Daar zijn we dan wel geweest 2 jaar terug, maar wil dat nu eens wat beter gaan bezoeken. Nu heb ik meer idee van hoe het daar is, wat ik me erbij voor moet stellen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

aha, gaat het pas om 2018 ... dan heeft het niet super veel zin om nu al hotels te bekijken. Als je te ver vooruit boekt, zit je meestal op de rack rates ... en wat nu als leuk aanbod voorbij komt, hoeft dat volgend jaar niet te doen.
Vooral in New York is het een kwestie van een leuk prijsje dat voorbij komt op tijd in te pikken.

Je hebt in ieder geval wel lekker veel tijd om je voor te bereiden :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

ja dit keer iets meer en beter voorbereid dan de 1e keer hoop ik. Alhoewel dat ook gewoon 100% top was hoor. Maar dit zo ook wel leuk, om alles zelf in elkaar te puzzelen en op te zoeken.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Het komt dichterbij. Duurt nog even, maar het komt dichterbij.

Hotel en vliegtickets geloof ik wel. Vliegen wordt met Icelandair.

Maar heb dan nog wat vragen.

-In Reykjavik wil ik 1 nacht overnachten. Om de stad te bezoeken. Wat is beter, voor New York of na New York? Mij lijkt ervoor. Omdat je na New York denk ik het snelste naar huis wilt.
-Vanaf vliegveld Keflavik naar Reykjavik gaat een bus of trein? Elk uur? Ook 's-nachts? Ticket (retour?) bij de bus zelf kopen? Of gaat dat niet, dat je niet kunt pinnen bij bus, alleen met IJslands geld?
-Als je op heenreis in Reykjavik 1 overnachting pakt, hoe gaat het met je koffers? Die moet je in Reykjavik dan van de band halen en de volgende dag weer inleveren voor New York?

-Esta aanvragen werkt nog net zo simpel als in de tijd voor Trump? Toen ging dat vrij makkelijk.
-Dan kom je in New York aan. Geen auto huren. Alles met metro. Kom je op vliegveld aan, door security, koffers opgehaald. Metro zal wel aangegeven staan, maar metro kaart voor 1 week voor 2 personen, kun je al meteen op het vliegveld kopen?
-Ik ga nooit met openbaar vervoer. Maar je hebt die metro kaart voor 7 dagen. Stap je in de juiste metro, moet je dan nog iets doen met die kaart? Inchecken ofzo? In een apparaat stoppen? De kaart is voor heel New York?
-Misschien te veel films gezien, maar de metro, ook na 20:00 uur nog gewoon veilig? Van Manhattan naar Brooklyn?
-sowieso opletten qua criminaliteit na 20:00 uur of als het donker wordt? Zakkenrollerij in New-York?
-ik had deze link, maar die werkt niet meer vandaag: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=sta ... r+new+york volgens google is de pagina er nog wel, maar opent hem zo niet.
-Buiten Manhattan en Brooklyn is er eigenlijk niet veel toeristisch meer te doen hè? Dat, en dan met name Manhatten, is waar je de meeste tijd zult verblijven neem ik aan?

Verder schiet me zo even niets te binnen eigenlijk.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Op het eerste metro-station kan je bij de automaat een 7-dagenkaart aanschaffen. Betalen kan met zowel cash als creditcard. De kaart is inderdaad in heel New York geldig. Per persoon heb je een kaart nodig.

Bij het ingaan van het station moet je door hekken, en daar de kaart door een reader halen. Het wijst zich vanzelf (en anders wacht je tot je het iemand anders ziet doen, dat duurt nooit lang).

Ook later op de avond is de metro veilig. Ik zou zelf niet al te opzichtig met dure dingen in zicht gaan spelen, maar ik heb altijd wel een tas met fotografie-apparatuur bij me. Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld.

Van zakkenrollerij nooit last gehad. Al liep ik met een spiegelreflex rond. Als je je portemonee en dergelijke goed opbergt, is er niks aan de hand.

Het ligt er aan wat je toeristisch noemt. De Bronx Zoo is leuk om te zien, al wordt het rustiger in de metro hoe verder je naar het noorden gaat. Op bv The Cloisters.

Op deze link kan je heel veel bij elkaar vinden. (ik heb de hele eerste pagina met plezier doorgespit)
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=thi ... ork&spf=68

Wat betreft IJsland heb ik geen ervaring, dus dat laat ik aan anderen over.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dank Miccie voor de info. Daar kan ik wat mee. Dus met veiligheid valt het wel mee. Gelukkig.

Ten westen van de Hudson is eigenlijk niks te zien wat je gezien moet hebben als toerist?

Ga nu even je link bekijken.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Johan VL schreef:
Johan VL schreef:http://www.booking.com/hotel/us/wyndham ... tal;ucfs=1&

die vind ik wel hip. Wyndham Garden Brooklyn Sunset Park. 1022 euro voor 7 nachten met 2 personen. En een leuk hotelletje. :-)
Nu geeft de link voor dezelfde data 1.158 euro aan. Dat is inclusief genius korting, anders was het al 1.158 euro.

Die prijsverhoging, heeft dat te maken met de waarde van de Euro ten opzichte van de Dollar?
Heb het hotel nu nog een keer gepakt, met de dezelfde datum en dagen, en nu zit het op 1.580 euro.

Dus van 1.022 naar 1.158 naar 1.580 euro. Nu heb ik die datum gewoon genomen, die gaan we niet, maar hoeveel van te voren is het wijsheid om dan te boeken voor je hotel? 12 maanden van te voren? Want de prijs gaat echt rap omhoog. Benieuwd wat het eind april kost als je het dan bekijkt.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Zodra je de datum weet iets boeken wat gratis te annuleren is. En daarna regelmatig kijken of er iets beters voorbij komt. Prijzen fluctueren, dus waar jij nu een stijging ziet kan het volgende week weer gezakt zijn. Garantie heb je echter nooit. Zelfde als met vliegtickets.
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

En vanaf kevlavik gaat een bus naar Reykjavik. Wel te vinden op de site van het vliegveld, ook hoe je kunt betalen.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

OK dank je voor de info. En de koffers blijven die die ene overnachting dan in IJsland, of gaan die meteen door naar Amerika en blijven daar 1 nacht in de opslag liggen?
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Koffers vliegen met jou mee. Dus ophalen en opnieuw inchecken.

Niet opgezocht, maar lijkt me het meest logisch.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik zou ook voor eerst Ryekjavik en dan NYC kiezen, maar eerlijk gezegd, als ik maar 6 of 7 dagen had, zou ik gelijk doorvliegen en alles in NYC doorbrengen.

De subway is gewoon veilig, ook na 20 uur .... ik ben een paar keer rond middernacht vanuit een uithoek in Brooklyn gereden en ook dan voel ik me niet bedreigd. Met drukte de gewone veiligheidsmaatregelen nemen, is meestal het advies.

Buiten Manhattan en Brooklyn is zeker nog wel het e.e.a. te doen, maar meestal heb je er voor een eerste trip naar the Big Apple wel voldoende aan.

Lees gerust mijn blogs om je op ideeen te brengen :D
en alle reisblogs van deze 2 dame zijn ook leuk om te lezen (al kun je voor een eerste trip beter hun oudere blogs zoeken, er wordt wel ergens in de draad naar verwezen, of anders even aan henzelf vragen):
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html

deze link werkt wel
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dank Meyem. Zal die zeker bekijken en er m'n voordeel mee doen :-).

Veel tijd verder om voor te bereiden. Das wel fijn. Het hotel uit zoeken wordt denk ik nog het spannendste. Zeker qua prijs dan ook, dat die steeds veranderen. Weet niet waarom, maar m'n voorkeur blijft toch bij Brooklyn. Manhattan niet, dat vind ik zonde van zoveel betalen voor papa en dochter. Brooklyn komt steeds wel goed uit de bus. LIC en Brooklyn scheelt denk ik niet zoveel. Of je links van de Hudson ook als alternatief kunt pakken weet ik niet. Op de kaart kom je dan in Jersey City uit. Daar lees ik weinig over op dit forum. Iets verder in Newark. Maar dat ligt denk ik te ver vanaf Manhatten. Wat ik begrepen heb moet je van Brooklyn naar Manhattan al gauw 40 minuten enkele reis tellen met de metro. Dan is Newark (denk ik) niet interessant. En Brooklyn ligt denk ik ook gunstig ten opzichte van het vliegveld.

Volgend jaar doet m'n dochter examen. En na dat examen (als ze geen herexamen zou moeten doen, maar dat vraagt ze morgen even na wanneer die zijn), gaan we naar New York. Denk 6 overnachtingen daar. We gaan met z'n tweeën. Het wordt verder geen culturele vakantie. Geen musea of theater. Eigenlijk alleen maar leuke dingen doen. Eten, snoepwinkels (Dylan's Candy Bar en Economy Candy Market had ik haar al doorgestuurd), Coney Island, honkbalwedstrijd kijken (op laag niveau). Slagmachine opzoeken en winkelen. Uiteraard ook richting het vrijheidsbeeld en als het lukt in zo'n hoge flat (TOTR of Chryslerbuilding). Central Park. Gewoon een leuke week weg.

De planning is om daarna, over een jaar of 2-3, nog een keer te gaan, maar dan weer een rondreis. Dit keer wordt het alleen New York. Daar komen we de week wel rond :-).
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Wat betreft het hotel, gewoon afwachten en kijken of er een mooie prijs is op moment van boeken. En daarna kun je gewoon weer iets anders boeken als je wat beters vindt. Kan best zijn dat Manhattan juist wel betaalbaar is, zeker met nog een jaar de tijd om aanbiedingen te zoeken. Over New Jersey is op de eerste pagina van dit topic geschreven. Nadeel is dat het een andere staat is en daar de kaart voor de metro dus niet geldig is.

Met nog meer dan een jaar te gaan, heb je inderdaad genoeg tijd om voor te bereiden :)

Een dag in IJsland zou ik inderdaad ook niet doen, zonde van de tijd. Ook weet je niet of iceland air dan een goede aanbieding heeft. IJsland is trouwens wel prachtig, dus zeker wel een aanrader als vakantiebestemming!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Wat ontzettend zonde als je NYC aandoet en dan niet 1 van de mooie musea (er is zoveel keuze, er moet haast wel iets bij zitten wat jullie boeit) of een broadway show mee te pikken! Heb je het draadje All about NYC bekeken? Voor theater kun je op de dag zelf bij de TKTS booths kaartjes voor halve prijs kopen. Zelf vind ik dat heerlijk, en ook hier geldt, er is zoveel diversiteit aan musicals, toneelstukken etc, daar moet haast wel iets bij zitten dat jullie leuk vinden :D

Voor mijn gevoelg ligt LIC gunstiger tov midtown dan Brooklyn en is meestal iets goedkoper ... Maar Brooklyn heeft wel meer sfeer.

Wat Ginny al zegt, nu nog niet druk over maken. Pas in het najaar serieus gaan zoeken, lijkt me. En niet te snel iets boeken wat niet gratis opzegbaar is.
Prijzen zijn enorm afhankelijk van vraag en aanbod en schommelen inderdaad bijzonder veel. Daarom is daar nu nog niets zinnigs over te zeggen, maar echt goedkoop zal het jullie tijd van het jaar niet worden ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik kom net een mooie foto op facebook tegen, en dit geeft een idee hoe dichtbij LIC is, want die rood-witte pijpen staan in LIC en veel hotels zijn net een blok verder:
nyc.jpg
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Wat ik nog vergeet te melden; als je een metro station ingaat, vraag dan bij de balie om een map.
Dat is erg makkelijk. Dan krijg je op papier hetzelfde als je op de link onderaan mijn post klikt.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb het PDF bestand standaard in mijn mobiel staan ... de gratis subwaymap is onwijs groot, ik had er altijd ruzie mee :lol:

Oh, en op diverse subway stations is gratis wifi, ook heel fijn
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer