De afgelopen twee jaar hebben we een relaxvakantie gehad in Bulgarije en Kreta en hoewel dat beide keren goed bevallen is, heb ik dat wel een beetje gehad. Hoewel we eigenlijk hadden afgesproken om pas na de meivakantie te gaan kijken voor een andere bestemming, kon ik het toch niet laten om af en toe te kijken naar vliegtickets naar Amerika. En nu we te horen kregen wat we ongeveer terug gaan krijgen van de belasting was er ineens ook weer wat financiële ruimte om serieus te gaan kijken.

We zijn in 2006 twee dagen in New York geweest en ik heb altijd het gevoel gehad dat we daar nog veel gemist hebben. Ook ben ik altijd geïnteresseerd geweest in de geschiedenis van Amerika en zo werd het idee van het stedentrio Boston-New York-Philadelphia geboren. Ik ben naar tickets gaan zoeken en kwam tickets tegen van €430, niet erg duur dus. Toen de prijs vorige week zakte naar €370 was het hek helemaal van de dam. Gisteren hebben we de tickets geboekt, met een paar toeslagen betalen we uiteindelijk €390 per ticket.
Het plan is vooralsnog als volgt:
Dinsdag 18-8: Vliegen naar Boston via Londen (16.15 vertrek AMS, 3 uur overstaptijd in Londen, aankomst Boston 21.45)
Woensdag 19-8: Boston
Donderdag 20-8: Boston
Vrijdag 21-8: Boston - New York met de trein
Zaterdag 22-8: New York
Zondag 23-8: New York
Maandag 24-8: New York - Philadelphia met de trein of bus (in de avond)
Dinsdag 25-8: Philadelphia
Woensdag 26-8: Six Flags Great Adventure
Donderdag 27-8: Philadelphia
Vrijdag 28-8: Vliegen naar Amsterdam (18.15 vertrek uit PHL)
Zaterdag 29-8: Aankomst Amsterdam (2 uur en 10 min overstaptijd in Londen, aankomst AMS 10.50)
De hotels willen we via priceline gaan boeken.
Heeft er iemand leuke tips voor (vooral) Boston en Philadelphia? Wat mogen we echt niet missen? Is het centrum van Boston goed bereikbaar per OV? En hoe zit dat met Philadelphia?
Alvast bedankt voor de tips!