Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kerst New York City 2014

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Frouck
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kerst New York City 2014

Bericht door Frouck »

We zijn weer thuis (met een flinke jetlag inclusief Oudjaarsavond ;-)). Het was fantastisch! Bedankt voor alle hulp die ik via dit forum gekregen heb!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Welkom thuis en de beste wensen voor 2015!

we willen natuurlijk wel een (uitgebreid) verslag :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

We hebben héél veel gezien, gedaan en vooral gelopen! `s Avonds waren we kapot van al het wandelen, dus we sliepen als een roosje.
Ons hotel zat vlak bij Times Square, dus daar hebben we elke dag wel een uurtje rondgewandeld. Ook de parken hebben we vaker aangedaan, heerlijk genoten!

Dag 1:
Vertraging met de vlucht. JFK aankomst, shuttlebus naar hotel, eten Mac, rondje Times Square en slapen.

Dag 2:
Rooftop hotel, New York times gebouw, Central Park zuidkant, Plaza hotel, Times Square, shoppen.

Dag 3:
Kerkdienst Times Square Hillsong church, Madison Square (wilden nog naar een wedstrijd, maar gemiddeld geprijsde kaartjes waren uitverkocht, TIP: vroegtijdig reserveren!), TOTR observation deck overdag, Waldorf, Rockefeller center, Radio City Music Hall, Magnolia Bakery, beste NY pizza @ Two Boots, Times Square (breakdance show).

Dag 4:
Verkennen Penn Station, Metrokaart kopen, Battery Park, Staten Island Ferry, Charging Bull, Wall Street, American Stock Exchange, WTC memorial, Trinity Church, St. Pauls's chapel, Beste broodje hamburger @ 5 Napkins Burger, Times Square - M&M/Disney/Toys Rus store enz.

Dag 5:
Washington DC 7 am vertrek, in de nacht om 1 am weer in Manhattan (leuk om te zien, aanvoer goederen, drillen in beton en vuil ophalen doen ze allemaal `s nachts i.v.m. drukte overdag).

Dag 6:
FAO Schwarz, Trump Towers, Times Warner Mall, kerkdienst Thomas Church, Rockefeller plaza, DE kerstboom @ Rockefeller center, Times Square.

Dag 7:
High line lopen, Chelsea Piers, Friends building (boven Little Owl), beste cheesecake @ Eileens, beste pastrami sandwich @ Katz's delicatessen, Sarah D. Roosevelt park, Washington Square Park, Flatiron Building, Fifth Ave, Macy's, ESB by night.

Dag 8:
Hotel rooftop in de zon zitten, Central Park (van zuiden tot NMNH), National museum of natural history, Bowbridge enz., Lion King musical, Bryant Park.

Dag 9:
Uitslapen, Post Office, metro Brooklyn, Brooklyn Promenade in`t zonnetje, Shake Shack, Brooklyn Bridge heen (zonsondergang) en weer terug lopen om foto's te maken vanaf de promenade in het donker, struinen door Brooklyn, Times Square.

Dag 10:
Metro naar Brooklyn Tabernacle Church kerkdienst, Little Italy, Chinatown enz., Eileen's cheesecake, Grand Central Terminal, Ted's Montana grill (zalige buffel-steak), Times Square.

Dag 11:
Nintendo World, Bloomingdale's, Heart & Healthy soepje, noordkant Central Park, Columbia University, Harlem, schaatsen Bryant Park, TImes Square.

Dag 12:
Lekker wandelen, bios nieuwe versie 'Annie' film, eten en daarna met de Shuttle bus naar JFK, daar weer lekker gegeten en in de nacht terug gevlogen.

En tussendoor nog heeeeeeeeeeeeeeeel veel meer gezien en gedaan. Omdat we mooi centraal zaten hebben we veel gelopen en daardoor veel gezien. Het was fantastisch!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Je had voor kaartjes ook nog Stubhub kunnen proberen ...
http://www.stubhub.com/
Hoe is de shuttlebus bevallen?
Wat is je top-3 lijstje van deze trip?
Was het hotel goed?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Hotel was goed, lekker ontbijt, wel lang wachten `s ochtends op de liften (waren er maar 3, maar ach.. we namen de tijd), en super centraal gelegen!

Top 3, pfff... daar kan en wil ik geen keuze in maken. ;-) Wij waren heel blij dat we 11 dagen in NYC zijn geweest, zodat we zowat alles konden doen wat op het lijstje stond. We 'moeten' nu niet nog een keer terug omdat we bepaalde hoogtepunten (voor ons, dat zal voor iedereen anders zijn) gezien te hebben of ervaren te hebben. Het is echt een geweldige stad en voor ons waarschijnlijk een 'once-in-a-lifetime'. :-) Genoeg herinneringen! WAUW!!

Het WAUW-effect hadden we direct bij the Lion King @ Broadway, Empire State Building by night en zonsondergang op de Brooklyn Bridge. Maar er is zoooooveel meer!!
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Oh, en de shuttlebus is een goede keus! Ze zijn er vlot zodra je op JFK laat weten dat je door de douane bent, en het ritje crossen door de stad (om anderen af te leveren bij hun hotel is max. 3x stoppen en je ziet ook alvast wat moois) is ook geen probleem!

Wil jij het comfort van rechtstreeks naar je eigen hotel? Betaal dan wat meer voor een privé-taxi of shuttledienst. Maar wij zouden dit de volgende keer zo weer doen. Fijn we vooraf iets geregeld hadden, want we waren flink moe na de reis.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Het klinkt heerlijk enthousiast allemaal :D
Ik heb de kerstramen een beetje op internet gevolgd en ik had ZO in het vliegtuig willen springen! Ik heb nu wat extra werk en dus wat extra geld, maar helaas juist wel minder tijd .... het was dus geen optie .... :mrgreen:
Maar dit jaar hoop ik zeker ook voor de kerst nog een paar dagen mee te pakken
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

DOEN! Onvergetelijk. ;-) Zelfs het thuisfront werd er helemaal enthousiast van, haha.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik weet het, ben al 2 x met de kerst geweest, heerlijk over the top allemaal, en Barney's dit jaar zeker!!
Dyker Heights heb ik nog niet gedaan .... en dat wil ik zeker wel doen
hebben jullie nog online foto's van de kerstsfeer?? 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Geen online foto's, helaas voor jullie. ;-)
Wel 1000 gemaakt, nu nog selecteren en een mooi boekje maken om nog laaaaaaaaang na te genieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer