Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Guggenheim museum
Guggenheim museum
Mensen die het Guggenheim museum willen bezoeken, let op ! Ze zijn daar zowel de buitenkant als de binnen kant volledig aan het renoveren.
Binnen kan je enkel per trap 3 verdiepingen bezoeken, de rest is allemaal afgesloten... De buitenkant is zodanig 'ingepakt' en 'bewerkt' dat je ook hier helemaal geen mooie foto's van kan maken...
Geen idee hoe lang de werkzaamheden nog duren.
Binnen kan je enkel per trap 3 verdiepingen bezoeken, de rest is allemaal afgesloten... De buitenkant is zodanig 'ingepakt' en 'bewerkt' dat je ook hier helemaal geen mooie foto's van kan maken...
Geen idee hoe lang de werkzaamheden nog duren.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Altijd handig om dat te melden. Je zal er maar eens een uitstap voor maken en tot je teleurstelling merken dat het (gedeeltelijk) gesloten is.
Op de site vond ik dat de werken aan de buitenkant duren tot de lente van 2008. En blijkbaar heb je daar dus binnen ook hinder van.
http://www.guggenheim.org/restoration.html
Op de site vond ik dat de werken aan de buitenkant duren tot de lente van 2008. En blijkbaar heb je daar dus binnen ook hinder van.
http://www.guggenheim.org/restoration.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het was wel heel erg nodig. De laatste keer, dat wij er waren, bladderde de verf overal af.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik was in Dec 2005 in NY en toen waren ze Guggenheim al aan het renoveren. Ik wilde erheen omdat ik fan ben van de "shopaholic" boeken en de hoofdpersoon daar ook een Guggenheim " insider" in heeft, haha (haha cultuurbarbaar)
Ik vond het jammer van de steigers en bouwplaten.....
Is het nu dan nog erger ?
Bedankt voor de tip! Dan hoef ik de volgende keer niet te gaan
Langs de buiten kant is het vrijwel onherkenbaar, allemaal steigers en afgeschermd. Binnen kant hebben ze alle verdiepingen afgezet en moet je met trap of lift naar boven. Volgens mij zijn er maar 3 verdiepen open ipv 6.phillybilly schreef:Ik was in Dec 2005 in NY en toen waren ze Guggenheim al aan het renoveren. Ik wilde erheen omdat ik fan ben van de "shopaholic" boeken en de hoofdpersoon daar ook een Guggenheim " insider" in heeft, haha (haha cultuurbarbaar)
Wij betaalden $1 dollar inkom (vrijdag avond -> pay what you wish) en vonden dit meer dan genoeg!
Re: Guggenheim museum
Hoe staat het hier eigenlijk mee? Is het al klaar en er beter op geworden??
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
-
- Amerika-ontdekker
Ja dat zou ik ook wel eens willen weten, zou het jammer vinden als het museum in de steiger staat als we er over zo'n dikke maand naartoe zouden gaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6

Foto genomen eind april 2008. Renovatie dus nog niet klaar. Binnen nergens last van gehad, een aparte tentoonsteling van Cai Guo-Qiang met ontploffende auto's!
Groet, lauren
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Guggenheim: juli 2007

2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het staat inderdaad al een poos in de steigers & bouwplaten en dat blijft wel zo de komende tijd: inderdaad een teleurstelling als je iets anders verwacht.
De hangende auto's in de rotonda waren erg jammer: ik ben al meerdere keren in het Guggenheim geweest en je kunt de structuur van het interieur, het overzicht en de contrasten in licht-donker echt goed zien als het dak niet afgesloten is, maar licht doorlaat. Vanwege de discoachtige auto's van Cai waar lichtbuizen uitkomen, is het raam afgedekt zodat het licht van de buizen opvalt en het hele idee van het interieur gaat verloren. Ik ben benieuwd wat Wright daarvan gedacht zou hebben.
Mocht je er zijn: eenmaal in de maand op vrijdag swingen in het Guggenheim!
Sytske
Zit t/m september 2008 in NYC!!

Zit t/m september 2008 in NYC!!

-
- Amerika-ontdekker
Goed te weten, we hebben helaas maar vier dagen in NYC, en zullen nu dus dit museum bewaren voor een andere keer.