Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
uitverkochte bezienswaardigheden ?
uitverkochte bezienswaardigheden ?
Hallo,
Zoals iedereen weet is het nu spotgoedkoop om naar NY te vliegen.
Ik ken iemand die zopas terug is.
Het was er RAZEND druk.
Het vrijheidsbeeld hebben ze niet kunnen zien. Alle tickets / boten waren uitverkocht.
Nu is mijn vraag : als je de NY city pass koopt, ben je dan zeker dat je alles kan doen?
Of kunnen ze dan nog zeggen van de boot zit vol, je kan er niet meer op.
Dat zou ik wel erg zonde vinden. NY bezoeken zonder het vrijheidsbeeld te zien?
Alvast bedankt voor de reacties!
Zoals iedereen weet is het nu spotgoedkoop om naar NY te vliegen.
Ik ken iemand die zopas terug is.
Het was er RAZEND druk.
Het vrijheidsbeeld hebben ze niet kunnen zien. Alle tickets / boten waren uitverkocht.
Nu is mijn vraag : als je de NY city pass koopt, ben je dan zeker dat je alles kan doen?
Of kunnen ze dan nog zeggen van de boot zit vol, je kan er niet meer op.
Dat zou ik wel erg zonde vinden. NY bezoeken zonder het vrijheidsbeeld te zien?
Alvast bedankt voor de reacties!
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerika-ontdekker
Re: uitverkochte bezienswaardigheden ?
Om het Vrijheidsbeeld te zien kun je ook een (gratis) overtocht maken met de Staten Island Ferry. Dat is in elk geval ons plan als we in juli in the Big Apple zijn.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
En als die boten overvol zitten ? :s want zo te horen was het echt RAZEND DRUKmofraweert schreef:Om het Vrijheidsbeeld te zien kun je ook een (gratis) overtocht maken met de Staten Island Ferry. Dat is in elk geval ons plan als we in juli in the Big Apple zijn.
welke periode in juli?

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Vanuit New Jersey's Liberty Park is het wat rustiger op de boot naar het vrijheidsbeeld. Ik moet er even bijzeggen dat de Staten Island Ferry er alleen langs vaart.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn in New York op 24 en 25 juli. En aangezien wij dus veel willen zien in korte tijd neem ik genoegen met alleen het Vrijheidsbeeld zien vanaf de boot. Zo'n beetje van: seen that, been there, done that... (veel foto's maken en thuis bekijken wat we allemaal gezien hebbenNoortje1 schreef: En als die boten overvol zitten ? :s want zo te horen was het echt RAZEND DRUK
welke periode in juli?wij 12-17

http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
als die boot niet volzet is 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Even mee surfen op deze topic:
Wat kan je eigenlijk allemaal doen met die NY city Pass?
Wat kan je eigenlijk allemaal doen met die NY city Pass?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt keuze uit een stuk op 50 bezienswaardigheden (de ene al meer 'bezienswaardig' dan de andere):
http://www.newyorkpass.com/attractionsFullList.asp
http://www.newyorkpass.com/attractionsFullList.asp
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Om even door te gaan op de vraag van de topic opener... Kun je met een New York Pass ook voor een 'volle' boot staan? Dat lijkt me wel erg lullig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals ik het begrijp reerveer je geen plaatsen met die pas, en zou je dus inderdaad het rrisico kunnen lopen dat je voor een volle boot staat.
Waarschijnlijk valt het met de drukte mee als je vroeg bent - en dat moet de eerste dagen toch lukken met het tijdverschil. Maak daar gebruik van scheelt enorm. Ook aan het begin van de avond kan het rustig zijn, wij konden toen bij de Top of the Rock zo doorlopen terwijl we daar overdag lange rijen zagen staan.
Voor het vrijheidsbeeld hadden we van te voren kartjes gereserveerd, je kunt dan ook binnen kijken (is gratis, je betaalt alleen voor de boot). Zie ook ons 2008-verslag.
Marianne
Waarschijnlijk valt het met de drukte mee als je vroeg bent - en dat moet de eerste dagen toch lukken met het tijdverschil. Maak daar gebruik van scheelt enorm. Ook aan het begin van de avond kan het rustig zijn, wij konden toen bij de Top of the Rock zo doorlopen terwijl we daar overdag lange rijen zagen staan.
Voor het vrijheidsbeeld hadden we van te voren kartjes gereserveerd, je kunt dan ook binnen kijken (is gratis, je betaalt alleen voor de boot). Zie ook ons 2008-verslag.
Marianne
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Op de site van City Pass vind ik er niets over terug, maar ik denk, dat Marianne gelijk heeft. Bij het Empire State Building kun je langs de rij mensen, die kaartjes kopen, lopen, maar dan moet je alsnog aansluiten in de (soms ellenlange) rij om naar boven te gaan. Bij de boot naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island heb je dus al tickets, maar als de rit uitverkocht is, denk ik, dat je zult moeten wachten. Het lijkt me wel, dat je dan met de volgende mee zult kunnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat hebben wij een paar weekenden geleden ook gedaan, was helemaal niet druk.ANY schreef:Vanuit New Jersey's Liberty Park is het wat rustiger op de boot naar het vrijheidsbeeld.
Dora
-
- Amerika-ontdekker
Zoals al eerder gezegd kun je ook met de Staten Island Ferry. Je hoeft je niet druk te maken dat die boten vol zitten. Misschien even wachten, maar je komt er echt wel op.
1 juni is 't weer zover!

Vanmorgen teruggekomen uit NY. Het was er ook nu razend druk, maar ontzettend leuk. Voor mensen die ergens in willen ZORG DAT JE EEN HALFUUR VOOR OPENINGSTIJD BIJ HETGEEN BENT WAAR JE IN OF OP WIL.
We hadden kaartjes voor het ESB, om 8 uur waren we er en hebben een uur in de rij voor de veiligheidscontrole gestaan voor we naar boven konden en ook dat duurde meer dan drie kwartier. Nadat we eruit kwamen stond er me een rij !!
We wilden naar het Guggenheim museum 's middags...niet te filmen wat een rij..dus overgeslagen
We wilden naar het Metropolian Museum, zelfde verhaal
We wilden met de gratis ferry naar het Vrijheidsbeeld en we wisten niet wat we zagen zo'n ontzettend lange rij. Dus dat was weer balen.
Dus hebben we de andere dagen alles meteen als eerste gedaan. Moet je ook wel wachten, maar dat is te behappen. Zonde van je tijd als je nog zoveel wilt zien. Dus plannen wat je wilt zien en vroeg op stap, wat meestal geen probleem is.
Buiten dat : het was één groot feest New York. We hebben ontzettend genoten. Waren er 6 nachten, maar ik zou zo terug willen want we willen nog zoveel zien.
We hadden kaartjes voor het ESB, om 8 uur waren we er en hebben een uur in de rij voor de veiligheidscontrole gestaan voor we naar boven konden en ook dat duurde meer dan drie kwartier. Nadat we eruit kwamen stond er me een rij !!
We wilden naar het Guggenheim museum 's middags...niet te filmen wat een rij..dus overgeslagen
We wilden naar het Metropolian Museum, zelfde verhaal
We wilden met de gratis ferry naar het Vrijheidsbeeld en we wisten niet wat we zagen zo'n ontzettend lange rij. Dus dat was weer balen.
Dus hebben we de andere dagen alles meteen als eerste gedaan. Moet je ook wel wachten, maar dat is te behappen. Zonde van je tijd als je nog zoveel wilt zien. Dus plannen wat je wilt zien en vroeg op stap, wat meestal geen probleem is.
Buiten dat : het was één groot feest New York. We hebben ontzettend genoten. Waren er 6 nachten, maar ik zou zo terug willen want we willen nog zoveel zien.
Groetjes, Nel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De veerboten naar het Vrijheidsbeeld zijn niet gratis. De ferry naar Staten Island wel maar die vaart (op een afstandje) langs het Vrijheidsbeeld.Girl_2004 schreef: We wilden met de gratis ferry naar het Vrijheidsbeeld en we wisten niet wat we zagen zo'n ontzettend lange rij. Dus dat was weer balen.
Ook voor het vrijheidsbeeld geldt dat er twee rijen zijn. Eentje voor de kaartjes en eentje voor de boot. Koop daarom van te voren je kaartjes via Internet. Dan kan je de lange rij voor de kassa overslaan.
Martin
Als ik dit zo lees, beginnen voor mij de 'Express Pass Tickets', ondanks de prijs, toch wel interessant te worden.Girl_2004 schreef:Vanmorgen teruggekomen uit NY. Het was er ook nu razend druk, maar ontzettend leuk. Voor mensen die ergens in willen ZORG DAT JE EEN HALFUUR VOOR OPENINGSTIJD BIJ HETGEEN BENT WAAR JE IN OF OP WIL.
Scheelt weer een rij voor de liften...
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wist van het bestaan van deze pas in het geheel niet af, en ik wil nog wel graag een keer naar New York met mijn vrouw. Een erg leuk idee om van deze pas gebruik te maken. Buiten het feit dat je een hoop geld aan entreegelden kunt besparen, heb je ook meteen een leuke lijst met bezienswaardigheden.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Je kunt inderdaad voordeel behalen met de citypass als je alle vier de musea bezoekt in de toegangsprijs. Maar er zijn ook nadelen aan de citypass.Ingmar schreef:Ik wist van het bestaan van deze pas in het geheel niet af, en ik wil nog wel graag een keer naar New York met mijn vrouw. Een erg leuk idee om van deze pas gebruik te maken. Buiten het feit dat je een hoop geld aan entreegelden kunt besparen, heb je ook meteen een leuke lijst met bezienswaardigheden.
Bijvoorbeeld dat je geen tickets met monument access hebt voor het statue of liberty. Je hebt wel een /kans/ dat je die tickets nog kunt krijgen bij het afhalen van je reguliere tickets, maar dat is niet zeker. Voorzover ik weet moet je voor deze drukke trekpleister verder ook twee keer in de rij staan. Een keer om je tickets op te halen en daarna nog de reguliere rij voor security. Als je vooraf online tickets koopt dan hoeft dat niet en kun je ook vooraf al de monument access optie nemen.
Er zitten verder een aantal wat dubieuze zaken in de ticketprijs. Zo is toegang tot het American museum of Natural History "included", maar formeel heeft dit museum helemaal geen toegangsprijs. Een /donatie/ wordt, in ruil voor toegang, door het museum sterk op prijs gesteld, en men geeft zelfs een richtlijn voor die donatie, maar het is en blijft een donatie, geen toegangsprijs. Ik vraag me dan altijd af hoeveel van het geld dat je aan citypass betaald gedoneerd wordt aan het museum. Ik gok erop dat dat een stuk lager is dan de suggested donation en de vraag is of je dat wel zo'n prettig gevoel geeft.
Verder moet je echt van kunst houden om te profiteren van het prijsvoordeel van de citypass. Drie van vier musea in de citypass zijn art museums. Als je niet van kunst houdt is de waarde de citypass slechts $48, inclusief de volledige suggested donatinon aan het American Museum of Natural History.
Roel.
Wij hebben toen we in NY waren de laatste dag rond Manhattan gevaren over de 2 rivieren. Toen kwamen we ook erg dicht langs het Vrijheidsbeeld en je kon goed foto's maken. Je kwam zo ook langs Yankee Stadium, een grote parkeerplaats vol gele schoolbussen en meer.
Het was ergens op een pier, vraag me niet waar precies
Het was ergens op een pier, vraag me niet waar precies

Wij hebben $ 64 toegangsprijs moeten betalen voor met z'n 2en bij dit museum (wel twee IMAXfilms erbij) Iedereen die hier stond moest toegang betalen anders mocht je niet naar binnen.
Er zitten verder een aantal wat dubieuze zaken in de ticketprijs. Zo is toegang tot het American museum of Natural History "included", maar formeel heeft dit museum helemaal geen toegangsprijs. Een /donatie/ wordt, in ruil voor toegang, door het museum sterk op prijs gesteld, en men geeft zelfs een richtlijn voor die donatie, maar het is en blijft een donatie, geen toegangsprijs. Ik vraag me dan altijd af hoeveel van het geld dat je aan citypass betaald gedoneerd wordt aan het museum. Ik gok erop dat dat een stuk lager is dan de suggested donation en de vraag is of je dat wel zo'n prettig gevoel geeft.
Roel.
Groetjes, Nel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht