Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
transfer luchthaven jfk-manhattan
Re: transfer luchthaven jfk-manhattan
Ik ga toch de Super Shuttle reserveren. www.supershuttle.com. Wij zijn ook met drie en dat busje rijdt eigenlijk naar eender welk adres je ingeeft. Je kan ook de hotels ineens selecteren.
Voor ongeveer een 10 euro per persoon kan je toch eigenlijk niet sukkelen vind ik...
Voor ongeveer een 10 euro per persoon kan je toch eigenlijk niet sukkelen vind ik...
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Goede tip, site kende ik nog niet. Staan die busjes ook niet gewoon bij het vliegveld te wachten?
Jep blijkbaar wel... Maar als je al geboekt hebt moet je gewoon uw naam gaan zeggen aan de infostand en komt er een busje aangereden. Op veel luchthavens in de USA is het blijkbaar zo dat die busjes geen standplaats hebben net voor de luchthaven maar ze op een parking nabij staan... en er komt er dan eentje aangereden als ze weten dat je er bent.gondelier schreef:Goede tip, site kende ik nog niet. Staan die busjes ook niet gewoon bij het vliegveld te wachten?
Nu, persoonlijk vind ik het gewoon ook al makkelijk dat je al betaald hebt... kan je gewoon instappen en wegwezen

En ook het grote voordeel dat je ineens de terugtrip naar de luchthaven ook kan boeken... Moet je ook al niet meer aan denken hoe je terugkeert.
Het is blijkbaar voor ons hotel wel een tripje van een anderhalf uurtje (we landen op JFK) maar ik heb het er graag voor over en je kan terwijl al een beetje aan Sightseeing doen

-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden deze vorige week in New York ook (oorspronkelijk) geboekt.
Die theorie is heel leuk maar volledig kloppen doet hij niet. Die terugtrip kan je enkel voor de volgende 24u reserveren! maw moet je de dag voor vertrek één van die busjes bespreken (als je geluk hebt kan dit via een contactpersoon in je hotel, vele hotels hebben staff die hier zich exclusief mee bezig houden).
Die infostand waar je het over hebt is trouwens op de meeste luchthavens een telefoon naar een centrale dienst, (Chicago/Orlando/Miami) als je dan geluk hebt is je busje er binnen het kwartier (soms duurt het echter ook 45 minuten tot een uur eer er een busje komt). Verder vertrekken die busjes niet eerder voordat ze vol zitten (de info op die site is nogal misleidend).
AirTrain en vervolgens Metro is met bagage helemaal niet te doen. The New York Subway is oud, vies en smelly.
nergens roltrappen en in 50% van de gevallen werkt de lift niet eens, om dan met je bagage door zo'n stations te zeulen (vooral trappen op en af) is niet aan te raden (als je de metro al in kan wegens drukte).
Een taxirit kost je 50$ van JFK tot Manhattan (wij verbleven op Times Square) en is veruit de makkelijkste manier. Bagage is meteen uit je handen (cabbie geeft deze door aan de valet van je hotel) en vind je terug op je hotelkamer, makkelijker kan niet. taxi's zijn er bovendien altijd, hooguit 5 minuten wachten. (ik heb het zelf nog niet voorgehad). ik zou het uit ervaring dan ook nooit meer anders doen dan met de taxi. (enkel in New York neem ik de taxi van en naar, voor alle duidelijkheid...)
Die theorie is heel leuk maar volledig kloppen doet hij niet. Die terugtrip kan je enkel voor de volgende 24u reserveren! maw moet je de dag voor vertrek één van die busjes bespreken (als je geluk hebt kan dit via een contactpersoon in je hotel, vele hotels hebben staff die hier zich exclusief mee bezig houden).
Die infostand waar je het over hebt is trouwens op de meeste luchthavens een telefoon naar een centrale dienst, (Chicago/Orlando/Miami) als je dan geluk hebt is je busje er binnen het kwartier (soms duurt het echter ook 45 minuten tot een uur eer er een busje komt). Verder vertrekken die busjes niet eerder voordat ze vol zitten (de info op die site is nogal misleidend).
AirTrain en vervolgens Metro is met bagage helemaal niet te doen. The New York Subway is oud, vies en smelly.

Een taxirit kost je 50$ van JFK tot Manhattan (wij verbleven op Times Square) en is veruit de makkelijkste manier. Bagage is meteen uit je handen (cabbie geeft deze door aan de valet van je hotel) en vind je terug op je hotelkamer, makkelijker kan niet. taxi's zijn er bovendien altijd, hooguit 5 minuten wachten. (ik heb het zelf nog niet voorgehad). ik zou het uit ervaring dan ook nooit meer anders doen dan met de taxi. (enkel in New York neem ik de taxi van en naar, voor alle duidelijkheid...)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Vorige week op de heenweg een taxi vanaf JFK genomen naar Brooklyn. Door een gemiste aansluiting op Londen en niet aangekomen koffers
waren we het zat en hadden geen zin meer om metro kaartjes te kopen,dus voor het gemak gegaan. Voor het vlliegveld in de rij gaan staan bij de taxi-stand en verder wordt alles voor je geregeld. Op de terugweg gewoon de metro genomen. Geen enkel probleem met koffers. Liften deden het bij ons gewoon en bij de poortjes werd de rolstoel doorgang voor ons open gezet. Airtrain is snel en simpel.

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Gelukkig zijn de koffers nog terecht gekomen, dan!
Oh, en die taxi...45$ flat rate, daar komt vaak 5$ toll bij en toch zeker ook een fooi, mag ik hopen?...je kunt niet in en naar NY gaan zonder tips....dat is echt 'part of life'....lees: deel van het broodnodige salaris!!!

Oh, en die taxi...45$ flat rate, daar komt vaak 5$ toll bij en toch zeker ook een fooi, mag ik hopen?...je kunt niet in en naar NY gaan zonder tips....dat is echt 'part of life'....lees: deel van het broodnodige salaris!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ja! Wel een dag later, maar gelukkig voordat we verder moesten naar Washington DCmeyem schreef:Gelukkig zijn de koffers nog terecht gekomen, dan!![]()

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
pistol pete schreef: AirTrain en vervolgens Metro is met bagage helemaal niet te doen. The New York Subway is oud, vies en smelly.nergens roltrappen en in 50% van de gevallen werkt de lift niet eens, om dan met je bagage door zo'n stations te zeulen (vooral trappen op en af) is niet aan te raden (als je de metro al in kan wegens drukte).

Dan hebben wij zeker altijd pech gehad.
We wilden graag eens een oude vieze smelly Subway meemaken, maar waar wij inzaten waren altijd normaal verzorgd en zeker niet vies en smelly.
Kan inderdaad best druk zijn in de metro maar gaat denk ik om de tijd dat je mee gaat. Met koffers reizen is nooit een probleem.
Ik vind dat het met de metro reizen zeker niet zo Spartaans is als dat jij doet overkomen. Een taxi of shuttle is wel comfortabeler. Maar alles heeft z'n prijs.
- meyem
- Amerika-expert
huh...vies and smelly...? Nou zeg, ben ik het absoluut niet mee eens! fun, fun, fun, en makkelijk en goedkoop....tot nog toe meestal met de subway gegaan, ook met koffers (niet overdreven veel, maar zeker ook niet weinig...!!)
Ik ben dol op de NY subway, gezellig juist, al die diverse mensen...
Ik ben dol op de NY subway, gezellig juist, al die diverse mensen...

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben in 2005 ook gewoon de subway genomen van JFK naar ons hotel in Upper West en dat gaf geen enkel probleem, zelfs het overstappen ging super en waar nodig werden we geholpen door een poortje wat normaal gesloten is even te openen zodat we er met onze koffers gemakkelijk doorheen konden.
Als je het hier over supershuttle hebt snap ik dat niet, ik heb tot nu toe 3 keer een roundtrip JFK-Manhattan bij supershuttle genomen via supershuttle.compistol pete schreef:Die terugtrip kan je enkel voor de volgende 24u reserveren! maw moet je de dag voor vertrek één van die busjes bespreken
en bij mij zaten daar toch echt 1 tot 2 weken tussen, nooit geen problemen mee gehad, is altijd goed gegaan.
Indeed Emenem... dat lijkt mij ook helemaal geen probleem. Ik heb het ook bekeken via het aanvraagformulier van de site en je kunt het inderdaad boeken als je een week later vertrekt. Ook gemaild met de mensen hoe het in elkaar zit om terug te komen. Welk uur je moet klaar staan bijvoorbeeld. Vriendelijk antwoord gehad trouwens...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
wij hebben het geluk ons hotel op 400m van penn station te hebben. als we in jFK landen airtrain richting jamaica, overstap op de lirr en dan iets later al in hartje manhattan 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb het blijkbaar een beetje verkeerd verwoord... Het gaat mij niet om de subwaytrains, die zijn inderdaad proper en modern (vaak gedigitaliseerde signs om de next stops aan te duiden), stops en 'open doors' worden duidelijk en op tijd aangekondigd. Ik had het echter over de infrastructuur van de Subway Stations. Vuil, stoffig, smelly, oud. Nergens roltrappen. Liften die (in ons geval) zelden in orde waren. (en van dat idee kan niemand mij afbrengen).US-fanboy schreef: Dan hebben wij zeker altijd pech gehad.
We wilden graag eens een oude vieze smelly Subway meemaken, maar waar wij inzaten waren altijd normaal verzorgd en zeker niet vies en smelly.
Kan inderdaad best druk zijn in de metro maar gaat denk ik om de tijd dat je mee gaat. Met koffers reizen is nooit een probleem.
Ik vind dat het met de metro reizen zeker niet zo Spartaans is als dat jij doet overkomen. Een taxi of shuttle is wel comfortabeler. Maar alles heeft z'n prijs.
De laatste keer (nu bijna 3 weken geleden) kwamen wij toe in Penn Station en bij het opstappen op de metro werd er meteen opgeroepen dat drukte in de metro geen reden was tot sexual harassment of zomaar ongevraagd overal je poten tegen aan te zetten. Gezellig is anders me dunkt!

Met de metro verplaatsen op zich ben ik ook helemaal voor! Maar als je de subway in pakweg Boston of Washington gewoon bent is de New York Subway echt erbarmelijk. In Boston of Washington is van en naar hotel veel comfortabeler met de Subway, de eerlijkheid gebiedt mij wel er bij te zeggen dat wij er de laatste keer voor een volledige maand waren en wij dus wss wat meer bagage hadden dan de gemiddelde reiziger.
Het was ook helemaal niet de bedoeling om het metroreizen Spartaans af te schilderen; Het gaat mij enkel om het traject JFK-Manhatten of Manhattan-JFK MET BAGGAGE! de dagen dat je je zonder bagage verplaatst is er geen betere manier dan de NY subway (je kan er echt overal mee komen).
-
- Amerika-ontdekker
De valet voor ons hotel had ons deze ook aangeraden (herinner ik mij nu): blauwe busjes met gele opschriften zijn de beste shuttles in NY, zei die ons... wij hebben dan echter eens geregeld via de transportation desk van ons hotel en daar werd met een andere maatschappij gewerkt duidelijk...Emenem schreef:Als je het hier over supershuttle hebt snap ik dat niet, ik heb tot nu toe 3 keer een roundtrip JFK-Manhattan bij supershuttle genomen via supershuttle.com
en bij mij zaten daar toch echt 1 tot 2 weken tussen, nooit geen problemen mee gehad, is altijd goed gegaan.
Over deze supershuttle heb ik ook alleen maar goeie dingen gehoord maar nog niet gebruikt. In alle geval ge'bookmark'd voor een volgend verblijf! Excuses supershuttle voor het initieel besmeuren van de naam, hoop dat ik het hiermee goedgemaakt heb...
Helemaal mee eens hoor, ik zou na mijn vlucht ook helemaal geen zin en puf meer hebben om nog met de koffers te gaan zeulen in de subway, maar voor de rest een super vervoersmiddel...pistol pete schreef:Het gaat mij enkel om het traject JFK-Manhatten of Manhattan-JFK MET BAGGAGE! de dagen dat je je zonder bagage verplaatst is er geen betere manier dan de NY subway (je kan er echt overal mee komen).
- meyem
- Amerika-expert
@Pistol...nou, ik vond de stations over het algemeen heel niet vuil...tenzij je misschien geen grote stad en metro's gewend bent? Ik kan me voorstellen dat het dan een andere indruk geeft....
roltrappen zijn er wel degelijk...wacht, ik zoek even een handige link waar je precies op kunt vinden welke halte wat biedt....
http://www.onnyturf.com/subway/
Het enige wat ik vaak minder fris vond, waren de liften...helaas all over the world voor veel mannen synoniem aan een pissoir....maar bijvoorbeeld bij JFK en sommige andere stations hing er juist een wierooklucht...
NY-ers raden idd aan geen subway te nemen als je geen trappen kunt nemen, maar zelf heb ik geen enkele maal problemen met de liften gehad....
roltrappen zijn er wel degelijk...wacht, ik zoek even een handige link waar je precies op kunt vinden welke halte wat biedt....
http://www.onnyturf.com/subway/
Het enige wat ik vaak minder fris vond, waren de liften...helaas all over the world voor veel mannen synoniem aan een pissoir....maar bijvoorbeeld bij JFK en sommige andere stations hing er juist een wierooklucht...

NY-ers raden idd aan geen subway te nemen als je geen trappen kunt nemen, maar zelf heb ik geen enkele maal problemen met de liften gehad....
- meyem
- Amerika-expert
nu ja, die link lijkt nu ineens niet zo handig...
maar op de PDF van de subway plattegrond staat ook precies aangegeven welke stations rolstoelvriendelijk zijn (lees: met liften....)
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
maar op de PDF van de subway plattegrond staat ook precies aangegeven welke stations rolstoelvriendelijk zijn (lees: met liften....)
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Bij welke maatschappij heb je de limo gehuurd??Jurgh schreef:Door de lage ( of is het juist hoge?) dollarkoers wil ik wel een x gek doen.ik heb een stretched limo met chauffeur gehuurd
. Hoe cool is dat, wordt je na je vlucht in een limo door New York gereden! Alles bij elkaar $130,- kwijt. Het is tenslotte vakantie

Ik vond het goed te doen met de metro van Jamaica Center naar Times Square! En het kostte enkel 5 dollar voor de airtrain, want we gebruikten onze unlimited metrocard voor de metro.
Ik haat het dat ik terug ben in Nederland, had daar nog wel een week willen blijven. Heb zoveel leuke mensen ontmoet! Ik denk dat ik over een paar jaar mijn stage in New York ga doen. Ik wil terug, ik MOET. Voelde me zooo thuis. Alles ging ook vanzelf, al snel geen kaart meer nodig e.d., en ik vind het er minder chaotisch of druk of whatever dan in het centrum van Amsterdam (voor mijn gevoel).
Ik haat het dat ik terug ben in Nederland, had daar nog wel een week willen blijven. Heb zoveel leuke mensen ontmoet! Ik denk dat ik over een paar jaar mijn stage in New York ga doen. Ik wil terug, ik MOET. Voelde me zooo thuis. Alles ging ook vanzelf, al snel geen kaart meer nodig e.d., en ik vind het er minder chaotisch of druk of whatever dan in het centrum van Amsterdam (voor mijn gevoel).
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
8 - 19 mei 2011: New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht