Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pennsylvania

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Adelrik
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Pennsylvania

Bericht door Adelrik »

Goedemiddag,

iemand al in die regio verbleven voor vakantie?
We waren aan het denken om even bij""de Amish" langs te gaan.
Iemand al ervaring daarmee?

Groeten,

Greg
Groot door Afkomst, Oorsprong en Karakter.
http://www.adelrik.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Pennsylvania

Bericht door kastelke »

Wij bezochten Amish gebied toen we in Indiana waren. Heel erg de moeite vond ik dat. En dat hoor ik ook zo van mensen die elders door het woongebied van deze mensen rijden.
Deed soms zo'n beetje Bokrijk-achtig aan.
En heel grappig vond ik het als je dan naar de supermarkt gaat en je je auto parkeert naast zo'n paard+koets...

Edit: zoek eens op dit forum op 'Amish', je zal zien dat een aantal mensen dat gebied in PA al aandeden. O.a. Nieuwenoord en Dento.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ja, leuk, moet je doen. Prachtig gebied, schitterende ervaring! Wij zaten jaren geleden in een hostel in Downingtown.

Nien op dit forum woont er.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

In Maart heb ik de Amish bezocht. Heel bijzonder om te zien hoe deze mensen leven.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij waren vorig jaar in oktober in Lancaster, Pennsylvania. Daar kregen we ook een uitleg en rondleiding in het Amish Farm House, zodat je meer te weten kwam over de achtergronden van de leefwijze van de mensen. Enorm genoten!!
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik ben al een paar keer in en om Lancaster geweest en vind het heel leuk om daar rond te rijden. Kijk anders eens bij de reisverslagen er staan er genoeg tussen die ook richting de Amish zijn geweest.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Let wel op dat je naar de goede kant van Lancaster gaat, en niet zoals ons, rondrijden rondrijden rondrijden en dan welgeteld één Amish op een platte kar getrokken door 4 paarden zien, voordat we erachter kwamen dat we aan de verkeerde kant zaten... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Nog geen ervaring wat de Amish betreft, vorige maand zijn we in de Gettysburg, Harrisburg area geweest. Deze zomer hoop ik meer van Amish land te zien, dus ben ik ook benieuwd naar de reacties.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik vond het ook geweldig leuk om daar rond te toeren! Aan de oostkant van Lancaster zijn in ieder geval veel plaatsjes waar je heel veel Amish tegenkomt, dus zeker een aanrader!
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

nog niet, maar op 10 en 11 juli hebben wij een campground geboekt in Bowmansville. Ik kan je na die tijd van alles erover vertellen (denk ik :wink: )
Pepijn
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dento schreef:Let wel op dat je naar de goede kant van Lancaster gaat, en niet zoals ons, rondrijden rondrijden rondrijden en dan welgeteld één Amish op een platte kar getrokken door 4 paarden zien, voordat we erachter kwamen dat we aan de verkeerde kant zaten... :wink: :lol:
Misschien een domme vraag, maar wat is dan de goede kant :?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wij hebben in Lancaster, Pennsylvania best veel Amish gezien. Mooie omgeving daar.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer