Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna zover :) (reistips voor New York City)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dino
Amerika-ontdekker

Bijna zover :) (reistips voor New York City)

Bericht door Dino »

Nu vrijdag 20/02/2004 vetrek ik voor een weekje naar NY :D :D :D

Ik vorig jaar de belangrijkste bezienswaardigheden gezien in NY, maar is zoveel te zien dat ik echt niet meer weet wat kiezen. :D
Nu mijn vraag is: welke zaken in NY (manhattan) zijn zeker de moeite om te zien, maar zijn jammer genoeg (of gelukkig genoeg) onbekend?

Wat nu al op het lijstje staat:
The Museum of Modern Art
Madame Tussaud’s Wax Museum
Madison Square Garden All Access Tour
Brooklyn Museum of Art
NBC Studio Tour
Radio City Music Hall
The United Nations Tour
Bronx Zoo
...

Wat er zeker nog op het programma staat:

's avonds wat goedkope maar goede restaurants doen (ik ben maar student). Ik heb het lijstje dat hier al eens gekregen heb afgeprint.

Shoppeuh!! daar trek toch een namiddag voor uit

Eens een echte underground dicotheek bezoeken..

......

alle suggesties zijn welkom !!
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Dino,

Ik zag laatst bij Yorin Travel een item van Floortje Dessing. Zij was in New York City. Daar werd ze (gratis, tips worden gewaardeerd :)) rondgeleid door een New Yorker, waardoor ze dingen heeft gezien, die de doorsnee toerist nooit te zien krijgt. Meer info (en voor het maken van een afspraak): http://www.bigapplegreeter.org
Op een volgend bezoek aan de stad zal ik er zeker gebruik van gaan maken.

Verder meer tips op http://www.yorintravel.nl
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dino,

Wij zijn net terug uit NYC (zijn er al vaker geweest, maar dit keer zonder kinderen).
Metropolitan Museum of Art is *gigantisch*! En heeft heel wat Nederlandse werken. Als je een museum persoon bent moet je er echt wat tijd voor uittrekken!

De Guggenheim was interessant, maar tussen tentoonstellingen in, dus niet meer dan een half uurtje (tenzij ze klaar zijn met opzetten, zag er niet naar uit, dat dat in een weekje gepiept zou zijn, echter).

We hebben de NBC Studio Tour gedaan. Een aanrader! Probeer tickets te krijgen op vrijdag, dan repeteert de cast van Saturday Night Live en dat kun je dan zien, wij baalden, dat we er op zaterdag waren, hoewel ze zaterdag later op de dag er ook schijnen te zijn.

Verder hebben we een 3,5 uur lange wandeling gemaakt, we hebben een taxi genomen naar W Houston Street en vandaaruit door SoHo en Tribeca (ik ben een fotografie fan en wilde de kleurige huizen en brandtrappen fotograferen) naar Ground Zero gelopen. Van Ground Zero af via Wall Street naar South Street Seaport en vandaaruit de Brooklyn Bridge op. Vanaf de brug heb je goed uitzicht op de skyline en ik vind het een prachtige brug.

Vervolgens liepen we door het ontzettend drukke Chinatown, waar je je echt in China waant, naar Little Italy (Mulberry Street) met zijn vele Italiaanse restaurantjes (trouwens minder duur eten kun je in deze beide buurten). Ook de buurt Greenwich Village is leuk om doorheen te lopen.

Als ik er nog een keer tijd voor heb, wil ik op zondag naar Harlem en daar een gospel service meemaken.

Als je gaat winkelen moet je dat gewoon bij Macy's op 34th street doen (ook bekend van de jaarlijkse Thanksgiving Parade en de film Miracle on 34th Street). Volgens hen zijn ze het grootste warenhuis ter wereld en ze zullen er dichtbij komen. Zoek in die winkel de houten roltrappen op, die er nog origineel in zitten.

Veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

hey dino gelukzak ik moet nog wachten tot de zomer! :wink:

Heb je lijstje gezien en enkel van mijn aanraders:

Grand central station(indrukwekkend station en in de kelder ook een grote foodcourt.)

Op union square is er elke dag een markt(je moet echt een appeltaart gaan halen en vergeet ook niet om wat maple siroop te kopen om mee naar huis te nemen, je zult zien dat het best duur is maar tis heel lekker op bv pannekoeken.

Als je de brooklyn bridge overloopt(veel wind) moet je eens i.p.v naar links te gaan eens naar rechts gaan(zodra je onder de brug doorloopt dan is er aan de rechterkant een parkje.daar verder lopen dan kom je aan een straat waar aan de overkant een subway ingang is en als je verder loopt tot aan de de rivier(je moet dus richting old fulton street lopen) dan is er op de kleine promenade een lichttoren met daarin een ijsroomwinkel maar er is ook een watertaxi die je terug naar manhattan neemt! Veel leuker en is niet duur.

meteen een metrocard kopen voor een week.
philly cheese steak eten
Katz deli(houston st tss.essex en ludlow)ligt bij de bekende orchard street een pastrami sandwich eten.
F.A.O schwarz
meteen een time out New York kopen om meteen te weten wat er allemaal te doen aan activiteiten.
Blue man group(theater)

Weet niet wat je allemaal wilt qua shopping maar probeer maar eens:

Century 21 kun je meteen ook naar de WTC plaats gaan. Veel kleren ook veel vrijetijds kleren zoals Adidas en anderen.
22 Cortlandt Street
(between Church and Broadway)
New York, NY 10007

DAVE'S NEW YORK
581 6th ave (between 16th & 17th Streets)

De beste jeans winkel in de wereld alsook merken als Caterpillar,Carthartt en Schott.

weet niet wat je allemaal nog ga kopen weet nog een paar adressen voor electronica en DVD's als je dat wilt weten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

>>FAO Schwarz<<

Sorry to say, maar FAO Schwarz is er niet meer :(. Het bedrijf is net voor Kerst over de kop gegaan en ook hun flagship store is gesloten hebben we dit weekend gezien.

De Toys R Us op Times Square is fantastisch als je naar speelgoed zoekt. Vooral de Lego's, waar enorme NYC landmarks uit Lego's gemaakt staan zijn indrukwekkend.

Een stap in Saks Fifth Avenue en je ziet waarom je je daar zelfs geen das kunt veroorloven, maar het is wel een van de bekendste winkels.

J&R Music World is de beste electronica zaak, dichtbij Ground Zero, het precieze adres weet ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik was nog net in de F.A.O. Schwarz in december en ik moet zeggen, ik vond er weinig aan. De Toys R Us op Times Square daarentegen is echt fantastisch. Staat die grote Tyrannosaurus Rex nog bij Jurassic Park?

Saks Fifth Avenue is afgrijselijk duur, maar wel lollig om een keer te zien. Je vraagt je wel af hoe die winkel in business blijft, want dezelfde kwaliteit spullen kun je een paar straten verderop bij Macy's krijgen, maar dan 90% goedkoper (en dan overdrijf ik niet).

Wat betreft de roltrappen bij Macy's: vooral als het erg druk is - zoals in de kerstperiode, toen ik er was - zijn die oude houten roltrappen sneller dan de liften.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

*Neem de kabeltram eens naar Roosevelt Island
*Boottocht rond het eiland Manhattan (ca. 3 uur)
Beide gedaan deze zomer en het waren een van onze toppers!
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Mercie voor de tips! ik zal weer een selectie moeten maken alles zien is jammer genoeg omogelijk :(

Voor alle duidelijkheid: wat ik vorig jaar al gezien heb:

Battery Park, Liberty Island, Empire State Building, Metropolitan Museum, Guggenheim, Central Park, Brooklynn Bridge, Ground Zero, Chinatown, Marriots (het restaurant), ...

Wat ik nog vergeten toevoegen heb op de nog to do list:

Rockefeller, Chrysler Building,...
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Petra/VS zegt:
>>FAO Schwarz<<

Sorry to say, maar FAO Schwarz is er niet meer . Het bedrijf is net voor Kerst over de kop gegaan en ook hun flagship store is gesloten hebben we dit weekend gezien.
:shock: :cry: Erg jammer maar ik heb daar ook nog nooit iets gekocht! Vond dat ze wel kwalitatieve speelgoed hadden maar best duur :oops:

Dennis zegt:
Wat betreft de roltrappen bij Macy's: vooral als het erg druk is - zoals in de kerstperiode, toen ik er was - zijn die oude houten roltrappen sneller dan de liften.

Die roltrappen idd veel sneller dan die overvolle liften. Misschien ligt het aan mij maar ik raak altijd verdwaald in Macy's! :oops:

@Dino:

Ik zou mischien ook iets meepakken in Madison Square garden:

St. John's Red Storm vs. UCONN Huskies Feb 24, 2004, 7:00 PM (college basketball

of misschien: Feb 25 -
Feb 26 An Evening with Rod Stewart

Waar ik zeker al zal doen is

Evanescence
February 27
Roseland Ballroom

Misschien raak je hier wel binnen(ga eens een uur van tevoren mischien zijn ernog plaatsen over:

Daily Show With Jon Stewart
Mon-Thu 6:15pm
513 W 54 St
New York, NY 10019
Cross Street: 11th Ave

Veel plezier in NYC ,Dino! :wink:
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Mocht je het Intrepid Air-Sea-Space museum bezoeken dan kun je sinds kort ook de Concorde bezichtigen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Lekker wandelen en zitten in Central Park. Je kunt er eten bij Tavern on the Green maar dat is schreeuwend duur. Hebben wij aan den lijve ondervonden, maar heerlijk eten was het wel. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer