Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel Pennsylvania in New York - goedkoop=duurkoop??

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
digitaal
Amerika-ontdekker

Hotel Pennsylvania in New York - goedkoop=duurkoop??

Bericht door digitaal »

Ik en mijn 2 kinderen zijn voornemens een reis te boeken naar New York (via reisborganisatie OAD).

Het pakket bestaat uit: vliegen met singapore airlines en hotel Pennsylvania (aantrekkelijk geprijsd, 2 sterren en volgens brochure een bestseller). Als ik de reviews lees op http://www.tripadvisor.com/ en http://newyork.citysearch.com/ over dit hotel lopen me de koude rillingen over het lijf. Het reisbureau en de reviews op http://www.vakantiereiswijzer.nl/ daarentegen zeggen dat het een prima hotel is. Nou snap ik dat je bij 2 sterren niet te veel moet verwachten maar als je de verhalen leest is zijn de algemene bevindingen dat het er smerig is. Wat is waar; moet ik de reviews (van vnl engelsen en amerikanen) met een korreltje zout nemen en gewoon de gok nemen of kan ik beter een ander 2/3 sterren hotel "New yorker" of "Milford Plaza" boeken. Het verschil in prijs bedraagd bijna 400 euro voor 3 personen. Nu kan ik natuurlijk voor alle zekerheid een ander hotel boeken maar wat me met name bezighoudt is de geloofwaardigheid van de reviews m.a.w. zijn de amerikanen en engelsen niet gewoon zeurders en vallen over alles wat ze maar tegenkomen. Heeft iemand ervaring met dit hotel of andere hotels?

Ik moet op korte termijn beslissen dus reacties zijn zeer welkom.
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

hotel pennsylvania

Bericht door marrob »

Afgelopen zomer zaten vrienden in hotel Pennsylvania. Wij zaten in dezelfde periode in hotel Belleclaire. Zij waren toen redelijk tevreden over hun kamer. Het zag er best netjes uit. Tijdens ons bezoekje aan het hotel vonden wij het wel een erg druk hotel (heel veel kamers, veel liften, veel mensen in de lobby) op een heel drukke locatie: midden in het "centrum" en tegenover Pennsylvania Station. Zij vonden het erg ideaal dat veel dingen op loopafstand waren.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb toevalligerwijs net mijn reisverslag van mijn reis naar NYC (en Philadelphia en Washington DC) online gezet met daarin ook mijn mening over Hotel Pennsylvania, waar ik zelf ook overnacht heb:
Hotel Pennsylvania is één van de grootste hotels van New York met heel veel kamers. Steven en ik hadden elk een kingsize bed in een kleine kamer voor een prijs van $129,95 voor de eerste nacht en $99,95 voor elke volgende. De kamer op de 9e verdieping was klein, het raam wat tochtig en de verf in de badkamer bladderde er op sommige plekken wat af, maar de kamer was wel schoon.

Als je op zoek bent naar luxe, is Hotel Pennsylvania niet wat je moet hebben. Als je echter je kamer (zoals ik) alleen maar gebruikt om in te slapen en je een geweldige locatie in centraal Manhattan wilt hebben, kan ik dit hotel zeker aanraden.

Je bent dan recht tegenover Penn Station, een groot trein- en metroknooppunt, en slechts een paar blokken verwijderd van het Empire State Building. De gigantische Macy's ligt om de hoek, erg handig als je veel wilt shoppen, en vele attracties zijn lopend te bereiken (bijv. Times Square, Grand Central Station, het Chryslergebouw, de Verenigde Naties, de pleinen Washington en Union Square, Rockefeller Center, de NBC Studios, en Broadway).
Het al dan niet nemen van Hotel Pennsylvania hangt dus van je eigen eisen af. Wil je luxe, zoek dan wat anders. Ben je geïnteresseerd in een goede locatie met schone maar enigszins verouderde kamers, dan zit je bij dit hotel best goed.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik wilde nog even op die reviews van de Amerikanen en Engelsen terug komen. Ik geloof nl. niet dat die "gewoon zeurders" zijn en over van alles vallen.

Ik heb Trip Advisor veel gebruikt om te lezen hoe anderen hotels ervoeren en het heeft altijd goed geholpen.

Ja, sommigen zijn overdreven over wat ze van een vrij goedkoop hotel verwachten, maar de meesten zijn gewoon reeel. Ik heb liever, dat ik over wat nadelen lees en dan een oordeel kan vellen voor mezelf of het hotel het toch wordt, dan dat iedereen er lovend over schrijft en het dan ontzettend tegenvalt. Voor $100 per nacht in het midden van New York hoef je niet veel te verwachten. Maar de reviews zullen zeker geloofwaardig zijn.

Toen wij naar de Grand Canyon gingen, was onze enige keus van de lodges de Maswik Lodge. Die kreeg ook zeer matige reviews, iemand schreef zelfs, dat het wel een college dorm kamer leek. En daar had het ook veel van weg. Het was niets om over naar huis te schrijven, maar wij hadden het ervoor over om bij de Grand Canyon te logeren. Toch hielpen die negatieve reviews me om mijn verwachtingen flink laag te leggen.

Ook voor ons hotel in Aruba vond ik de reviews, hoewel soms wat overdreven, aardig op de waarheid berusten. Dus neem ze serieus en dan kan het altijd meevallen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jobe
Amerika-ontdekker

Bericht door jobe »

Heb afgelopen zomer 5 nachten doorgebracht in het New Yorker Hotel, de kamers zijn klein, verouderd (wel netjes in orde) en ook wel wat hoorig! Nu het uitzicht dat wij hadden was geweldig (we hadden zicht op de Empire, stukje van de Chrysler en Madison Square Garden), en natuurlijk de ligging van het hotel is ideaal!
Wij waren best wel tevreden over de New Yorker, het kan altijd een heel pak beter en ook duurder maar in een stad als NYC ga je toch niet teveel op je kamer doorbrengen toch!
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Petra/VS zegt:
Ik wilde nog even op die reviews van de Amerikanen en Engelsen terug komen. Ik geloof nl. niet dat die "gewoon zeurders" zijn en over van alles vallen.

Ik heb Trip Advisor veel gebruikt om te lezen hoe anderen hotels ervoeren en het heeft altijd goed geholpen.

Ja, sommigen zijn overdreven over wat ze van een vrij goedkoop hotel verwachten, maar de meesten zijn gewoon reeel. Ik heb liever, dat ik over wat nadelen lees en dan een oordeel kan vellen voor mezelf of het hotel het toch wordt, dan dat iedereen er lovend over schrijft en het dan ontzettend tegenvalt. Voor $100 per nacht in het midden van New York hoef je niet veel te verwachten. Maar de reviews zullen zeker geloofwaardig zijn.

Ik gebruik ook altijd Trip advisor om mijn keuze van een bepaalde hotel te beinvloeden. De meeste zijn heel correct zeker als je veel replies hebt waardoor je toch een zekere beeld van een bepaalde hotel kan vormen. Van de vier hotels in NY waar ik in verbleef klopte de meningen van de meeste reviewers van trip advisor als een bus! :wink:
digitaal
Amerika-ontdekker

Bericht door digitaal »

Ik gebruik ook altijd Trip advisor om mijn keuze van een bepaalde hotel te beinvloeden. De meeste zijn heel correct zeker als je veel replies hebt waardoor je toch een zekere beeld van een bepaalde hotel kan vormen. Van de vier hotels in NY waar ik in verbleef klopte de meningen van de meeste reviewers van trip advisor als een bus! :wink:
Dank voor je reactie.

Ben je toevallig ook bekend met Hotel Pennsylvania in New York.
Als de reviews een goed beeld geven moet ik me zorgen maken over bovengenoemd hotel. Al heb ik het idee dat het erg afhangt van de kamer en dat is puur gokken. Ik heb geboekt bij OAD en ga er vanuit dat zij ook hun naam hoog moeten houden. Dat is mijn enige houvast. Heb je nog leuke tips (eventueel ook andere hotels, waar je zelf bent geweest)?

Groetjes
Hydrotherion
Amerikafan

digitaal zegt:
Dank voor je reactie.

Ben je toevallig ook bekend met Hotel Pennsylvania in New York.
Als de reviews een goed beeld geven moet ik me zorgen maken over bovengenoemd hotel. Al heb ik het idee dat het erg afhangt van de kamer en dat is puur gokken. Ik heb geboekt bij OAD en ga er vanuit dat zij ook hun naam hoog moeten houden. Dat is mijn enige houvast. Heb je nog leuke tips (eventueel ook andere hotels, waar je zelf bent geweest)?

Juist door mede van het gebruik maken van tripadvisor heb ik de Pennsylvania hotel gemeden.

enkele hotels die ik heb bezocht zijn:

Washington Square hotel:
Wel al bijna vijf jaar geleden dat ik er ben geweest maar de hotel heeft een zeer goede ligging recht tegen over Washington Square park en in de Village. De kamers waren toendertijd wat oud maar schoon en de lift heel klein en traag maar toch een goede hotel.

Belvedere hotel:

Een aboslute aanrader met zeer goede en mooie kamers een een goede ligging recht tegen over Times Square. Nadeel was wel toen ik er verbleef dat ondanks de drie liften het een hel was om de lift te gebruiken omdat ze zo tergend traag waren en het soms wel leek of er manueel de liften werden bediend dan eerder met een motor. :wink:

Belleclaire hotel

Een degelijke hotel met een ligging in mijn favoriete buurt van NY! De kamers zijn schoon maar niet echt nieuw te noemen. Maar de buurt met de vele restaurants is een aanrader. Had wat probs met de hotel omdat men blijkbaar niet bewust was van mijn kamerreservering(dit gebeurde naar schijnt mij meerdere mensen en daardoor bij mijn favoriete reisbureau van de hotellijst genomen)

Verleden jaar:

Newton Hotel

Ligt vrij hoog(98th street) in de upper west side maar ik vond het een zeer leuke en aangename buurt om te vertoeven! Recht tegen over is een drugstore en een supermarkt(ligt naast de drugstore in de kelder). Ook de vele restauranten in de buurt zijn een aanrader. Probeer absoluut Empire Szechuan een block verder! Zeer goede aziatische restaurant met op zondag zo een lunch waar ze met karretjes allerlei lekkenijen rondbrengen waar je uit kan kiezen. De kamer zijn standaard maar niet echt nieuw te noemen en de enige echt nadeel is dat er geen koelkast is!(dit verhielp ik gedeeltelijk door in de drugstore een piepschuim koelbox e kopen en elke avond vol ijs te stoppen! :wink:

Deze zomer:

gaat het de Beacon hotel worden met zo een keukentje zodat ik wat meer dingen kan kopen in bv.Zabar's en Faiways! :wink:

tips:

koop een metrokaart en hou je budget goed in te gaten want voor je het weet jaag het erdoor! :D
digitaal
Amerika-ontdekker

Toch maar Hotel Belvedere

Bericht door digitaal »

Hydrotherion schreef:Juist door mede van het gebruik maken van tripadvisor heb ik de Pennsylvania hotel gemeden.

Enkele hotels die ik heb bezocht zijn:
Belvedere hotel:

Een aboslute aanrader met zeer goede en mooie kamers een een goede ligging recht tegen over Times Square. Nadeel was wel toen ik er verbleef dat ondanks de drie liften het een hel was om de lift te gebruiken omdat ze zo tergend traag waren en het soms wel leek of er manueel de liften werden bediend dan eerder met een motor. :wink:
Ik had hotel Pennsylvania reeds geboekt maar n.a.v. jou bericht en de zeer goede reviews op o.a http://www.tripadvisor.com heb ik het hotel laten veranderen in hotel Belvedere. Sterke punten van dit hotel zijn, volgens reviews, het vriendelijke personeel, de goede ligging en de zeer schone kamers. Ofschoon een bevinding van een nederlandse gast de volgende was en ik citeer "Het personeel vond ik niet echt hartelijk, maar ja we kregen wel alle antwoorden op onze vragen, en de kamers waren pico bello gepoetst iedere dag". Alles bij elkaar waren we wel duurder uit maar dat had ik er wel voor over. Hotel Pennsylvania was een te grote gok.
Hydrotherion
Amerikafan

Digital zegt:
Ik had hotel Pennsylvania reeds geboekt maar n.a.v. jou bericht en de zeer goede reviews op o.a http://www.tripadvisor.com heb ik het hotel laten veranderen in hotel Belvedere. Sterke punten van dit hotel zijn, volgens reviews, het vriendelijke personeel, de goede ligging en de zeer schone kamers. Ofschoon een bevinding van een nederlandse gast de volgende was en ik citeer "Het personeel vond ik niet echt hartelijk, maar ja we kregen wel alle antwoorden op onze vragen, en de kamers waren pico bello gepoetst iedere dag". Alles bij elkaar waren we wel duurder uit maar dat had ik er wel voor over. Hotel Pennsylvania was een te grote gok.

Heel goede keuze, Digitaal! :D Bedankt voor je vertrouwen! :wink: Je zult geen spijt hebben van je keuze. Persoonlijk vond ik het de beste drie sterren kamer die ik ooit in heb gelogeerd.
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Wij hebben er in april 7 nachten geslapen. Kamers zijn idd veroudert, maar wel netjes en worden iedere dag gecleant, alleen de douche bij ons was gaar, soms gaf die ineens gloeiend heet water :? , maar voor de verder rest was het in orde :wink: .
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Kritische bedenking: als je naar NY gaat zal je je bed niet te veel zien ;)

Ik denk dat veel hotels in NY zich gewoon kunnen veroorloven om slechte service/kamers/.. aan te bieden, de concurentie is gewoon keihard.

Ja dat je het vrij druk is in het centrum van Manhattan had je wel al zelf kunnen bedenken...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer