Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegticket New York (retour)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Lienzz
Amerika-ontdekker

Vliegticket New York (retour)

Bericht door Lienzz »

Hallo,

ik heb een vraagje, van 31-8 t/m 10-09 wil ik samen met mijn vriend naar New York, we zijn een beetje gaan rondkijken en vragen voor vliegtickets.
Vandaag even bij de ANWB binnen gestapt en die hebben het een en ander voor mij uitgezocht met als resultaat: Prijs vliegticket Brussel-New York (retour)
540 euro per persoon.
Ik vind dit eerlijk gezegd best aan de prijzige kant.
Ik weet ook verder niet wat gangbare prijzen zijn voor een ticket?
Kan iemand me meer info hierover geven...?

Zelf boek ik het liefste via ANWB/of ander reisbureau i.v.m. mijn achternaam (er komt nl de letter Ä in voor) ik weet niet of de computer dit altijd accepteerd en ik dit natuurlijk wel graag terug zie op mijn vliegticket (paspoort moet overeenkomen met gegevens op een ticket) zou ook hier iemand mij meer informatie over kunnen geven?

Thanks!
Afbeelding
tabakki
Amerika-newbie

Re: Vliegticket New York (retour)

Bericht door tabakki »

Volgens mij valt dat best mee voor een directe vlucht, zoiets hebben wij ook betaalt en we vliegen vanaf Dusseldorf.
Er zijn ook wel tickets voor 300 euro maar dan moet je ergens acht uur wachten ofzo.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij hebben geprofiteerd van de vroegboekkortingen in januari bij Connections en betalen 328€ retour + 40€ annulatieverzekering en dossierkosten. Dus 368€ in totaal.
540€ lijkt mij een gangbare prijs voor een retourticket NY als je boekt zonder korting.

We hebben telkens 1 tussenstop in Washington. In het heenvliegen is het een tussenstop van een kleine 3 uur en in het terugvliegen een kleine 2 uur.
Lienzz
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienzz »

Ik heb de letter ä in mijn achternaam zitten, mijn vraag is dan kom ik dan niet in de problemen als ik b.v. een ticket wil boeken via ebookers.nl etc?
Want de gegevens op het ticket moeten toch precies overeenkomen met de gegevens in je paspoort?
En kan ik dan bijvoorbeeld i.p.v die ä met puntjes gewoon een a neerzetten (je spreekt mijn achternaam dan wel anders uit)
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Maar de letter ä zou toch gewoon overgenomen moeten worden of wordt dat niet opgepakt door het online boeksysteem? Ik zou haast denken van wel. Er zijn immers in andere landen genoeg letters die anders geschreven worden dan wij hier doen. Denk bijv. aan de Scandinavische landen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die letter kwam op ons toetsenbord niet voor, toen ik reisagente was, en ben er vrijwel zeker van nu nog niet op de computers van de Amerikaanse maatschappijen. Ik denk dus niet, die je die letter op je ticket zult krijgen. Het zal waarschijnlijk een "a" worden, of net als de Duitse u umlaut anders geschreven worden (ue voor u umlaut, dus wellicht ae voor a umlaut?).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hij komt op mijn toetsenbord ook niet voor maar met de toetscombinatie alt+132 of shift+" + a wordt de letter ä gevormd en zo ook de letter ü. Ik zou toch denken dat de systemen dat tegenwoordig gewoon meenemen in je boeking als de letter eenmaal goed staat? Heb er geen ervaring mee maar zo'n vreemde letter is het dezer dagen ook niet.

Maar goed, kan me voorstellen dat je gok niet wilt nemen. Je zou van te voren kunnen bellen met een (online) reisbureau hoe daarmee omgegaan wordt. Als de letter niet ä wordt maar a of dat problemen oplevert.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij vullen op het reisburo nooit dat soort tekens in, gewoon alleen de "a" in dit geval.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Lienzz
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienzz »

dus ik kan dan ipv de ä de a invoeren
voorbeeld: Hastens ipv Hästens

bedankt iig
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves