Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Grandu: New York 2009

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis Grandu: Dinsdag! (tweede pagina)

Bericht door desteijntjes »

Fijn te horen dat je eerste vlucht goed is verlopen!! Geniet lekker in New York, en we zijn reuze benieuwd naar al jullie belevenissen.

Veel plezier daar :wink:

Mariëlle
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik ben blij dat je goed aangekomen bent.
Hopelijk heb je wat aan al de tips die ik je heb doorgestuurd, en weet maar dat ik hier nu heel erg jaloers naar je bericht zit te kijken :twisted:
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Weer een bericht uit New York waar de avond pas net gaat beginnen. Erg indrukwekkend allemaal! Alles is hier zo groot en overweldigend dat het erg vermoeiend is. Maar natuurlijk is dit geen probleem want we zijn immers in The States! Vandaag Fifth Avenue gezien en Macy's (wat tegenviel aangezien we La Fayette in Parijs gewend zijn. ik vond de macy's enigzins verouderd en rommelig overkomen). Daarna naar Times Square weer gegaan en daarna met de metro naar de punt van Manhattan. We hebben niet de boot genomen naar het vrijheidsbeeld want we zagen het in de verte en we wilden vlug naar Ground Zero gaan. Misschien doen we de boot nog op een later tijdstip om Lady Liberty toch van dichtbij te zien. Daarna hebben we onze weg vervolgd naar Ground Zero; wow! Erg indrukwekkend. De bouwput zelf is niet zo overweldigend maar wel nadat je in het museum bent geweest. We hebben tien minuten doodstil voor ons uit zitten staren in de ruimte waar de foto's hangen van alle overledenen. De impact van 9/11 merk je pas als je door dat museum loopt en de vreselijke teksten leest!

Hierna hebben we Ground Zero bekeken vanuit het World Financial Center (Winter Garden, waarvan op 9/11 het dak instortte) waarna we iets gedronken hebben bij de Starbucks. Daarna vermoeid naar Wall Street gegaan (een omweg ja ^^) en nu terug in het hotel. We gaan straks hier in de buurt iets eten. New York is overweldigend, vermoeiend maar wel geweldig! Mijn vader en zus vinden New York leuk maar ''hebben niets met New York'' want ze vinden alles hoog en groot. Daarom neem ik ze morgen mee naar de buurten tussen Downtown en Midtown in; SoHo, Little Italy, East Village, ...

Fantastische ervaring dit en zoals verwacht! :beerchug:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Nog veel plezier de komende dagen!

Iris
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Gaaf om die berichtjes te horen! Wat je ook zeker nog eventjes moet doen is naar DUMBO (Down Under Manhattan Bridge Overpass) gaan. Dit is een heel leuk wijkje onder de Manhattan brdige in Brooklyn, je hebt hier ook een heel gaaf parkje met uitzicht op Downtown Manhattan. Daarna kun je terug naar Manhattan lopen over de Brooklyn Bridge, dat mag je dus echt niet missen! Het uitzicht is zo gaaf vanaf daar!

Have Fun!

PS: Ik vind het vreemd dat je vader en je zus "er niets mee hebben", zo zat mijn vader ook van te voren, maar hij was gelijk om toen we er waren :lol: .
Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik lees dat het eindelijk zover is, geniet ervan Grandu!
Tip: the Intrepid is ook erg leuk, oud vliegdekschip wat nu een museum is :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

PS: Ik vind het vreemd dat je vader en je zus "er niets mee hebben", zo zat mijn vader ook van te voren, maar hij was gelijk om toen we er waren :lol: .
Ze vinden het wel mooi daar niet van maar ze hebben er helemaal niets mee en zullen er nooit kunnen wonen. Ik vond het ook vreemd, mijn ogen begonnen ervan te rollen :lol:
RNA schreef:Tip: the Intrepid is ook erg leuk, oud vliegdekschip wat nu een museum is :)
Dat staat zeker nog op de planning!

Ik merk nu al dat we tijd tekort komen. We willen nog zoveel zien en gaan vandaag eerst naar Chinatown, Little Italy en de Brooklyn Bridge (+DUMBO) en daarna weten we nog niet. Er is dus al een reden voor een 2e keer!

---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En een derde, en een vierde, en een vijfde keer. Minstens.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Super Grandu!!!

Vergeet ook niet even vanuit Little Italy een wandelingetje te maken door NoLita (North of Little Ittaly), een heel schattig wijkje met veel boutique's!
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

hé Grandu,
Leuk dat je het zo naar je zin hebt: vergeet je niet goed naar allerlei vormen van gentrification te kijken. Met name DUMBO (super gentrifitcation) en Meatpacking District (sleur je zus mee: Samantha (SatC) woonde hier!) zijn prachtige voorbeelden te zien. Neem veel foto's en je aardrijkskundedocent zal trot op je zijn :D
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Weer een bericht vanaf de andere kant van de plas. Mijn zus en vader zijn helemaal om! Ze vinden New York nu een enorm leuke stad. Ik moet zelf zeggen dat ik ook erg heb moeten wennen aan het ''Amerika'' en de grootheid hier. We zijn helemaal van onze planning afgeweken (helaas soms, maar ach, we zijn in new york dus het is altijd wel goed wat we doen). Vandaag iets later de straat op gegaan want we waren erg moe en we hebben eigenlijk de hele middag geshopt. Fifth Avenue, de Abercrombie en veel souvenirs voor thuis gekocht. Daarna het ESB opgegaan met zonsondergang. Het viel volgensmij nog wel mee met de drukte omdat de zigzaghekjes aardig dicht waren en binnen een half uur/drie kwartier stonden we boven. Prachtig uitzicht; maar het TotR schijnt mooier te zijn dus ik ben benieuwd :D Gisteren hebben we de Brooklyn Bridge gedaan. We zijn eerst een stukje verder gegaan met de metro en zomaar ergens uitgestapt. Echt heel erg mooi vonden we Brooklyn; ook de iets ''slechtere'' wijk waar we in terecht zijn gekomen. DUMBO niet doorheen gelopen maar vanaf de brug her en der iets van waargenomen (het een en ander heb ik niet gezien omdat mijn vader hier is voor zijn werk en we dus ook flexibel voor hem moeten zijn; gelukkig is dit een reden om terug te gaan zodat er de volgende keer nog veel te zien is!)
Na de Brooklyn Bridge zijn we via Chinatown en Little Italy naar SoHo gelopen, naar NoHo en volgensmij hebben we ook een stukje NoLiTa meegepikt. Vlug naar het huis van Carrie uit SatC gegaan (Perry St., East Village) en daarna door naar het hotel.
Vandaag hoorde ik her en der van mijn vader en zus dat ze New York toch wel erg indrukwekkend en geweldig vonden. Zeker nu de dollar voor ons gunstig staat is het natuurlijk erg leuk om te shoppen. Een American Eagle Outfitters Jeans voor 39 dollar krijg je niet in Nederland.
Wat een heel goed gevoel geeft is de gastvrijheid. Hoe enorm aardig de mensen hier zijn had ik thuis niet verwacht. Overal in de winkels heten mensen je welkom en in kledingwinkels wordt je fantastisch geholpen (vaak draagt iedereen een oortje en de medewerkers communiceren onderling hiermee; perfect systeem) en je gaat niet naar huis voordat ze iets goeds voor je hebben gevonden. Overal zegt men netjes ''excuse me'' en overal ben je welkom :) Je voelt je hier heel erg welkom en de stad komt enorm veilig en schoon over. Hier kan Nederland zeker een voorbeeld aan nemen!
Ik houd jullie op de hoogte. Overmorgen zitten we in het vliegtuig naar huis jammer genoeg. Gelukkig hebben we dan een fantastische week gehad.
Derk

PS) Morgen doen we zeker de twee stations (voor mijn profielwerkstuk en omdat mijn vader een treinenliefhebber is :D), het VN-gebouw en verder staat er nog niets op de planning (misschien het Meatpacking District?). Zondagochtend gaan we genieten van Central Park.

---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Meatpacking District is niet echt bijzonder, paar restaurants. Maar je kunt Hudson Street aflopen naar het zuiden en dan kom je een aantal aardige dingen tegen als je eenmaal in de West Village bent (zo rond Christopher Street.)

En als je daar toch loopt: vergeet de High Line niet (rechtsaf als je vanaf de 14e straat langs Hudson naar het zuiden loopt.

Je bent nog te jong om daar te drinken, maar in het White Horse Tavern (567 Hudson) dronk de dichter Dylan Thomas (zich regelmatig te pletter). En even verderop, de Stonewall Inn, 53 Christopher street, bij het pleintje en 7th Avenue is het begin geweest van het terugvechten tegen de politie van de holebies in NY.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Grandu niet op internet gaan zitten!! Je bent in New York!!!!!
Geniet er van en we horen na afloop wel hoe het was ;-)

Overigens kan ik je de boottocht naar Statue of Liberty van harte aanbevelen, is echt erg leuk en het is gaaf om haar eens van up close te bewonderen
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Haha, ik vond het al zo natuurlijk dat ze NY slechts 'leuk' vonden, gelukkig zijn ze nu om, want het is gewoon een geweldige stad 8) . Ik weet niet of jullie van moderne kunst houden, maar anders kan ik het MoMA je ook aanbevelen! Erg gaaf museum, en eventueel ook nog het zusje daarvan aanraden, PS51, daar is pas echt rare maar coole kunst.
Afbeelding
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Grandu schreef: We zijn helemaal van onze planning afgeweken (helaas soms, maar ach, we zijn in new york dus het is altijd wel goed wat we doen).
Dat had ik al wel verwacht. New York is niet te plannen, it just happens ;)
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Wow, Grandu, je hebt zo te lezen al een fantastische reis. Hopelijk is de onze in mei volgend jaar even leuk.
Hierna hebben we Ground Zero bekeken vanuit het World Financial Center (Winter Garden, waarvan op 9/11 het dak instortte)
Dit willen we ook misschien wel doen maar waar is dit juist? Want ik zou best wel een goed zicht willen hebben op Ground Zero en dat museum ervan ook willen inplannen. Dus waar vind ik dit allemaal? En wat betaal je ervoor?
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

-Tribute WTC Visitor Center. $10,- PP
-Winter Garden zit in het World Financial Center (ten westen van ground zero). Is gratis toegankelijk.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het Winter Garden is inderdaad gratis :) Ik raad je aan om aan de zuid-kant van Ground Zero naar het Tribute Museum te gaan. Als je dit hebt gezien en daarna naar de bouwput loopt krijg je de rillingen en heb je door hoe deze dag de wereld heeft veranderd en hoe Amerika diep geraakt moet zijn (geweest). Je vindt als je buiten staat links een loopbrug en via daar kom je in Winter Garden. Het is een kantorencomplex met, als je even doorloopt, een mooi zicht.

We hebben erg veel nog niet gedaan. De Staten Island Ferry, East Village (vind ik vooral heel jammer want na berichten was ik hier toch in geinteresseerd), de Gospelchurch in Harlem zit er ook niet in en zo zijn er nog wat kleine dingen die we niet hebben gedaan. Ook Brooklyn had ik graag nog meer van gezien. Morgen doen we Central Park, dit hebben we nog niet gezien. Deze gygantische stad is overweldigend dus, omdat ik nu nog niet alles heb gezien, is het nodig om een keer terug te gaan en ben ik nog lang niet uitgekeken!

Ik pak de lift weer naar de 39th floor om mijn koffer in te pakken ;) Dat wordt nog een klus met de gunstige dollar. Fifth Avenue is heel aantrekkelijk op die manier!
Morgen om 18:35 vliegen we terug en om 8:00 maandag, NLD Time, zijn we terug in Amsterdam.

Derk

---Mark Twain
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Het klinkt echt dat jullie tijd te kort hebben!!! Maar wel een heel goede reden om nog een keer terug te gaan :lol: :lol:

Geniet van de laatste uren in NY en bedankt voor je verslag. We krijgen er nog meer zin in onze trip naar NY in januari, we gaan zeker jouw tip voor Ground Zero om via de zuidkant te bekijken.

Goede terugvlucht gewenst! Jammer voor jullie dat het zo snel voorbij is gegaan, maar zo te lezen heb je het geweldig naar je zin gehad :mrgreen:
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik krijg inderdaad ook gelijk weer zin om naar NY terug te gaan....inderdaad ook zoveel NIET gezien afgelopen zomer!

Zo te horen heb je een mooie tijd gehad. Als je terug bent, krijgen we dan nog een wat uitgebreider verslagje?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer