Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachttijd douane JFK Airport
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Wachttijd douane JFK Airport
Dag iedereen!
Ik ga 6 februari voor het eerst naar New York! Ik vlieg alleen (wat ik doodeng vind, ik haat vliegen en dan ook nog alleen) maar ik word gelukkig opgehaald op het John F. Kennedy Airport in New York. Nu heb ik gehoord dat het wel eens héél lang kan duren voordat je door de douane bent? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk niet dat degene die me op komt halen uren op me staat te wachten en niet begrijpt waar ik blijf.
Oh en nog een vraagje......is de vlucht eng of valt het wel mee met de luchtzakken en turbulentie?
Groetjes Maaike!
Ik ga 6 februari voor het eerst naar New York! Ik vlieg alleen (wat ik doodeng vind, ik haat vliegen en dan ook nog alleen) maar ik word gelukkig opgehaald op het John F. Kennedy Airport in New York. Nu heb ik gehoord dat het wel eens héél lang kan duren voordat je door de douane bent? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk niet dat degene die me op komt halen uren op me staat te wachten en niet begrijpt waar ik blijf.
Oh en nog een vraagje......is de vlucht eng of valt het wel mee met de luchtzakken en turbulentie?
Groetjes Maaike!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Wachttijd douane JFK Airport
Lastige vraag hoor!! De drukte op JFK is zeer verschillend. Afgelopen vakantie (mei 2004) waren wij redelijk snel door de douane. Eerlijk gezegd lijkt het me in februari geen probleem. Uit voorzorg kun je misschien zorgen dat je voorin het vliegtuig komt te zitten, dan sta je in ieder geval sneller "buiten". En wat betreft een "enge vlucht", dat is moeilijk in te schatten, 't ligt natuurlijk aan de weersomstandigheden (veel of weinig wind), op maximale hoogte is het veelal rustig.
Geniet van New York, 't is een te gekke stad.
Groetje van Henky en RuudB
Geniet van New York, 't is een te gekke stad.
Groetje van Henky en RuudB
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maaike,
De wachttijd voor de paspoortcontrole (immigrations) - dus niet zo zeer voor de douane - varieert op elke luchthaven behoorlijk. Als er net een paar vliegtuigen tegelijk aankomen kan het dus even flink druk zijn. Door de bank genomen kun je er redelijk vanuit gaan dat je op een vliegveld van het caliber JFK (ben er zelf ook een paar keer geweest) 45 tot 90 minuten kwijt bent tussen aankomst en het moment dat je - in bezit van al je bagage - weer buiten staat.
Hoe je de vlucht beleeft, hangt uiteraard af van hoe je tegen vliegen aankijkt. Ik denk echter dat wanneer je eenmaal in de lucht bent het op zich niet zo spannend is. De 'spannendste' momenten (dan 'gebeurt er tenminste iets') zijn het opstijgen en het landen. Natuurlijk kun je wel eens wat turbulentie hebben, maar daar hebben de grotere vliegtuigen doorgaans wat minder last van. Heel veel heftiger dan een ritje in een achtbaan is het meestal niet en bovendien is de duur maar beperkt. Het hangt sterk af van de weersomstandigheden onderweg, dus het is vooraf moeilijk te voorspellen. Als er op een bepaalde hoogte veel turbulentie is, zal de piloot als het even kan een andere hoogte kiezen of om een slechtweergebied heen vliegen. Luchtzakken van enige betekenis zijn erg zeldzaam en volgens mij al helemaal boven de Atlantische Oceaan (bij mijn weten komen die meer voor boven de Indische Oceaan en de Pacific). Ik ken een paar mensen die jarenlang ongeveer 1 keer per week heen en weer naar de USA hebben gevlogen en geen van hen heeft ooit zoiets meegemaakt. Gezien de zeldzaamheid heeft het geen enkele zin je daar zorgen over te maken. Echt niet nodig. Ga gewoon lekker zitten en geniet van je trip.
Marcel
De wachttijd voor de paspoortcontrole (immigrations) - dus niet zo zeer voor de douane - varieert op elke luchthaven behoorlijk. Als er net een paar vliegtuigen tegelijk aankomen kan het dus even flink druk zijn. Door de bank genomen kun je er redelijk vanuit gaan dat je op een vliegveld van het caliber JFK (ben er zelf ook een paar keer geweest) 45 tot 90 minuten kwijt bent tussen aankomst en het moment dat je - in bezit van al je bagage - weer buiten staat.
Hoe je de vlucht beleeft, hangt uiteraard af van hoe je tegen vliegen aankijkt. Ik denk echter dat wanneer je eenmaal in de lucht bent het op zich niet zo spannend is. De 'spannendste' momenten (dan 'gebeurt er tenminste iets') zijn het opstijgen en het landen. Natuurlijk kun je wel eens wat turbulentie hebben, maar daar hebben de grotere vliegtuigen doorgaans wat minder last van. Heel veel heftiger dan een ritje in een achtbaan is het meestal niet en bovendien is de duur maar beperkt. Het hangt sterk af van de weersomstandigheden onderweg, dus het is vooraf moeilijk te voorspellen. Als er op een bepaalde hoogte veel turbulentie is, zal de piloot als het even kan een andere hoogte kiezen of om een slechtweergebied heen vliegen. Luchtzakken van enige betekenis zijn erg zeldzaam en volgens mij al helemaal boven de Atlantische Oceaan (bij mijn weten komen die meer voor boven de Indische Oceaan en de Pacific). Ik ken een paar mensen die jarenlang ongeveer 1 keer per week heen en weer naar de USA hebben gevlogen en geen van hen heeft ooit zoiets meegemaakt. Gezien de zeldzaamheid heeft het geen enkele zin je daar zorgen over te maken. Echt niet nodig. Ga gewoon lekker zitten en geniet van je trip.
Marcel
vraag het telefoonnummer en bel wanneer je uit het vliegtuig stapt, of net na de douane. Ik wil je niet opjagen, maar ook bij de bagage afhandeling kan het soms wel even duren, dus vertel je de mensen die je komen ophalen dat het gewoon wel wat kan duren.
zij kunnen overigens ook de aankomsttijden bekijken, online en op de luchthaven.
Ik voorzie geen problemen, zorg gewoon dat je snel bij de douane bent, het valt allemaal best mee!
Succes en veel plezier,
Richard
zij kunnen overigens ook de aankomsttijden bekijken, online en op de luchthaven.
Ik voorzie geen problemen, zorg gewoon dat je snel bij de douane bent, het valt allemaal best mee!
Succes en veel plezier,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Hoi Maaike!
Ik ben in Juli in New York geweest, en bij de douane/immigration heb ik maar 5 minuten hoeven wachten. maar het was er dan ook niet zo druk gelukkig. Dan kan dus flink verschillen denk ik.
En over het vliegen?? Geweldig
En dat terwijl dit ook mijn eerste vlucht was!
Gewoon rustig aandoen dus (filmje, muziek, wat eten).
Tip: tijdens het landen kauwgom in doen, dat helpt ook.
P.s mail mij maar een keertje!
Veel plezier in de USA
Ik ben in Juli in New York geweest, en bij de douane/immigration heb ik maar 5 minuten hoeven wachten. maar het was er dan ook niet zo druk gelukkig. Dan kan dus flink verschillen denk ik.
En over het vliegen?? Geweldig
En dat terwijl dit ook mijn eerste vlucht was!
Gewoon rustig aandoen dus (filmje, muziek, wat eten).
Tip: tijdens het landen kauwgom in doen, dat helpt ook.
P.s mail mij maar een keertje!
Veel plezier in de USA
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Oh nou zo te horen valt het dus allemaal wel mee. Het is trouwens niet mijn eerste vlucht maar de vierde. Vliegen is absoluut niet mijn favorite bezigheid en sinds ik een keer in een storm op weg naar Italie ben beland al helemaal niet meer. Maar ik laat me hierdoor absoluut niet weerhouden iets van de wereld te zien!!!
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Oh nou zo te horen valt het dus allemaal wel mee. Het is trouwens niet mijn eerste vlucht maar de vierde. Vliegen is absoluut niet mijn favorite bezigheid en sinds ik een keer in een storm op weg naar Italie ben beland al helemaal niet meer. Maar ik laat me hierdoor absoluut niet weerhouden iets van de wereld te zien!!!
Dat is erg lastig voor je lijkt me. Toch zou ik proberen dit eens vóór je te laten werken ipv tegen je. Amerika is nl. erg vriendelijk voor gehandicapten. Nee, ik zeg niet dat jij dan meteen gehandicapt bent met die benen maar ik zou er toch wel gebruik van maken. Vraag bij het inchecken en in het vliegtuig dat ze een karretje voor je regelen waarmee ze je over het vliegveld vervoeren. Niet alleen ben je dan sneller bij immigrations maar misschien krijg je ook nog wel een rolstoel of iets anders waardoor je wat privileges krijgt (geen idee of er bepaalde extra brede plekken zijn bij immigrations maar het zou me niets verbazen) en er sneller doorheen bent.
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht. In die zin ben ik ook gehandicapt
. Is goed hoor Aida, zo zie ik het ook. Bij mij is het eigenlijk even een drempel waar ik overheen moet, maar misschien doe ik het wel gewoon. Meestal zijn de luchthavens behoorlijk groot, en om nu al helemaal vermoeid en met pijn in de benen aan mijn trip te beginnen is ook weer zo zo. Dank je. Ik ga kijken of wat ik kan regelen.

Groetjes,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Laat het bij het boeken van je ticket weten, als je slecht ter been bent en vraag voor een "meet and assist". Ik neem aan, dat je niet hoeft over te stappen, maar ook zonder overstappen wordt er dan een rolstoel voor je geregeld. En geloof me, het is de moeite waard!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat toevallig! Ik vlieg ook de 6e naar New York... Nu nog maar 5 dagen! Ik ga er 7 dagen blijven om alle hoogbouw daar eens met mijn eigen ogen te bestuderen 

Voor een overzicht van Nederlandse hoogbouw:
http://www.dutchskyscrapers.tk
Re: Wachttijd douane JFK Airport
Ik vlieg 6 feb ook! Om 11.00 is de bedoeling. Op JFK wordt je nogal uitveoerig gescand. Twee vingerafdrukken en een foto met een soort webcam. Schoenen moeten uit. Eventueel wordt je gefouilleerd. Geen metalen voorwerpen meenemen. Denk er wel aan dat je een nieuw paspoort met harde kaft MOET hebben, anders kom je er niet in.MaaikeS schreef:Dag iedereen!
Groetjes Maaike!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
lol!!! Ik ga ook 11 uur! Ook via JFK! 
Dat is toevallig.
Misschien moeten wel elkaar ff opzoeken in dat vliegtuig om een babbeltje te maken over hoe cool NY wel niet is

Dat is toevallig.
Misschien moeten wel elkaar ff opzoeken in dat vliegtuig om een babbeltje te maken over hoe cool NY wel niet is

Voor een overzicht van Nederlandse hoogbouw:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1280 Weergaves
-