Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iets exclusiefs doen in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
replay35
Amerikafan

Iets exclusiefs doen in New York?

Bericht door replay35 »

Hallo forumleden,

Ik heb na hier een tijdje rond te hebben gekeken.. eindelijk een reis geboekt naar New York voor 8/9 dagen met een oud klasgenoot ( reismaat )
Natuurlijk ben ik hier ontzettend blij mee ! Want we zijn 17 en 18... en dan al naar de grote stad zonder ouders... Ik heb van jullie al veel hulp gekregen en al mijn vragen werden hier goed beantwoord. Ik ben daar nogmaals erg dankbaar voor..

We hebben natuurlijk goed nagedacht over wat we gingen doen.. We hebben ons motto: " We gaan op vakantie, dus we gaan niet bezuinigen maar spenderen ! " We hebben bij OAd een Limousine transfer vanaf JFK geboekt. Daarbij hebben we ook een Metrocard voor 7 dagen en een New York Pass voor 7 dagen erbij geboekt...

Plaatselijk willen we een helicoptertour regelen.. We willen graag over Central Park vliegen en daar hebben we al een "airline" voor gevonden. Waarbij we alleen nog hoeven te reserveren..
Nu heb ik natuurlijk nog een vraag....

We willen nog iets heel exclusiefs doen in New York... alleen we weten niet wat... Hebben jullie misschien ideetjes over een exclusief "iets" om te doen in New York?
Het volgende hebben we al op ons programma staan:

Empire State Building
Vrijheidsbeeld
Wall Street
Central Park
5th Avenue
Meatpacking District.
Top of the Rock
Macy's...
Helicoptervlucht boven Central Park
Graag wil ik ook weten of er wat leuks te doen is 's avonds voor ons? We zijn 17 en 18, dus ik ben wel benieuwd wat we 's avonds kunnen doen. We gaan niet uit in New York. Want we weten al dat dat niet kan en ook niet verstandig is voor ons als "jonge" jongens..

En, ik hoorde dat je met de New York pass maar 1x iets kan bezoeken, maar het schijnt dat dat per dag is.. Dus als ik vandaag het Empire State Building opga, en morgen weer.. dan is het geen probleem?

Alvast erg bedankt,

Ramon P..
Afbeelding
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Iets exclusiefs doen in New York?

Bericht door Girl_2004 »

Ik weet niet of dit onder exclusief valt, maar wat vinden jullie van een bezoekje aan de USS Intrepid ? Een lucht- en ruimteveer museum op een echt vliegdekschip ?

Misschien wat gewoontjes, maar naar het wassenbeeldenmuseum op Time Square ? Hou je van film dan is er naast een AMC theater voor de nieuwste films.

Een bezoek aan een honkbal wedstrijd ?
Laatst gewijzigd door Girl_2004 op 16 mei 2009, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nel
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Hallo,

Een Buspas? New York Pass is toch voor attracties? :D

Bedankt voor de tip.. Madam Taussaud gaan we ook zeker heen ! Daar waren we ook in London.. dat was wel gaaf...

Weet iemand nog een speciaal restaurant wat een heel mooi uitzicht heeft en toch een beetje betaalbaar is ?

Een honkbal wedstrijd lijkt me wel leuk, maar is het verstandig om daar heen te gaan als 17/18 jarige? Of is het anders dan voetbal wedstrijden in Nederland met rellen enzo?
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je kunt zelfs je kleine kinderen meenemen naar een honkballwedstrijd dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat mij betreft zeker een aanrader om te doen!
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Wat dacht je hier, hier of hier van?
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Thanks... maar we zoeken iets anders... We gaan wel even nadenken over die wedstrijd ! Goede tip :D
Afbeelding
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Muscial bezoeken NY. :)

Time square 42 st street. Het is al een belevenis om een muscial te bezoeken. Je hebt veel keuze.

Succes met jullie keuze!

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Absoluut musical bezoeken! En onze ervaring is, dat je na een dagje NY 's avonds redelijk gaar bent.... dus nog flink stappen kan, als je een dag niets hebt gedaan!
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Yeah!

Is er ook de mogelijkheid om te bungeejumpen of iets in New York?
Afbeelding
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Vraag me niet hoe je aan meer details komt (misschien zijn er wel anderen die kunnen helpen of misschien hier)
maar heb enkele jaren geleden op de "buitenset" gestaan van de morningshow van ABC. Ergens in New york.

Echt wel een zot momentje als je sommige Amerikanen hysterisch ziet worden als de ster van de show even met hen komt praten op nationale tv. Ze staan er opgesteld compleet met banners edm en komen soms van een heel eind ver!
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Eey Bedankt !

Ja, misschien willen we 's avonds een tv show bezoeken... David Lattermen of iets toch? Is dat een beetje te doen?
Afbeelding
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

of het te doen is weet ik niet maar ik heb het wel over een MORNING show
dus niet laat opblijven maar héél vroeg uit de veren :doublethumb: :hilarious:
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Hahaha ja, sorry ik zag het verkeerd !:D Maar je schijnt namelijk ook zo een late night show te hebben..

Is er trouwens de mogelijkheid om Wall Street binnen te gaan? Om te kijken hoe ze daar de hele dag zitten ofzo?

Alvast bedankt weer..
Afbeelding
bakker
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door bakker »

Info voor David Letterman show: http://lateshow.cbs.com/latenight/lates ... o/tickets/
De minimum leeftijd is 18 jaar.

De beurs op Wallstreet is helaas gesloten voor het publiek. Ik zou zeker Chinatown en Little Italy toevoegen aan jullie lijst. Geweldig mooi om daar rond te wandelen. Enorm lekkere pizza bij Lombardi's. Zij beweren de oudste pizzeria van Amerika te zijn. Rondvaart om Manhattan heen is ook erg mooi. Volgens mij kan je dit 's avonds ook doen en tegelijkertijd dineren. Als je van Indisch eten houdt zou ik naar curry row gaan.

Er is zoveel te doen in NYC. Ben er zelf al vaak geweest en iedere keer zie ik weer iets nieuws. Heb veel steden bezocht, maar niets is zoals NYC. Gaat inderdaad 24 uur per dag door en je vindt er mensen vanuit de hele wereld.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Het feit dat je naar New York gaat is op zich al exclusief.
Waar is een Ground Zero, een Broadway, een Times Square, een Central Park of een vrijheidsbeeld.
Gewoon gaan en geniet, er is zo vreselijk veel...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor Letterman moet je een tijd in de rij staan. Ik vermoed dat dat ook het geval is voor John Stewart en Steve Colbert. Misschien even rondneuzen op hun websites.

Hoewel: in de rij staan voor Letterman lijkt mij wel een ervaring op zichzelf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Super bedankt voor jullie reacties! :D

Ik ga even alle mogelijkheden bekijken en dan laat ik het wel weten..
Afbeelding
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Hou ook absoluut Time Out New York in de gaten: http://newyork.timeout.com/section/music.. Wie weet heb je mazzel en kun je naar een concert of ander event.
rawowl
Amerika-ontdekker

Bericht door rawowl »

Wij zijn vorig jaar oktober naar een uitzending van David Letterman geweest. Elke dag kan je dacht ik tussen 12.00 - 13.00 naar binnen stappen en je aanmelden. Je moet dan een formuliertje invullen en je krijgt een kort gesprekje. Het gesprekje voelde een beetje als een soort auditie of wij wel "leuk" genoeg waren. Na dit gesprek werd ons verteld dat we later in de week zouden worden teruggebeld zodra er plek was. We werden diezelfde avond terugegebeld dat we twee dagen erna naar de uitzending mochten.

De uitzendig zelf was heel erg leuk. Je bent niks meer dan klapvee, maar het is heel leuk om mee te maken. En het ligt een beetje aan de gasten, maar je ziet wat bekende artiesten. Het kost niet echt veel tijd. Je staat, inclusief de warm-up, weer binnen 1,5 uur buiten.

Let wel op: We moesten een Amerikaans telefoonnummer opgeven. Gelukkig had ik een Amerikaanse pre-paid. Ze accepteren geen Nederlands telefoonnummer.
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Bedankt voor de reactie / ervaring !

Ik denk niet dat het hem gaat worden.. Want ik ben wel 18 maar die ene vriend is 17 ;)

Welke artiesten heeft u toen gezien?

Ciao
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer