Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Bericht door Petra/VS »

Super, wat een geluk! Ook leuk dat hij zo zwaaide :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wow! Te gek zeg!
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik kan me goed voorstellen dat dit de kers op de taart voor jullie is.
Veel plezier in Washington dc :P
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Petra/VS schreef:Super, wat een geluk! Ook leuk dat hij zo zwaaide :).
Ja dat vonden wij ook al :)) We hoopten stiekem dat hij nog een handje kwam geven omdat we daar natuurlijk maar met een select groepje mensen stonden maar ik denk dat hij het te druk had :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Goed nieuws voor wie een bezoek aan het Witte Huis wil brengen. Bill Nelson, "de vaste leverancier van toegangbewijzen op het forum" is herkozen in Florida!

p.s. Iris. jaloersmakende foto's! Ik ben nooit verder gekomen dan papa Bush die ooit eens in Den Haag vanuit een auto heel enthousiast naar mij (en een Amerikaan naast mij) zwaaide. Dat moet ergens omstreeks 1990 geweest zijn. Bush sr. was op staatsbezoek. Het was op een maandagmorgen en ik liep door de stad op weg naar kantoor. Vlakbij het binnenhof stonden allemaal dranghekken. Die bleken voor Bush te zijn - althans voor het publiek aan de kant van de weg - maar dat was eigenlijk volkomen overbodig want er stond geen mens. Alleen op de hoek bij de vijver van het Binnenhof stond een Amerikaan met twee vlaggetjes te wachten. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. Hij vertelde dat zijn president zo langs zou komen en ik besloot even te wachten om te kijken wat er gebeurde. Even later kwam een auto met Bush er in aan rijden. Deze zat verveeld om zich heen te kijken want er was werkelijk niemand op straat. Op dat moment begon de Amerikaan naast mij wild enthousiast met zijn vlaggetjes te zwaaien. Bush zag het, veerde helemaal op en begon enthousiast naar ons te zwaaien. Ik zwaaide braaf terug waarop Bush zijn beide duimen naar ons opstak om aan te geven dat de Amerikaan en ik goed bezig waren. Daarna reed de autostoet weer verder. Tot zover me and the president.

Maar dat je op het grasveld mocht om Obama uit te zwaaien is natuurlijk different cake.

Martin
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hahaha Martin wat een droog verslag :-) Ik heb ooit President Clinton op de A13 gezien. Hij zou naar Delft komen ivm de Marshall hulp die 50 jaar geleden gegeven was of zo, en de hele A13 was afgezet. Wij zijn toen (ik was geloof ik 13 of zo) bij de afslag Delft-noord gaan staan en hebben m voorbij zien rijden. Hij zwaaide wel naar ons. Overigens stonden we er toen wel met een mannetje of 100 dus Clinton was een stuk populairder haha.

Maar dit was natuurlijk te bizar voor woorden, beter wordt het niet.....nou ja, tenzij je uitgenodigd wordt in de Oval Office :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Iris_1982 schreef:Ik heb ooit President Clinton op de A13 gezien. Hij zou naar Delft komen ivm de Marshall hulp die 50 jaar geleden gegeven was of zo, en de hele A13 was afgezet.
Grappig! Daar heb ik hem ook gezien. Wij hebben er toen spullen bezorgd voor de viering ervan.
Heeeeeele strenge controle! Met spiegeltjes onder onze auto aan toe. Was wel iets dat ik niet snel zal vergeten.
Vond het een aardige man.

Super dat je Obama hebt gezien ook. Echt heel bijzonder om de helicopter zo uit de tuin te zien vertrekken en er dan bij staan!
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Als je een aanmelding via een formulier op de website van de senator verstuurd, en daarna het excel bestand per mail toestuurt, krijg je dan normaliter een ontvangstbevestiging o.i.d. via de mail? Of krijg je enkel een mailtje een paar weken voor het eventuele bezoek aan het witte huis of het al dan niet doorgaat?

(Ik heb het topic doorgelezen, maar kon geen antwoord vinden, mocht dit er wel ergens staan, dan alvast excuus :-)).
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij hebben wel een bevestiging gekregen, maar of dat overal is weet ik niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan slechts antwoorden voor ons verzoek aan Bill Nelson. Wij kregen toen stante pede een automatic reply terug dat ons verzoek was ontvangen. Twee weken voor de daadwerkelijk bezoekdatum kregen wij vervolgens de uitslag van ons verzoek (die was positief :thumbup: ).

Maar of je bij andere senatoren ook een automatic reply of een andere vorm van bevestiging van je verzoek krijgt weet ik niet.

Martin
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Oke, thanks voor de info!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kreeg eerst bevestiging van wel, daarna een mail dat wegen drukte enkel inwoners van de staat in aanmerking kwamen en dan onverwachts 3 weken voordien dat we mochten gaan.
lost95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lost95 »

Ik heb mijn bezoek aan aantal weken geleden ook aangevraagd, hoop dat ik als DC Resident makkelijk geaccepteerd wordt. En maandag zit ik in de lotterij voor Inaugaration tickets, kleine kans, maar hoop dat ik erbij mag zijn :D
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Wat vul je dan in als adres bij je verzoek ? Je kan toch enkel een amerikaanse staat selecteren ? Hoteladres invullen mss ?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Kan je even verduidelijken waar je iets probeert in te vullen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Manutdboy schreef:Wat vul je dan in als adres bij je verzoek ? Je kan toch enkel een amerikaanse staat selecteren ? Hoteladres invullen mss ?
Ik snap de verwarring. Ik had dit toen ook bij het online invullen van het formulier naar Bill Nelson, dat was de senator waar ik mijn verzoek aan richtte. Ik heb toen op zijn online-formulier mijn Nederlandse adres ingevuld.

Daarnaast moest ik een mailtje naar Bill Nelson sturen met het Excel WHForm met de security-information. In de begeleidende tekst in het mailtje heb ik toen in mijn beste Engels geschreven: "I also filled the form on your site. On that form I gave our address in the Netherlands. Our hotel during our stay in Washington will be: Best Western: 1501 Arlington Boulevard, Arlington, Virginia." (Dat was het hotel waarvan wij toen dachten dat we er zouden zitten; uiteindelijk hebben we een ander hotel geboekt; toevallig ook in Arlington).

Voor wat betreft het Excel WHForm: op het werkblad Security Information moet je een city en een state invullen. Als je op die cellen gaat staan, dan zie je een pop-up verschijnen waarin staat dat je als stad de plaats van verblijf in Amerika moet opgeven met de staat die er bij hoort. In ons geval was dat dus Arlington en VA.

Let er ook even op dat je voor de landencode de code uit de lijst met country codes gebruikt en dat je de date of birth in de Amerikaanse notatie invult, dus MM/DD/YYYY.

Martin
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mijn zoon is een enorme fan van Amerikaanse geschiedenis en presidenten. Nadat ik dit topic heb gelezen heb ik net een mailtje gestuurd naar Bil Nelson. Ik ben heel benieuwd.
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Veel geluk allesinds. Ik heb hetzelfde gedaan :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dan zit je zoon in Washington helemaal goed :). Ik raad in dat geval ook Mount Vernon het landgoed van George Washington van harte aan. Of jullie er tijd voor hebben, weet ik niet (ben even vergeten hoe lang jullie in DC zullen zijn), maar het Woodrow Wilson house heb ik vorige maand bezocht en vond ik onverwachts enorm interessant qua geschiedenis over die president.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je Petra voor de tip. Mijn zoon verheugt zich enorm op DC, nog veel meer dan de rest van de steden. Wij zullen er 3 dagen zijn, dus die tip van jou neem ik mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer