Arlette,
Arlette schreef:Met interesse lees ik hier dit topic.
Wij zijn ook van plan om van NYC naar DC te reizen met drie personen dan. De prijzen zie ik daar tegen wel als het zover is dat we kunnen gaan.
Het is de moeite waard om even te zoeken naar een kortingscode en de kaartjes vooraf online te kopen via
http://www.amtrak.com met die code. Er is vaak een "40% discount op tweede kaartje" actie op dit traject. AAA korting is ook een optie, maar dit is vaak minder.
Arlette schreef:
Maar ik had wel een vraagje wat betreft de valiezen; moet je die steeds bij je houden wat het gemakkelijkste is natuurlijk of moeten die ook worden afgegeven aan een balie? Hoe weet je dan wanneer je uitstapt in DC waar je valiezen zijn? Die conducteurs (of wie het ook zijn) weten denk ik toch niet wanneer hij welke valiezen dan van de trein moet zetten? De Amtrak reist toch verder enzo, ... En ik zou wel nog graag kleren hebben in DC
Het is een gewone trein, en je mag dus zelf je koffers dragen en boven je in een bagagevak leggen. Grote koffers kun je eventueel ook aan de uiteinden van elke wagon neerzetten, achter de laatste rij stoelen is in elke wagon een flinke ruimte hiervoor.
Arlette schreef:
En weet er iemand ook wat het verschil is tussen de acela-express en die north east regional? (buiten het feit dat de ene goedkoper is en er een goed half uur extra overdoet)
De Acela is een "hogesnelheids trein". Maar stel je er niet teveel bij voor, het is geen thalys of eurostar zoals we die in europa kennen. De Acela rijdt over hetzelfde spoor, maar kan net iets harder doordat de trein in bochten kantelt. En hij stopt niet overal, dus is de reistijd een stuk korter. Deze trein is gericht op de zakelijke reiziger en moet concurreren tegen het vliegtuig, dat, als je geen check-in bagage hebt en dus pas een paar minuten voor vertrek aanwezig hoeft te zijn, een stuk sneller is dan de regional treinen. Als toerist zou ik gewoon de regional nemen.
Arlette schreef:
En de pick up van de tickets gebeurt dit in het station zelf voor ons als toeristen? En hoelang van te voren moet je best aanwezig zijn om de trein te pakken?
Tickets haal je gewoon uit de automaat op Penn station. Als je online koopt krijg je een PDF'je met een barcode erop. Die scan je op de self-ticketing machines en dan worden je kaartjes geprint.
Trein arriveert meestal 10 tot 15 minuten voor vertrek. Het perron wordt pas op dat moment aangegeven op het bord in de hal van Penn station en vooraan de roltrap naar het perron wordt je kaartje gecontroleerd.
Arlette schreef:
En die bussen; is dit normaal dat de Greyhound er meer dan een dag over doet (of heb ik dit weer verkeerd begrepen) terwijl die apex-, hola- bus en nydc express er maar een 4u tot 4u 30 overdoen? Heeft er iemand ervaring met die bussen : goed of niet de moeite om te nemen ook al zijn ze een stuk goedkoper dan de trein ...
Ik heb geen ervaring met bussen. Maar het is een flink stuk rijden van NYC naar DC. Ik heb het zelf eens op een zondag op en neer gedaan met de auto, en zonder files is het, one-way, ruim drie uur rijden, en ik hou van doorrijden.
Met een bus gaat het natuurlijk beduidend langzamer en ik kan me ook voorstellen dat die nog op heel veel andere plaatsen stopt. Dat kost natuurlijk erg veel tijd (interstate af, stad in, stad uit). Wellicht loopt de route ook niet via de interstates maar via lokale wegen. Verder zijn de wegen rond NYC, Philidelphia, Baltimore en DC doordeweeks en vooral tijdens de spits natuurlijk een stuk drukker dan op de zondag waar ik nu aan refereer.
Vliegen is een goede optie, maar nationaal vanaf NYC naar DCA zal dat vaak vanaf La Guardia zijn, en daar kun je niet zo eenvoudig met de subway komen. Dat betekent dus een (dure) taxirit. Vanaf Washington National is vervoer echter wel weer prima geregeld, slechts een metroritje van 10 minuutjes tot in het hart van DC. Maar verder heb je natuurlijk wel altijd het gedoe met security, je moet, als je met check-in bagage reist, deze inchecken en dus ruim op tijd aanwezig zijn. Daar staat wel een korte vliegtijd tegenover.
Met de trein stap je midden in NYC op (Penn station), eenvoudig bereikbaar per subway, of eventueel bovengrond per taxi. Ook bij aankomst op Union station in DC pak je zo weer de metro naar je bestemming.
De totale reistijd zal niet zoveel uitmaken. Ook de prijs van de tickets zal elkaar niet veel ontlopen. Ik denk dat de taxirit naar La Guardia het vliegen uiteindelijk duurder zal maken dan de trein.
Groeten,
Roel.