Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies over visum & slaapplaats gevraagd (NY)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Sander Beekmans
Amerika-newbie

Advies over visum & slaapplaats gevraagd (NY)

Bericht door Sander Beekmans »

Hallo,

Ik zit er over te denken om over een tijdje, als ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard, voor een aantal maanden naar Amerika te gaan, me als eerste bestemming New York. Het gaat mij er meer om, om het dagelijks leven in Amerika te beleven, dan om heel veel te zien / bezichtigen (dus van stad to stad rond te reizen).
Ongeveer een jaar geleden ben ik ook in Amerika geweest, maar dan in Albuquerque, bij mensen die ik via het internet had ontmoet. Maar dit was maar voor een dag of 10, dus geen problemen met visum en slaapplaats.

Nu ben ik dus al een beetje aan het lezen, en zag dat de maximale tijd zonder visum 90 dagen is. Wanneer ik nu langer wil blijven dan moet ik dus dat visum aanvragen. Is dit een ingewikkeld proces, en hoelang duurt het voordat je een visum hebt? Krijg je het meteen mee als je naar de visum-afdeling in Amsterdam gaat? En is het duur? BV duurder dan na 90 terug naar Nederland en zeg een week later weer terug (als dit mogelijk is)

Tweede vraag: wat is een goede en voordelige manier om te overnachten in New York. Zijn Motels het best dan, of zijn er ook Youth Hostels die misschien goedkoper zijn? Ik had al een paar hostels gezien online voor ongeveer 28 euro per nacht. Met meerdere mensen op de kamer vind ik totaal geen probleem.

Alle raad is zeer gewenst!! Alvast bedankt,

Sander
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

visum

Bericht door eaglelgae »

Hoi,
Tijdens het afgelopen jaar heb ik een visum gehad voor 2.5 maand vrijwilligerswerk in een nationaal park. Vanaf 11 sept. is het verplicht om naar de Amerikaanse ambassade in Amsterdam te gaan in persoon en kan het niet meer per post. Ik heb nogal wat problemen gehad omdat er telkens om meer informatie werd gevraagd. Op de site van de Amerikaanse ambassade kun je informatie vinden over de verschillende soorten visums en hoe je er een moet aanvragen. Ik raad je aan vooral op tijd te beginnen met het aanvragen van een visum. Zeker 3 maanden. Je kunt er ook niet zeker van zijn dat je zomaar een visum krijgt. Het is belangrijk dat je kunt aantonen dat je niet in Amerika wilt blijven, maar dat je in je thuisland bijvoorbeeld werk, familie, een huis of een studie hebt om voor terug te komen. Dat vergroot de kans op goedkeuring van een visum.
Op de site van de ambassade staan de minimum eisen voor de documenten die je moet kunnen laten zien en inleveren. Denk er echter aan dat het kan zijn dat ze om meer vragen als je eenmaal bij de ambassade bent. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Een andere tip is: lees voordat je een visum aanvraagd goed al de regels die erbij horen. Bij het aanvragen van een uitwisselings en studentenvisum (en misschien ook andere) is het bijvoorbeeld zo dat je na het verloop van je visum geen ander visum meer kunt aanvragen voor de komende 2 jaar. Dat kan voor sommige mensen lastig zijn. Bijvoorbeeld als je van plan bent in de VS te gaan werken of studeren in de komende jaren.
Ik hoop dat je er iets mee kan. Over New York weet ik persoonlijk niet zoveel, maar ik weet dat er een thread op het forum staat over goedkope motels en hotels in New York. Kijk maar even rond. En ik weet zeker dat er andere mensen zijn op de site die je daar verder mee kunnen helpen.
Veel succes in ieder geval.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Sander Beekmans
Amerika-newbie

Bericht door Sander Beekmans »

Bedankt voor de reactie!
Op de site van de ambasade zag ik dat ik een B-1/B-2 visum moet hebben. Maar is het dan zo, dat als je er nu een aanvraagd voor een periode van 6 maanden je als je terugbent voor 2 jaar geen visum kan aanvragen? En kan je dan wel daarna voor die 90 dagen elk jaar naar Amerika?

Ik ben afgelopen februari 10 dagen in Amerika geweest, maar heb dus wel zo'n 90 dagen visum in mijn passport. Is dat een probleem?
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik weet niet precies hoe de regels zijn bij een B visum. Ik heb een J1 visum gehad. Je moet goed de kleine lettertjes lezen op het aanvraagformulier dat je in moet vullen. Hierop staan de voorwaarden. Bij sommige visums is het dus zo dat je niet in de VS kan gaan werken, studeren en wonen tijdens de volgende 2 jaren. Je kunt wel gewoon op vakantie gaan, maximaal 90 dagen dus. Dat is geen probleem. Het is gewoon niet mogelijk, of bijna niet mogelijk, om dus een visum te krijgen voor een langere periode in de volgende 2 jaren. Je moet een heel goede en goed aantoonbare reden hebben om wel zo'n visum te krijgen. Maar zoals ik al zei weet ik niet of die 2 jaarsregel geldt voor een B visum. Dat moet je even opzoeken of navragen bij de ambassade.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Wat voor werk wil je gaan doen in de VS? Gewoon wat kleine baantjes als ober ofzo, of echt een baan die op je opleiding aansluit?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer