Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bioscoop in NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bioscoop in NY

Bericht door MR.B »

Welke bioscoop is echt een bezoek waard? Wij zouden graag de Bourne Ultimate gaan zien maar er zijn zoveeel bioscopen ginder...

Iemand ervaring mee?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bioscoopbezoek is niets bijzonders in New York. Er zijn niet alleen heel veel, ze hebben ook erg veel zaaltjes.

Breng alleen flink wat geld mee, want de tijden dat je voor $2 twee hele films kon zien (bioscoop op 2nd Avenue tussen de 11e en 12e straat) zijn echt voorbij (die bioscoop is nu een toneeltheatertje als ik me goed herinner).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
MR.B
Amerikafan

Bericht door MR.B »

Bennogr schreef:Bioscoopbezoek is niets bijzonders in New York. Er zijn niet alleen heel veel, ze hebben ook erg veel zaaltjes.

Breng alleen flink wat geld mee, want de tijden dat je voor $2 twee hele films kon zien (bioscoop op 2nd Avenue tussen de 11e en 12e straat) zijn echt voorbij (die bioscoop is nu een toneeltheatertje als ik me goed herinner).
Ik zie prijzen tussen 10$ - 12$ zo veel scheelt dat niet met een bioscoop bezoek hier... Of zijn er goedkopere?

Ik ben eigenlijk op zoek naar de betere zalen niet zozeer een kleintje.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Koop de New Yorker, New York Magazine of kijk in de gratis Village Voice.

Er zijn ook een aantal 'art cinema's' in de stad waar ze de 'betere,' 'diepere' (dus buitenlandse, hoe obscuurder hoe beter) films draaien.
Ranger fan
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger fan »

Als ik in NY ben ga ik altijd naar de bioscopen op West 42nd street tussen Times Square en 8th ave (straat met een zeer goed verlichte McDonalds met daar vlak naast een Applebees). In die straat staan 2 bioscopen tegenover elkaar. Uit m'n hoofd is er eentje van Loews. Ze zijn allebei niet echt speciaal. Wel heel groot en de film keuze is eveneens groot.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ranger fan schreef:Als ik in NY ben ga ik altijd naar de bioscopen op West 42nd street tussen Times Square en 8th ave (straat met een zeer goed verlichte McDonalds met daar vlak naast een Applebees). In die straat staan 2 bioscopen tegenover elkaar. Uit m'n hoofd is er eentje van Loews. Ze zijn allebei niet echt speciaal. Wel heel groot en de film keuze is eveneens groot.
Daar ben ik ook geweest. Kaartje was niet uitzonderlijk duur hoor, ik meen een dollar of 10.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Gemiddeld kaartje voor de bios 12 dollar

Bakkie popcorn met 2 medium soda 15 dollar :shock:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
MR.B
Amerikafan

effe update

Bericht door MR.B »

We zijn dus in Loewe's op 42nd street naar de bioscoop geweest, premiere van Judy Forster met The Brave One.

Hele leuke film ware het niet dat na +- 1u30 er ineens tumult onstond in de zaal en er 2 dames op de vuist gingen... het ging zelfs zover dat de dame in kwestie met een hamer sloeg op haar vijand... Heel de zaal ontruimd, politie erbij en na lang wachten een refund gekregen....

Leuk is natuurlijk anders... :evil:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom ga je dan ook op de 42e straat naar de bioscoop? Er zijn hele mooie grote een stuk zuidelijker. Op Third Avenue bijvoorbeeld, bij de 12e straat. Onderaan Sixth Avenue (in de Village) is ook een goede bioscoop met vaak wat 'andere' films (en misschien nog steeds middernachtvoorstellingen van de Rocky Horror Show, waar het publiek passend gekleed is en de dialoog meespreekt).

Bovenaan Broadway, rond de 96e straat als ik me goed herinner, moet ook een goede bioscoop staan. Zoek even.

Manhattan is zoveel meer dan Times Square/42e straat.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Bourne Ultimatum draait nu in NL.

Dan is hij in Amerika toch zeker al wel uit de bioscopen?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MR.B
Amerikafan

Bericht door MR.B »

Mack schreef:Bourne Ultimatum draait nu in NL.

Nee die draaide daar ook nog!

42nd street is inderdaad te mijden na 24u, dat is mijn ervaring.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mack schreef:Bourne Ultimatum draait nu in NL.

Hoeft niet .. de laatste van de Matrix kwam ook gelijk uit ....
Sandy
nadiaU
Amerikafan

Re: Bioscoop in NY

Bericht door nadiaU »

Ik realiseer mij dat dit topic alweer een beetje oud is, maar om geen onnodige nieuwe te openen, wilde ik toch nog een vraagje stellen ?

Ik wil straks ook graag naar de biosin Ny, dat heb ik al eerder gedaan toen ik jonger was, en in mijnbeleving was die bioscoop echt ENORM!
Aangezien ik nu met mijn vriend ga en hij die enorme bioscopen wel eens wil zien..
Vroeg ik mij af welke wat dat betreft het meeste indruk zou maken op 2 nederlanders (en niet kwa film, prijzen etc.. )
maar meer om grootte enzo.. ?

Groetjes, Nadia
phillybilly
Amerika-expert

Bericht door phillybilly »

Wij zijn in 2005 in NY op Times Square naar de bioscoop geweest en ik vond het niet meer bijzonder dan een nederlandse bioscoop hoor.......het was vergelijkbaar met Pathe in NL
Maar wel leuk om eens "geweest" te zijn.

Gr. Jolanda
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

phillybilly schreef:Wij zijn in 2005 in NY op Times Square naar de bioscoop geweest en ik vond het niet meer bijzonder dan een nederlandse bioscoop hoor.......het was vergelijkbaar met Pathe in NL
Maar wel leuk om eens "geweest" te zijn.

Gr. Jolanda

haha, ja ik was toen 15... nu 21, dus het is al enige tijd geleden..
In mijn ogen was het toen echt geweldig groot, ik zal inderdaad wel met hele andere ogen kijken nu.
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Het leukste bioscoopje waar ik tot nu toe ben geweest, is de Antology Film Archives op 32 Second Avenue. Er worden oude films gedraaid en niet alleen maar klassieker / kaskrakers. Er is volgens mij maar 1 zaal.
Ik ben ook in Loews geweest in UWS maar daar is niets bijzonders aan, alleen misschien de gigantische bekers met fris die je er kunt krijgen.
Meestal ga ik echter naar het Film Forum in Greenwich Village op E Houston street. Als je naar een bijzondere bios wilt gaan en iets van NY mee wilt krijgen, moet je naar die in SoHO gaan (ben even naam vergeten, ligt op grens SoHO en Greenwich Village). De zaal op zich is niet bijzonder, maar je voelt wel de metro trillen als die voorbij komt en hoort ' em ook. Ik vond het niet storend, integendeel.
Nog een andere onbekende cinema is die van het MoMA; bijna elke zondag, vrijdag en donderdag zijn er wel films te zien.
Als het je inderdaad echt om de NY ervaring gaat, dan zou ik voor de 'metro-bios' kiezen of in de lente/zomer gaan als er in vele parken gratis films te zien zijn in de open lucht. Lekker handdoekje neerleggen en kijken maar.
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Sytske schreef:of in de lente/zomer gaan als er in vele parken gratis films te zien zijn in de open lucht. Lekker handdoekje neerleggen en kijken maar.
Kun je hier ook ergens een schema voor vinden.. ?
Want wij zijn er midden juli.. :D
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Juli: perfecte timing dus! Summer film festival in Bryant Park (mijn favoriete kleine park). Schijnt erg druk te zijn, hier is de site: http://www.bryantpark.org. Ik wil zelf heel graag naar de filmavonden in Brooklyn Bridge Park (tussen brooklyn bridge en Manhattan Bridge), Hollywood en independent films, en daarvoor een live draaiende dj, festival heet movies with a view in empire fulton state park. http://www.brooklynbridgepark.org, op de donderdagavonden
Pier 54: woensdagavonden, gratis popcorn :), http://www.hudsonriverpark.org
Enz...enz... Ik moet het zelf ook nog ervaren! Ik ben hier pas sinds september, maar hier kijk ik echt naar uit!
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Bushmaster
Amerika-expert

Re:

Bericht door Bushmaster »

Ranger fan schreef:Als ik in NY ben ga ik altijd naar de bioscopen op West 42nd street tussen Times Square en 8th ave (straat met een zeer goed verlichte McDonalds met daar vlak naast een Applebees). In die straat staan 2 bioscopen tegenover elkaar. Uit m'n hoofd is er eentje van Loews. Ze zijn allebei niet echt speciaal. Wel heel groot en de film keuze is eveneens groot.
Ja, en die ander is AMC (empire 25),
kaartje kost $11.75 (discount voor voorstellingen met aanvang voor 12:00 's middags)
http://www.amctheatres.com/
(o ja, ik ben afgelopen week naar Rambo geweest, waarvoor mijn ecuses ;-) )
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Oh wauw, die sites ga ik in de gaten houden! Hopelijk doen ze ook nog dat soort dingen in September.. dat lijkt me echt heeeel gaaf!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer