Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York State

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

New York State

Bericht door Rob »

Onze volgende lange vakantie naar de USA is pas april/mei 2005, veel te ver weg dus.
Daarom willen we eind augustus begin september voor 7 tot 10 dagen een last minute naar New York maken niet alleen stad maar ook state en aanliggende staten.
De Niaraga Falls staan zo wie zo op het programma.
Wie heeft er nuttige info voor ons zoals National Parks, State Parks of gewoon mooie plekjes en hotels/motels
We hebben al een National Park Pass en zijn lid van de Good Sam RV Club alleen huren we nu een auto en geen camper, cabins op een campground behoren wel te de overnachtingsmogelijkheid.

thanks Rob 8)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zeven tot tien dagen en dan al die dingen zien? Ik denk, dat je je een beetje verkijkt op de afstanden :).

De stad zelf neemt minimaal 3 dagen, Niagara Falls is bijna 7 uur rijden, als ik het goed heb en daar wil je toch ook zeker 1 dag blijven om de watervallen zowel overdag als 's avonds te kunnen meemaken.

Voor de rest zijn er eindeloos veel mooie plekjes in dat gebied. De Fingerlakes Region van New York is mooi, met veel wijngaarden. Aan de andere kant van Lake Ontario, nog steeds in de staat New York ligt het Thousand Island gebied in de St. Lawrence rivier, prachtig! Maar alles ligt op een flink aantal uren rijden van NYC.

Wat de omliggende staten betreft, Mystic, Connecticut is leuk. Cape Cod, Massachusetts is leuk. Boston en de stadjes aan zee in Massachusetts zijn leuk. Maine is prachtig, Vermont ook. Naar het zuiden zijn Washington, Baltimore en Philadelphia.

Eindeloos veel te zien in de omgeving, maar met 7 tot 10 dagen zou ik het wel heel goed uitplannen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik raad voor een bezoek aan New York City minimaal 4 dagen aan, zeker als je één of meerdere musea wil bezoeken, bijvoorbeeld het Guggenheim.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Petra/VS en Dennis

Bericht door Rob »

Petra thanks voor je info, maak je maar geen zorgen over de te rijden afstanden op onze lange vakantie's zijn soms reisdagen tussen verschillende parken van 400 tot 450 MILE met een camper ingelast, en het rijden in de USA is zeker in vergelijk met Nederland een ontspanning.
Het plannen van de trip komt als ik voldoende info heb ook onze grote trips worden altijd helemaal uitgezet met routebeschrijving afstand en meetsal ook geplande campground aan de hand van de TL directory zeg maar de camperbijbel voor campgrounds.

Dennis ook thanks maar het bezoeken van steden is aan ons niet echt besteed voor San Francisco hadden we ook een keer 3 dagen gepland maar na 1 dag hadden we het wel gehad.

Het is ook maar een tussendoortje om er even een weekje uit te zijn alles goed bekijken komt pas als we niet meer naar de baas moeten dan willen we zelf een camper kopen in de USA en een jaar rondtrekken.

Gr. Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met alle respect, Rob, je kunt New York niet met San Francisco vergelijken. Hoewel ik me ook niet kan voorstellen hoe je daar na een dag kan zijn uitgekeken, maar goed, ieder zijn meug. New York is echter de grootste stad ter wereld en heeft naar gelang bezienswaardigheden. Verkijk je er niet op.
In het oosten zijn er minder parken, dan in het westen, of tenminste minder allemaal boven op elkaar. Ik blijf erbij, dat 7 tot 10 dagen minimaal is om New York en Niagara Falls te zien en misschien nog iets erbij, maar veel zal het niet zijn.
Maar ja, dat is enkel vanuit mijn belevings wereld gesproken, natuurlijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: New York State

Bericht door Jasmino »

Hallo Rob,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je naast de stad, ook nog een mooi stukje natuur wil meemaken. Aangezien je de Niagara Falls op het programma hebt staan, en reizen voor jou geen grote hobbel is, zou ik je zeker de Finger Lakes in de staat New York kunnen aanraden. Bezoek dan zeker het Watkins Glen State Park, als je van watervallen houdt. WIj hebben vorig jaar eerst de Finger Lakes bezocht, inclusief het Watkins Glens State Park, en daarna de Niagara Falls. Het State Park in Watkins Glen is eigenlijk een kloof waar je doorheen loopt. DOordat het het verval in de kloof behoorlijk groot is, kom je maar liefst 19 watervallen tegen, de een nog mooier dan de andere. Een prachtige wandeling, die heel goed te doen is en niet veel klauterwerk vereist, er is namelijk een goed pad aangelegd. Zeker doen! Daarnaast kun je in die regio een aantal mooie routes rijden, langs de meren.

Als je hierna pas naar de Niagara Falls gaat, werk je zo toe naar een mooie climax. Zowel Watkins als Niagara waren voor mij enkele van de hoogtepunten van mijn reis naar de Oostkust.

Groetjes,
Jacqueline
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ja, Watkins Glen State Park is erg mooi, en rond Ithaca zijn nog 3 mooie State Parks. "Ithaca is Gorges". Buttermilk Falls en Treman Park zijn een aardige klim (allebei ongeveer 1 mijl een richting) door een kloof met weer veel watervallen en valletjes, bij Taughannock Falls Park loop je door een vlakke kloof naar een hoge waterval (de hoogste ten oosten van de Rockies).
In Treman en Buttermilk kun je in het riviertje zwemmen (op de aangegeven plaats) en onder de waterval zitten. In Taughannock kun je in het meer zwemmen, heel wat kouder wel.
Te veel mensen gaan van New York naar de Niagara watervallen en slaan alles over wat er tussen in ligt, je mist dan zoveel.
Ook de Adirondacks zijn prachtig als je wat van de natuur wilt zien.
In Syracuse is in die tijd dat je wilt gaan de State Fair. Toch ook iets wat je eens gezien moet hebben.
Annemiek
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jacqueline en Annemiek,

bedankt voor de info dit zijn de dingen die wij zoeken, ik ga eens kijken hoe het in het reisschema past.

Gr.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer