Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dulles (Washington) Airport

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Neilz
Amerika-newbie

Dulles (Washington) Airport

Bericht door Neilz »

Hi,

Ik vroeg me af; dit vliegveld ligt ruim 2 uur rijden van Washington af, maar heb toch 5 uur te besteden op dit vliegveld (tussenstop)... Is er in de omgeving iets te doen waar ik een paar uur heen zou kunnen?

Gegroet,
Neilz
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Petra/VS zal je vraag of er in de buurt iets te doen is beter kunnen beantwoorden maar het vliegveld ligt echt geen 2 uur van Washington af hoor. Iets van 25 mijl ofzo.
Neilz
Amerika-newbie

Bericht door Neilz »

Aïda schreef:Petra/VS zal je vraag of er in de buurt iets te doen is beter kunnen beantwoorden maar het vliegveld ligt echt geen 2 uur van Washington af hoor. Iets van 25 mijl ofzo.
Inderdaad, het is 26 mijl rijden en duurt ongeveer een half uur..

Ik heb het hier gevonden (ideale site trouwens) :

http://www.mapquest.com/directions/main ... S3CfI%253d
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helaas, ik zou je afraden naar Washington te gaan. Het is een half uur in goed verkeer, maar dat is absoluut niet gegarandeerd, dus je riskeert je aansluiting te missen.

Washington Dulles is een ontzettend druk vliegveld en er wordt aangeraden tenminste twee uur voor je vlucht aanwezig te zijn en geloof me, wij hebben die twee uur nodig gehad!

Als je aankomt moet je door de douane, wat ook meestal een uur duurt.

Dan heb je dus nog twee uur over. Daarin zou je naar het National Air and Space Museum kunnen gaan. Dat ligt op Dulles en is interessant (je hebt er een Space Shuttle en de Enola Gay, onder anderen) en het is gratis op een korte taxi rit na.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Neilz
Amerika-newbie

Bericht door Neilz »

@Petra/VS:

Volgens onze travelagent moet het wel kunnen aangezien het een tussenstop is tussen Miami naar Amsterdam... We hoeven om het vliegveld af te komen dus niet langs de douane...

Daarbij komen we om 11:35 aan op Dulles Airport en vertrekt ons vliegtuig naar Amsterdam om 17:25.. Er vanuitgaande dat we inderdaad 2 en een half uur bezig zijn met inchecken en door de doane heen te komen hebben we dan nog 3.5 uur vrij te besteden tijd.. Om dan heen en weer naar Washington te rijden en een uurtje de Memorial's te bekijken zou toch moeten lukken dan?

Het gaat overigens ook om een zaterdag.. Heavy traffic?

Ik las in mijn andere topic ook dat je de metro aanraad... Dan heb je toch helemaal geen last van het verkeer?

Ik hoor graag je mening,
Neilz
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Neilz,

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik woon hier al 20 jaar en heb vele malen vanuit Washington Dulles gevlogen, heb er de douane meegemaakt en de idiote rijen voor de veiligheidspoortjes. Je hebt er bovendien met verschillende terminals te maken, waar je met een busje heen moet.
17:25 is spitsuur voor allerlei vertrekkende vluchten, zowel nationaal als internationaal en iedereen moet door dezelfde paar poortjes. Bovendien wordt er voor het inchecken voor internationale vluchten 3 uur van te voren aangeraden.

Ik weet niet of jullie travel agent hier ooit geweest is, maar ja, op zaterdag kan het verkeer ook flink druk zijn, vooral naar het westen (i.e. terug naar Dulles). Ik zou dus ten zeerste afraden om naar de stad te gaan. Maar dat advies hoef je natuurlijk niet te aanvaarden :).

In het nieuwe Air and Space museum ben je zo twee plus uren kwijt. Het is gigantisch (vraag maar aan Dennis, de webmaster hier, hij is er in december ook geweest), interessant en je kunt er ook prachtige Imax films kijken. Dat lijkt me allemaal veel relaxter, vooral tijdens een lange reis, dan te stressen om naar Washington te gaan en niet zeker te zijn, dat je op tijd terug bent.

Oh, ik zag nog je laatste opmerking over de Metro. In je andere topic vroeg je over Washinton Reagan airport, dat ligt veel dichter bij de stad.
Naar Dulles loopt geen metro, dus naar de stad komen is veel ingewikkelder van daaraf.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Neilz
Amerika-newbie

Bericht door Neilz »

Ik vroeg ook alleen maar om je mening hoor... Het zijn van mijn kant toch geen vreemde vragen als mijn touroperator anders beweerd?

Maargoed, ziet er naar uit dat het dan toch Air and Space museum wordt...

Thanx in ieder geval :)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Off Topic

Bericht door Sandy »

Neilz schreef:Ik heb het hier gevonden (ideale site trouwens)
Mapquest is zeker een ideale site ..
Wij hebben zo diverse routes voor in DC uitgeprint vorig jaar en daar prettig gebruik van gemaakt.

-
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik zou Petra's advies ter harte nemen, Neilz... ze weet waar ze het over heeft. :D Bovendien is het helemaal geen straf om naar het Air & Space Museum te mogen, zelfs als je geen diehard vliegfan bent. Je kunt daar o.a. een heuse space shuttle zien, de Enola Gay (die de atoombom dropte op Japan), jachtvliegtuigen uit WOII en nog veel meer vliegtuigen in allerlei soorten en maten.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Neilz schreef:... We hoeven om het vliegveld af te komen dus niet langs de douane...
Maar wel als je weer terug wil het vliegveld in, om je vlucht naar Amsterdam te halen. Je bent immers buiten geweest!
Laatst gewijzigd door Jasmino op 04 feb 2005, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Neilz
Amerika-newbie

Bericht door Neilz »

Dennis schreef:Ik zou Petra's advies ter harte nemen, Neilz... ze weet waar ze het over heeft. :D Bovendien is het helemaal geen straf om naar het Air & Space Museum te mogen, zelfs als je geen diehard vliegfan bent. Je kunt daar o.a. een heuse space shuttle zien, de Enola Gay (die de atoombom dropte op Japan), jachtvliegtuigen uit WOII en nog veel meer vliegtuigen in allerlei soorten en maten.
Nee inderdaad, het is helemaal geen straf zelfs om daar heen te mogen (ik heb net de site bekeken, toch wel interessant inderdaad)... Echter zou een uurtje langs de monumenten lopen in Washington natuurlijk wel leuker zijn, je komt er niet elke dag...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Natuurlijk zijn je vragen heel normaal, zeker als je travelagent anders beweert :).
Ik vind het ook leuk om met je mee te denken :).
Ja, Washington is een unieke stad om te zien, maar in een uurtje zie je er toch niet veel, vrees ik. Alles ligt enorm ver van elkaar, dus je zult moeten rennen om dingen te zien.
Je schrijft, dat je ook op Reagan National aankomt, dus dan heb je dan toch de kans de stad te bekijken?
Natuurlijk is het mogelijk, dat als je de stap vanuit Dulles toch waagt, dat alles van een leien dakje gaat. En of je dat wilt proberen moet je dus zelf bepalen :).
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dulles is een dramatisch vliegveld. De jaren 70 glimmen je tegemoet en om je bagage te halen moet je met een shuttle ding naar de main terminal. Het was de eerste en de laatste keer, ik vlieg alleen nog op Reagan of BWI.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hear, hear! Alleen is het verkeer naar BWI voor ons onmogelijk :( (ik heb een keer meer dan 3 uur over de 60 mijl gedaan en mijn vlucht gemist!), de vluchten daarvandaan zijn vaak ook veel goedkoper.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ha, ha... zo zie je maar hoe mensen kunnen verschillen. 5.5uur op Dulles..... Wat een genot! :lol: Ik vrmaak me wel hoor, met al die bedrijvigheid en het spotten van alle vliegverkeer.
Ik zou ook naar het museum gaan (alhoewel al deze vliegtuigen "dood" zijn, zou ik toch gaan, omdat ze een fraaie verzameling verscheidene toestellen in hun collectie hebben.
Voor Washington zelf moet je voor de highlights alleen al, zeker wel een dag uittrekken, omdat deze qua afstand redelijk ver uit elkaar liggen.

BTW welk veld bedoel je met BWI, Jan.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij vliegen eind maart ook op Dulles :roll:
En maakte me al zorgen over het vinden van mijn hondjes bij de bagage claim department, maar nu helemaal.... :?
Overigens bedenk me nu op Orlando en Detroit moet je ook met een shuttle naar de bagage/douane.
Groetjes Petra
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rene.jager schreef:Ha, ha... zo zie je maar hoe mensen kunnen verschillen. 5.5uur op Dulles..... Wat een genot! :lol: Ik vrmaak me wel hoor, met al die bedrijvigheid en het spotten van alle vliegverkeer.
Ik zou ook naar het museum gaan (alhoewel al deze vliegtuigen "dood" zijn, zou ik toch gaan, omdat ze een fraaie verzameling verscheidene toestellen in hun collectie hebben.
Om van de prachtige Imax films nog niet te spreken en de simulators en je kunt de uitkijktoren op.
Voor Washington zelf moet je voor de highlights alleen al, zeker wel een dag uittrekken, omdat deze qua afstand redelijk ver uit elkaar liggen.
Ja, zelfs ik verkijk me daar na al die jaren nog op, net maandag weer heel wat meer gelopen, dan ik had gedacht!
BTW welk veld bedoel je met BWI, Jan.
Jan bedoelt Baltimore Washington International. Dit vliegveld ligt dichter bij Baltimore, maar is een makkelijk (als het verkeer het toelaat tenminste, wat steeds minder het geval is) uurtje rijden vanuit Washington.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:Wij vliegen eind maart ook op Dulles :roll:
En maakte me al zorgen over het vinden van mijn hondjes bij de bagage claim department, maar nu helemaal.... :?
Overigens bedenk me nu op Orlando en Detroit moet je ook met een shuttle naar de bagage/douane.
Groetjes Petra
Maak je geen zorgen, Dulles is vrij goed geregeld. Je gaat in een zogenaamde "people mover" en tegen de tijd, dat je de paspoortcontrole voorbij bent zullen je hondjes klaar staan.
Alles kost alleen vrij veel tijd door de "midfield terminals".
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Petra/VS schreef:Jan bedoelt Baltimore Washington International. Dit vliegveld ligt dichter bij Baltimore, maar is een makkelijk (als het verkeer het toelaat tenminste, wat steeds minder het geval is) uurtje rijden vanuit Washington.
Ik vroeg me al af, waarom dit veld dan niet vaker gekozen werd. Maar na het bestuderen van de departures-arrivals blijkt dat vluchten uit Birmingham, Manchester en Reijkjavik, de enige niet-Amerikaanse-bestemmingen zijn.

Bedankt voor de uitleg.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Rene,

Er zijn inderdaad een beperkt aantal internationale bestemmingen die van en naar BWI worden bediend en London via BA is de meeste populaire. Dat kan vanuit Nederland (althans op papier) dus best mogelijk zijn.

BERMUDA
CANCUN, MEXICO
FREEPORT, BAHAMAS
LONDON, ENGLAND
MONTEGO BAY, JAMAICA
PUNTA CANA
REYKJAVIK, ICELAND
SHANNON, IRELAND
TORONTO, CANADA
VARIOUS CARIBBEAN DESTINATIONS

'Tis maar dat je het weet ;)

Jan