Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag tips en advies over 10 daagse rondreis noordoosten USA
Graag tips en advies over 10 daagse rondreis noordoosten USA
Hoi allemaal,
Graag had ik van jullie wat advies gekregen rond onze eerste reis naar de USA. Ik moet van 13 tot 17 oktober op een congres in Washington zijn en daarna zouden we nog gedurende 1 week à 10 dagen rondreizen in het noordoosten.
Hoeveel dagen moet je uittrekken om Washington een beetje te verkennen (ik ga ervanuit dat ik gedurende de 5 dagen van het congres niet veel vrije tijd ga hebben)??
-Daarna zouden we graag verder reizen richting Shenandoah National Park en een stukje van de Skyline Drive meepikken. Misschien overnachten in Charlottesville?
-Daarna doorrijden naar de Niagara Falls (kan je dit op 1 dag of stop je best nog eens ergens? Daar zouden we dan graag 2 dagen uittrekken om de natuur wat te verkennen.
- Richting New England met Boston als hoogste punt: door fingerlakes district ...hopelijk middenin de indiam summer???
- Boston en Cape-Cod, Rhode Island etc... ik heb geen idee hoeveel dagen hiervoor uit te trekken; ik weet ook niet of hier nog veel te zien is (walvissen) in half oktober???
- NYC gaan we overslaan wegens te weinig tijd...
- door richting Philadelphia
- Baltimore en Maryland verkennen ; atlantic city de moeite waard???
- terug aankomen in washington DC
Ik vraag me vooral af hoe lang we over al die dingen gaan doen? We willen het liefst zoveel mogelijk natuur zien...
Zijn er half oktober ergens in de grote steden nog leuke sport-events te beleven? Basebal seizoen is dan gedaan zeker??
Alle commentaar is heel erg welkom.
Graag had ik van jullie wat advies gekregen rond onze eerste reis naar de USA. Ik moet van 13 tot 17 oktober op een congres in Washington zijn en daarna zouden we nog gedurende 1 week à 10 dagen rondreizen in het noordoosten.
Hoeveel dagen moet je uittrekken om Washington een beetje te verkennen (ik ga ervanuit dat ik gedurende de 5 dagen van het congres niet veel vrije tijd ga hebben)??
-Daarna zouden we graag verder reizen richting Shenandoah National Park en een stukje van de Skyline Drive meepikken. Misschien overnachten in Charlottesville?
-Daarna doorrijden naar de Niagara Falls (kan je dit op 1 dag of stop je best nog eens ergens? Daar zouden we dan graag 2 dagen uittrekken om de natuur wat te verkennen.
- Richting New England met Boston als hoogste punt: door fingerlakes district ...hopelijk middenin de indiam summer???
- Boston en Cape-Cod, Rhode Island etc... ik heb geen idee hoeveel dagen hiervoor uit te trekken; ik weet ook niet of hier nog veel te zien is (walvissen) in half oktober???
- NYC gaan we overslaan wegens te weinig tijd...
- door richting Philadelphia
- Baltimore en Maryland verkennen ; atlantic city de moeite waard???
- terug aankomen in washington DC
Ik vraag me vooral af hoe lang we over al die dingen gaan doen? We willen het liefst zoveel mogelijk natuur zien...
Zijn er half oktober ergens in de grote steden nog leuke sport-events te beleven? Basebal seizoen is dan gedaan zeker??
Alle commentaar is heel erg welkom.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Om alles te doen is een beetje teveel. Je zult dus keuzes moeten maken. Maar dat had je zelf denk ik ook al door.
Vooral het stuk van Niagara Falls naar Boston is een heel eind.

Vooral het stuk van Niagara Falls naar Boston is een heel eind.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja alles is idd nogal veel maar schrappen is moeilijk :d
Hoe kom je aan die kaart? En heb je zelf die nummertjes erop gezet?
Ben je zelf al in de regio geweest en kan je me dingen aanraden?
Hoe lang schat je dat je erover rijdt van Washington naar Niagara Fallas en vandaar naar Boston? Het is onze eerste keer in de US en dus ook eerst keer met de huurwagen; ik hoop dat dat te doen is?
Bedankt alvast hé:)
Hoe kom je aan die kaart? En heb je zelf die nummertjes erop gezet?
Ben je zelf al in de regio geweest en kan je me dingen aanraden?
Hoe lang schat je dat je erover rijdt van Washington naar Niagara Fallas en vandaar naar Boston? Het is onze eerste keer in de US en dus ook eerst keer met de huurwagen; ik hoop dat dat te doen is?
Bedankt alvast hé:)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Zowel Hekkie als wij plannen op dit moment een Noordoostentrip. Hekkie gaat dit jaar, wij volgend jaar. De volgende drie topics gaan over een trip in het najaar in het Noordoosten, volgens mij wel alledrie zonder de Niagara Falls. Wij nemen dit ook niet mee vanwege de grote afstand. Liever genieten dan racen is ons motto. Misschien kan je hier wat mee?
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=foliage
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Die kaart is gemaakt met Streets and Trips. Dit is een commercieel pakket van Microsoft. Maar je kan het ook prima met Google Maps plannen hoor. Daar kun je ook meerdere tussenstops inplannen.Uschi schreef:Hoe kom je aan die kaart? En heb je zelf die nummertjes erop gezet?
In 2006. Zie ons reisverslag (signature).Uschi schreef:Ben je zelf al in de regio geweest en kan je me dingen aanraden?
Zie hier je route in Google Maps: LinkUschi schreef:Hoe lang schat je dat je erover rijdt van Washington naar Niagara Fallas en vandaar naar Boston?
TomTom is wel erg handig. Maar met een goede kaart kom je er ook wel.Uschi schreef:Het is onze eerste keer in de US en dus ook eerst keer met de huurwagen; ik hoop dat dat te doen is?
Het rijden zelf stelt weinig voor. Alleen even wennen aan een automaat maar voor de rest rijd men daar in het algemeen beleefder dan in Europa.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je graag een keer de Niagara Falls wilt zien, is het best te doen vanuit Washington. Het zijn toch steeds keuzes die je moet maken in dit immens grote land.Uschi schreef: Hoe lang schat je dat je erover rijdt van Washington naar Niagara Fallas en vandaar naar Boston? Het is onze eerste keer in de US en dus ook eerst keer met de huurwagen; ik hoop dat dat te doen is?
Wij zijn in 2003 10 dagen in het noordoosten geweest en hebben het volgende gedaan:
Aankomst New York en doorgereden naar Philadelphia voor de overnachting.
Volgende dag is in centrum gekeken (Liberty Bell), daarna Atlantic City bezocht en eind van de middag zijn we naar Washington DC gegaan. Hier zijn we 3 nachten geweest. Onwijs mooie stad.
Van Washington zijn we in 1 keer naar de Niagara Falls gereden. Zo'n 750 km, waar we 's middags om 3 uur aankwamen. Genoeg tijd over om deze dag de Falls te bezoeken.
De volgende dag hebben we weer zo'n 750 km gereden naar Boston en zijn hier 2 nachten gebleven. De andere dag dus de stad bezocht. Super!
Van Boston zijn we naar New York gegaan om daar nog eens 2 dagen rond te banjeren. Vanaf hier weer teurg naar huis.
Zoals je ziet hebben wij er 2 lange rijdagen voor overgehad om de Niagara Falls een keer te kunnen zien. Gewoon een bewuste keus.
Afgelopen januari heb ik ook nog een rondje Noordoosten gedaan en best wat kms gemaakt. Maar ook dat ging heel relaxed.
Eind september gaan we nog een keer, maar dan voor de Fall Foliage. We zullen in 16 dagen weer een uitgebreid rondje Noordoosten doen. Op 12 oktober komen we weer terug, dus "missen" we elkaar net.....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat rondje, dat Marjan voorstelde (beginnend in DC ipv NYC dan) wilde ik ook voorstellen. Niagara Falls is het wel waard.
Maar als je ook de Shenandoah en Charlottesville erbij wilt doen, zou ik Boston niet doen. Vanuit Washington is dat wel een heel mooi rondje: Front Royal (waar je eventueel de Skyline grotten ook kunt bezoeken), Skyline Drive, Charlottesville (bezoek dan zeker Monticello) en terug. Als je van wijn houdt kom je dan ook langs een heel aantal wijngaarden, ook erg leuk om te bezoeken.
Maar als je ook de Shenandoah en Charlottesville erbij wilt doen, zou ik Boston niet doen. Vanuit Washington is dat wel een heel mooi rondje: Front Royal (waar je eventueel de Skyline grotten ook kunt bezoeken), Skyline Drive, Charlottesville (bezoek dan zeker Monticello) en terug. Als je van wijn houdt kom je dan ook langs een heel aantal wijngaarden, ook erg leuk om te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tip: als je besluit om in Charlottesville te overnachten, kijk dan eens naar de Red Roof Inn at UVA.
Wij zijn hier afgelopen juni geweest, en zoals ook Tripadvisor zegt, is het een heel goed, schoon hotel, dat op letterlijk een steenworp afstand ligt van de Rotunda op de campus van de University of Virgina.
Gratis parkeren bij het hotel, mooie, ruime, schone en pas gerenoveerde kamers. Vlakbij liggen enkele tentjes waar je kunt ontbijten, en binnen een paar minuutjes met de auto zit je in de gezellige binnenstad van Charlottesville, waar in de voetgangerszone leuke winkeltjes, bars en restaurantjes liggen.
Wij vonden Charlottesville de moeite waard, en je zit van daaruit zo op de geweldige Skyline Drive. Tijdens de Skyline Drive hebben we een moederbeer met 4 jongen gezien, wild turkeys met jongen, diverse herten, een bobcat, en daarna nog een beer gezien - allemaal vlak langs de weg. Echt een aanrader als je van natuur houdt.
Dennis
Wij zijn hier afgelopen juni geweest, en zoals ook Tripadvisor zegt, is het een heel goed, schoon hotel, dat op letterlijk een steenworp afstand ligt van de Rotunda op de campus van de University of Virgina.
Gratis parkeren bij het hotel, mooie, ruime, schone en pas gerenoveerde kamers. Vlakbij liggen enkele tentjes waar je kunt ontbijten, en binnen een paar minuutjes met de auto zit je in de gezellige binnenstad van Charlottesville, waar in de voetgangerszone leuke winkeltjes, bars en restaurantjes liggen.
Wij vonden Charlottesville de moeite waard, en je zit van daaruit zo op de geweldige Skyline Drive. Tijdens de Skyline Drive hebben we een moederbeer met 4 jongen gezien, wild turkeys met jongen, diverse herten, een bobcat, en daarna nog een beer gezien - allemaal vlak langs de weg. Echt een aanrader als je van natuur houdt.
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3455 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf