Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijden in en om NY met een camper.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
mimave
Amerika-newbie

Rijden in en om NY met een camper.

Bericht door mimave »

Hi,

Wie kan ons iets vertellen over het rijden met een camper in en om New York?

We halen de camper op bij Cruise America op Long Island en gaan dan in zuidelijke richting, Philadelphia en Washington.

Welke wegen moeten we mijden, wat is de optimale route? Alle info is welkom.

Groeten Mimave
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Rijden in en om NY met een camper.

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben het afgelopen oktober gedaan, van Zuid naar Noord, via de 95. Druk!! Zes, zeven rijen dik auto's en vrachtwagens en dan moesten we met z'n allen door vier tolpoortjes of zo. Echt hectisch.

Ik heb jullie route ingegeven in Streets & Trips en dan stuurt hij je dwars door Manhattan heen. Dat zou ik dus echt NOOIT doen! Je zou dan over een van de beroemde bruggen Manhattan in moeten en via de tunnels er weer uit. Never nooit en ik ben niet bang aangelegd, maar dit dus niet met een camper!

Ik wist niet dat Cruise America op Long Island zat, maar ik vind het een hele ongelukkige plek om weg te komen. El Monte en Road Bear zitten in New Jersey, net onder New York, lijkt me een stuk handiger.

Afbeelding

Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk de zuidelijke route nemen zoals op het kaartje. Je moet sowieso naar de 95 en dan rijdt het vlot aan richting Philadelphia. Zorg voor veel kwartjes en dubbeltjes aan boord, want het stikt van de tolpoortjes op deze routes. Verder moet je de vrachtwagenbanen aanhouden bij de 95, als er verschillende rijbanen zijn, blijf dan altijd in die van de vrachtauto's, want de bruggen over deze weg lopen schuin af en bij de autobanen kan je er niet onderdoor.

Afbeelding

Vraag in elk geval ook advies bij Cruise America. Ik praat uit een stukje ervaring en van 'een kaartje', zij zullen best vaker mensen uitleggen hoe ze het best op pad kunnen gaan.
mimave
Amerika-newbie

Bericht door mimave »

Dank je wel. Hier hebben we wat aan.
Google Maps geeft ook die weg door Manhattan aan. Leek mij ook niet handig. Maar de parkways zijn ons ook afgeraden, liever de expy's. Ik zou de 495 nemen, dan de 278 richting diezelfde brug.
Nu maak ik me een beetje zorgen omdat dat langs Brooklynn komt. Is het echt zo'n beroerde buurt? Over de snelweg merk je er toch weinig van lijkt me.

Handig om te weten van dat kleingeld.

Groeten Mimave
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ken Brooklyn niet goed genoeg om daar uitspraken over te doen. Ik zou die keus echt overleggen bij Cruise.

Heb trouwens net nog wat suggesties gedaan in je andere topic over de campgrounds, dat had ik eerder gemist!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De Long Island Expressway is indertijd met opzet zo aangelegd, dat bussen niet onder de bruggen door kunnen (thank you Robert Moses, gelukkig is zijn plan om een snelweg aan te leggen in Lower Manhattan, vlak langs het stadhuis, niet doorgegaan). Over de George Washington BRidge en dan de snelweg door NJ lijkt me beter. Absoluut niet Manhattan binnengaan met zo'n bakbeest.

Ik zou aan de mensen ter plekke vragen wat de beste route is, die hebben de nodige ervaring en kunnen je precies vertellen hoe hoog en breed het bakbeest is. Die maten staan meestal aangegeven voor bruggen, tolwegen en smalle wegen.

Wat Brooklyn betreft: vorige week nog rondgelopen door Park Slope en Prospect Park (vlak over de Manhattan Bridge). Leuke huisjes te koop, $1,5 miljoen en meer. Zelfs in Bedfort Stuyvesant betaal je al bijna een miljoen voor een brownstone.

Maar ja, net als in Amsterdam Oost of rond het station in Rotterdam, zijn er wat minder prettige buurten. De snelwegen gaan daar gewoon langs en maar weinig mensen durven het aan de snelweg over te steken, of daar dingen uit te halen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Je komt als je de zuidelijke route neemt, wat je ook moet doen!, over de Verrazobrug, let er op, dat je het upperlevel neemt met je RV.
Wij namen de tweede level en werden door de politie aangehouden, want dat mag niet met propaan. Er staat ook een bord, maar dat lees je ook weer te laat.
En trouwens, je mag helemaal met een RV niet door Manthattan, dat is verboden. Door Brooklyn rijden is heel niet eng, je rijdt over een highway. Wij zijn er door omstandigheden (het niet kunnen vinden van de weg) dwars doorheen gegaan, echt niet eng. Op Long Island zijn we alleen door een HELE enge buurt gekomen, omdat we verdwaald waren. Maar met een GPS zal je dat niet gebeuren.

Succes, Wilma
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer