Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis NY naar West Virginia juni (10 dagen)
reis NY naar West Virginia juni (10 dagen)
2 juni gaan Erik en ik naar NY waar we 5 dagen blijven. Het is mijn tweede bezoek aan NY. Wat een beleving!! Mijn zoon heeft er anderhalf jaar gewerkt, zodoende is het hotel daar ook al geregeld.18 juni trouwt een neef in Huntington, de 17e willen we daar in ieder geval zijn. 22 juni vliegen we vanaf Cincinnati we weer terug naar Nederland. Suggesties over hoe de dagen en de reis naar Huntington West Virginia in te vullen zijn zeer welkom. We hoeven niet álles'te zien. Het reizen dus, in een wat rustig tempo. We houden van treinreizen. Auto huren in NY en achterlaten in Huntington lijkt erg kostbaar te zijn, maar om in het Shenandoah park te komen lijkt dat vervoermiddel noodzakelijk.
West-Virginia ken ik niet echt. Ik ben er zelf nooit geweest, en het is echt wel wat "off the beaten track" wat toerisme betreft. Virginia, DC, Maryland ken ik wel. Als je met de trein (http://www.amtrak.com) van NY naar Huntington WV gaat ben je een hele dag onderweg (vertrek 9:25AM, aankomst 11:30 PM)! Dit is via Washington DC. Een stopover in DC lijkt dus wel voor de hand te liggen, als je daar nog niet geweest bent. Maar dat zou dan moeten gebeuren voor het huwelijk, en dat helpt je niet om de dagen erna te vullen. Alternatief zou zijn om, indien mogelijk, de terugvlucht te wijzigen en uit Washington terug te vliegen. Dan kunnen jullie op het eind een paar dagen in Washington blijven. De treinreis van Huntington naar DC duurt op zich al 10 uur, dus dat is niet zo handig om eventjes over en weer te doen, en daarna nog een eind in de andere richting (naar Cincinatti). Tussen DC en Huntington is er ook nog Charlottesville, wat best gezellig is. Vooral bekend wegens de University of Virginia (opgericht door Jefferson). Ook het landgoed van Jefferson vlakbij Charlottesville (Monticello) is heel interessant. En verder is er natuurlijk het Shenandoah park, maar daar heb je inderdaad een auto voor nodig (zou je ook voor een dag kunnen huren in bvb. Charlottesville natuurlijk). West-Virginia zal naar mijn gevoel vooral veel te bieden hebben qua natuur en rust. In Cincinatti ben ik nooit geweest, maar is geen plaats waar ik spontaan naartoe zou trekken op vakantie.
Amtrak is voor een dergelijke reis best aangenaam maar kost uiteraard ook geld. Bvb enkeltje NY-Huntington 110 dollar aan standaardtarief. Voordeel is dat de reis NY-Huntington volledig overdag kan, en je dus geen dure slaapplaats hoeft te nemen.
Slotsom: het interessants en efficientst zou mij lijken om (indien nog mogelijk) uit Washington (Dulles) terug te vliegen, en op het eind een paar dagen DC te programmeren.
Een kaart met alle Amtrak-routes vind je hier:
http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf
Huntington ligt op deze kaart tussen Charleston, WV, en Ashland, KY.
De trein die van NY naar Huntington rijdt, draagt de naam "Cardinal".
Peter
Amtrak is voor een dergelijke reis best aangenaam maar kost uiteraard ook geld. Bvb enkeltje NY-Huntington 110 dollar aan standaardtarief. Voordeel is dat de reis NY-Huntington volledig overdag kan, en je dus geen dure slaapplaats hoeft te nemen.
Slotsom: het interessants en efficientst zou mij lijken om (indien nog mogelijk) uit Washington (Dulles) terug te vliegen, en op het eind een paar dagen DC te programmeren.
Een kaart met alle Amtrak-routes vind je hier:
http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf
Huntington ligt op deze kaart tussen Charleston, WV, en Ashland, KY.
De trein die van NY naar Huntington rijdt, draagt de naam "Cardinal".
Peter
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Peter heeft al heel wat informatie gegeven. West-Virginia is een prachtige staat kwa natuur, daarvoor hoef je eigenlijk niet naar de Shenandoah. Het is er wel erg afgelegen allemaal, dus hoe jullie zonder auto iets willen zien is me een raadsel.
Cincinnati is best een leuke stad, het is net als Rome op 7 heuvels gebouwd, dus het ligt mooi en het heeft een leuke dierentuin. Het is een leuke stad om een dag of twee in door te brengen.
Als jullie geen auto willen huren zou ik er een stedentrip van maken. Vanuit New York naar Washington (eventueel uitstappen in Baltimore om dat ook te zien), daar drie tot vier dagen, je kunt hier zelfs zo een week volmaken, en het openbaar vervoer is goed in deze omgeving en dan met de trein naar Huntington en dan eventueel nog een dag of twee Cincinnati.
Cincinnati is best een leuke stad, het is net als Rome op 7 heuvels gebouwd, dus het ligt mooi en het heeft een leuke dierentuin. Het is een leuke stad om een dag of twee in door te brengen.
Als jullie geen auto willen huren zou ik er een stedentrip van maken. Vanuit New York naar Washington (eventueel uitstappen in Baltimore om dat ook te zien), daar drie tot vier dagen, je kunt hier zelfs zo een week volmaken, en het openbaar vervoer is goed in deze omgeving en dan met de trein naar Huntington en dan eventueel nog een dag of twee Cincinnati.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dank voor de reacties. Fijn om te weten hoe lang de treinreis Washington DC- Huntington duurt en dat het per Amtrak te doen is. Daar we van 7-17 juni hebben, voordat we ons bij de overige bruiloftsgasten voegen, hebben we tijd genoeg om onze reis te onderbreken. Washington en Baltimore heeft in iedergeval onze aandacht. We overwegen wel een auto te huren ter plekke in Huntington. Met auto van NY naar West Virginia leek ons niet zo handig ivm achterlatingskosten.
We vliegen van Cincinnati terug naar Nederland zodat we daar nog de "pleegouders"van mijn jongste zoon kunnen bezoeken. Hij heeft daar een jaar highschool gedaan in 1997-98
We vliegen van Cincinnati terug naar Nederland zodat we daar nog de "pleegouders"van mijn jongste zoon kunnen bezoeken. Hij heeft daar een jaar highschool gedaan in 1997-98
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht