Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoolreis NY + Hotels in New Jersey?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
bartbruins
Amerika-ontdekker

Schoolreis NY + Hotels in New Jersey?

Bericht door bartbruins »

Ik ben wat informatie aan het verzamelen voor een schoolreis naar NY. Iemand toevallig daar ervaring mee voor ik het ei van Columbus gaat uitvogelen?

Verder denk ik dat het verstandig is om een hotel in New Jersey te nemen omdat anders de kosten te hoog zullen worden. Iemand ervaring met het vervoer naar NY? In NY kan ik een weekkaart voor de metro nemen, maar dan ben ik nog niet in New Jersey. Is hier een soort van combi-kaart voor?

Alle suggesties zijn welkom!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schoolreis NY + Hotels in New Jersey?

Bericht door kastelke »

Wat is het doel van de reis? (geschiedenis, cultuur, taal, stadsplanning, ...)
Hoe lang ga je? En wanneer?
Wat is de leeftijdsgroep?

En qua overnachting: heb je al aan een jeugdherberg gedacht?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bartbruins
Amerika-ontdekker

De leeftijdsgroep is 15-18 jaar.
we gaan in april (2011 pas....heb nog wat voorbereidingstijd dus ;))
De tijdsduur zal 8 dagen, 7 nachten zijn.
Doel: Ny ontdekken, geschiedenis, beetje cultuur, maar zie het ook als een toeristische trip.

Jeugdherberg is mijn laatste optie. Liever een hotel.....
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Als je met een groep gaat, kan je eventueel het hotel van je keuze een mailtje sturen, en gewoon vragen om een korting (omdat je met een groep gaat).
Zo kan je toch een goed hotel hebben aan een schappelijke prijs, want veel hotels in Manhattan slaan goed door met de prijzen...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Persoonlijk zou ik toch een hotel proberen te zoeken in Manhattan want je bent dagelijks toch veel reistijd kwijt van en naar New Jersey.
Het ligt natuurlijk ook aan het budget wat je te besteden hebt. Kijk ook eens op Tripadvisor voor hotels/hostels en reviews.

Openbaar vervoer vanuit New Jersey, Newark airport:

To and from Newark

Airtrain Newark

Airport regional rail connections

Ewr airtrain brochure

Openbaar vervoer New York city:

Openbaar vervoer maps new york city

Kosten openbaar vervoer New York city
bartbruins
Amerika-ontdekker

Misshcien dat het beter is om een hotel in Brooklyn of Queens te pakken ipv New Jersey.
Op die manier heb ik het vervoer al betaald met de metrokaart en dat gaat redelijk snel ....
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Natuurlijk moet ik zeggen dat Manhattan meer sfeer heeft naar mijn mening maar ik kan heel goed begrijpen dat je liever niet in de duurste buurt zit. Ik heb tweemaal een reis georganiseerd met school naar Parijs en dit jaar ben ik er weer mee bezig. Het is heel wat werk maar uiteindelijk vonden wij een goedkoop hotel.
Wil je iedereen aparte kamers geven (per 2, 4?) of wil je het echt goedkoop doen en hele grote kamers nemen? Je zou natuurlijk altijd een goed hostel kunnen raadplegen maar dan zit je vaak al aan de prijs van een goedkoop hotel. In de upper sides heb je volgensmij de wat beter betaalbare dingen en bij Times Square de duurdere hotels. Echter, het blijft stukken duurder dan in Europa.
Weet je al iets meer over de vlucht er naartoe? :D Ik ben erg benieuwd; het is een fantastische stad!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
bartbruins
Amerika-ontdekker

Hoi Grandu,

Ik weet nog helemaal niks qua vlucht en de rest.

Het zou gaan om een reis in de periode april 2011 (!!). Ik moet eerst de directie overuigen dat het financieel gezien kan, dus ik heb wat richtprijzen nodig. Een heel groot probleem is de dollarkoers. Als ik die kon voorspellen voor het jaar 2011-->grin grin...i'd be a rich man :)

Ik reken voor vlucht dnek ik ongeveer 300 euro en voor hotel moet ik nog eens goed gaan rondzoeken.
Verdere kostenposten: transport, excursies...
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Voor excursies krijgen studenten mogelijk korting en ik neem aan dat er ook in Amerika groepstarieven bestaan? 300 Euro voor een vlucht is wel zo rond een minimum denk ik. Continental Airlines heeft regelmatig goede prijzen en dan vlieg je naar Newark; opzicht hoeft dat geen probleem te zijn. Ik zou eens met airlines telefonisch contact opnemen en ze vragen een prijs te schatten. Toch blijft het altijd een vraagteken natuurlijk; totdat er is geboekt.

---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

300 euro voor de vlucht is toch wel erg optimistisch. Het is waar dat connections.be regelmatig aanbiedingen heeft met vluchten van circa. 330 euro p.p. (vanaf Brussel), maar de beschikbaarheid per vlucht is vaak wel beperkt. Ik denk dat je beter een schatting van 400 euro p.p. kunt nemen, dat moet wel te doen zijn denk ik zo.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat voor school het is :) . Een schoolreis naar NY zou ik me op mijn school niet voor kunnen stellen :lol: .
Afbeelding
bartbruins
Amerika-ontdekker

:)

het is een gewone middelbare school in Nederland. We hebben al reizen naar Turkije, Griekenland, Rome, Berlijn, Parijs, Londen, maar nog niet naar NY :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Wij hebben op school ook vaak reizen, maar New York is voor onze school te ver weg denk ik. We hebben een jaarlijkse wintersport, een reis naar Rome, Parijs, Londen, Noord-Italië en Griekenland. Ik zit in een commissie die bijvoorbeeld de wintersport organiseert en ik heb ooit een balletje opgegooid voor New York maar dat werd als een grap ontvangen. Zit er bij ons niet in dus en ik ben dus heel erg benieuwd naar je project!

---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Wat gaaf dat zoiets op jullie scholen wordt gedaan! Op mijn school heb je alleen in de 4e klas een reis naar London, Parijs, Berlijn of de ardennen. Ohja, en Gymnasium gaat i.p.v. dat naar Rome.

Ik ben jaloers :P !
Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner

Ik ben vorig jaar ook met school (Hogeschool Gent) voor een dikke week naar New York geweest :-)
Sindsdien al 2 keer teruggeweest naar de States :p

EDIT:
Je hebt een berichtje ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Een vlucht voor 300 euro (retour) zal geen nonstop vlucht zijn. Een nonstop vlucht met continental.com van Amsterdam - Newark ben je nu zo'n 548 euro kwijt. Ik heb geboekt voor juli 2010 bij continental en dan betaal ik zelfs 912 euro per ticket. Als je goedkoper wilt moet je overstappen (rechtstreekse vlucht) en dan red je het nog niet voor 300 euro of er moet ergens een aanbieding zijn. Goedkoper dan continental is bijvoorbeeld icelandair maar dan moet je wel overstappen. Als je naar continental.com gaat dan kan je virtueel een ticket boeken zodat je kan zien wat een ticket kost in een bepaalde periode.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik kon destijds goedkoop naar New York met Continental VIA Houston, TX dus het is de vraag of je dat er voor over hebt ;) Ik heb uiteindelijk voor KLM gekozen en met een actie voor 480 euro retour naar JFK gevlogen.

---Mark Twain
headhunterke
Amerikakenner

rvd4always schreef:Een vlucht voor 300 euro (retour) zal geen nonstop vlucht zijn. Een nonstop vlucht met continental.com van Amsterdam - Newark ben je nu zo'n 548 euro kwijt. Ik heb geboekt voor juli 2010 bij continental en dan betaal ik zelfs 912 euro per ticket. Als je goedkoper wilt moet je overstappen (rechtstreekse vlucht) en dan red je het nog niet voor 300 euro of er moet ergens een aanbieding zijn. Goedkoper dan continental is bijvoorbeeld icelandair maar dan moet je wel overstappen. Als je naar continental.com gaat dan kan je virtueel een ticket boeken zodat je kan zien wat een ticket kost in een bepaalde periode.
912 euro voor een ticket naar New York?
Dan heb je toch veel geld betaald man...
Ik heb wat zitten zoeken, en krijg voor 319 euro een retour Brussel-JFK
Vertrek vanuit Brussel natuurlijk, en in het terugkomen een overstap in Madrid (heenvlucht is non-stop)
Een volledige non-stop bij Delta kost je 429 euro dacht ik.
Wel erbij zeggen, dat ik in de winterperiode gekeken heb voor mezelf.
Je kan eventueel zelf een simulatie doen, eenmaal je de exacte data hebt.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

912 euro lijkt mij ook veeeeel te duur. Vloog vorige maand nog heen en terug naar Los Angeles (via Atlanta) voor 380 euro. Dit was vanaf Brussel.
En in de zomer vloog ik naar NY, na een paar dagen door naar Denver Colorado en terug naar Amsterdam vanuit Los Angeles voor nog geen 800 euro per persoon.

Met 912 euro heb je zeker weten veel te veel betaald. Het was wat anders geweest als je het ticket moest boeken en over een week (of twee) al moest vertrekken, goedkope tarieven zijn kort van tevoren meestal wel uitverkocht, maar jouw vlucht gaat pas over 8 maanden :shock:
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

912 euro is voor een nonstop ticket van Amsterdam in Juli 2010. Ik heb dit ticket rechtstreeks zelf geboekt via de continental site. Prijzen zijn afhankelijk van de periode wanneer je gaat. 912 euro is zeker prijzig maar ik ben afhankelijk van de (zomer) school vakantie. Als ik eerder was gegaan bijvoorbeeld April/Mei betaal ik zo'n 548 euro bij Continental. Zelf heb ik ook gekeken voor goedkopere tickets maar dan moet je overstappen (dus wachten en dat doe ik liever niet) en verlies je relatief veel tijd bovendien heb je bijvoorbeeld bij Icelandair, bij het goedkoopste ticket geen eens wat te eten onderweg! Naar Brussel of naar Dusseldorf reizen is voor mij geen optie...misschien is dat wel voordeliger maar je moet er ook weer naar toe reizen en daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Bovendien neemt dat ook kosten met zich mee en tijdverlies wat ik liever besteed in New York city. Het grappige is dat ik veel lees dat mensen goedkope tickets scoren maar vertellen er meestal niet bij dat het om overstap tickets gaat en hoe lang men moet wachten op de luchthaven voor de overstap. Mijn vlucht vertrekt vanaf Amsterdam 09.15 uur en komt 11.40 uur in Newark aan. Veel andere goedkopere tickets hebben ongunstige aankomst/vertrek tijden zodat je relatief minder lang in New York city bent...anyway het blijft prijzig...overigens heb ik ook nog online op de klm site gekeken en die waren met een nonstop ticket in diezelfde periode 20 euro duurder dan continental!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

rvd4always schreef: ik ben afhankelijk van de (zomer) school vakantie.
Dat kan inderdaad een verschil maken maar ik zou het er niet voor over hebben. Goed, jij hebt geboekt dus het is jouw keuze maar voor een vlucht mét eten en zónder overstappen zou ik niet zoveel meer willen betalen.

---Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer