Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vale: Haalbaarheid Oostkust

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Vale
Amerika-ontdekker

Reis Vale: Haalbaarheid Oostkust

Bericht door Vale »

Hello iedereen,

ik en mijn vriendin zijn een reis aan het plannen om zomer 2010 de Oostkust van de VS te doen. Onze +/- planning is als volgt:
5 tot 7 dagen NY City (ik verkies 7 dagen)
2 dagen Boston (is dit genoeg om een aardig stuk van Boston te zien?)
7 dagen met de wagen de Oostkust afreizen met de nodige stops (Philadelphia, Washington, Virginia Beach, etc. wat moeten we zeker gezien hebben?)
5-7 Miami met vooral Florida

Nu onze grootste vraag is natuurlijk, is dit haalbaar? Is 7 dagen (of minder) genoeg om van Boston tot Florida te geraken zonder hele dagen in de wagen te hoeven zitten? Het is onze eerste keer in de VS dus we zijn nog redelijk groen achter de oren op dat gebied :wink:.

Alvast bedankt!
Corry
Amerika-expert

Re: Reis Vale: Haalbaarheid Oostkust

Bericht door Corry »

Persoonlijk vind ik het veel te veel voor zo'n betrekkelijk korte tijd. Ik denk dat als je je beperkt tot New York, Boston en dan Washington en terug naar New York dat het al mooi is geweest. Om nog helemaal naar Florida te gaan lijkt me echt teveel van het goede.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Wij willen zeker ook Miami doen, dus desnoods doen we een binnenlandse vlucht ernaar. Maar het leek mij allemaal leuker om die afstand met de wagen te doen omdat je zo toch enigszins het 'echte' VS te zien krijgt.

Maar zoals ik al zei, totale groentjes dus.. :lol:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wat is er zo speciaal aan Miami :blink:
Wij zijn er zelf niet geweest (Orlando wel) maar vonden de steden daar niet echt spectaculair.

De oudere steden naar het noorden vonden wij wel erg de moeite waard (Savannah en Charleston)

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Bertorelli schreef:Wat is er zo speciaal aan Miami :blink:
De stranden vooral, we willen toch enigszins ook wat een relax vakantie inbouwen maar ook weer niet té. Niet van die dingen waar je maar op je achterwerk gaat liggen om er 's avonds terug af te komen, want dan kunnen we evengoed een weekje Turkije doen.

Maar ik lees hier al dat juli niet bepaald de meest aangename maand is om Florida te doen.
Laatst gewijzigd door Rob op 08 dec 2009, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Simpel antwoord: Het is haalbaar. Je zit veel in de auto, maar het is te doen. Natuurlijk is ook mijn advies om niet zoveel te willen doen in zo'n korte tijd, maar als je het echt wil en je hebt geen andere opties, dan is het te doen.

Niet iedereen is blijkbaar even enthousiast, maar ik vind Miami een leuke stad. De stranden en het Art Deco district zijn absoluut de moeite waard, om nog maar niet te spreken van de relaxte caribische sfeer.
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

rrrick schreef:Simpel antwoord: Het is haalbaar. Je zit veel in de auto, maar het is te doen. Natuurlijk is ook mijn advies om niet zoveel te willen doen in zo'n korte tijd, maar als je het echt wil en je hebt geen andere opties, dan is het te doen.
We overwegen ook om eventueel een binnenlandse vlucht te nemen en dan alleen NY-Boston-Miami te doen.
rrrick schreef: Niet iedereen is blijkbaar even enthousiast, maar ik vind Miami een leuke stad. De stranden en het Art Deco district zijn absoluut de moeite waard, om nog maar niet te spreken van de relaxte caribische sfeer.
Die relaxte, caribische sfeer spreekt ons ook enorm aan.
Ben jij er al midden zomer geweest toevallig, juli/augustus? Hoe is het er dan qua 'leefbaarheid'?
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Vale schreef:We overwegen ook om eventueel een binnenlandse vlucht te nemen en dan alleen NY-Boston-Miami te doen.
Is denk ik beter. Bespaar de tijd van de autorit Boston-Miami, huur vervolgens eventueel een auto in Miami om nog een dag of twee naar Key West af te zakken, is echt helemaal de moeite waard.
Vale schreef:Die relaxte, caribische sfeer spreekt ons ook enorm aan.
Ben jij er al midden zomer geweest toevallig, juli/augustus? Hoe is het er dan qua 'leefbaarheid'?
De beide keren dat ik ben geweest waren allebei in het voorjaar, dus met hoogzomer geen ervaring.
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Wat raden jullie aan? Online alles boeken of alles via een erkende shop (connections)?

Zo kan je via cheaptickets.com toch al heel voordelig vliegtickets aankopen door de lage dollarkoers, in vergelijking met connections.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik snap best dat je zoveel mogelijk wilt zien in je vakantie, en afhankelijk van wat je wilt doen kan het best.Als ik zo reken hebben jullie 3 weken. Wij hebben het oosten al 3 keer gecombineerd met Florida en dat ging prima. Ik weet niet of je alleen Miami wilt doen of ook Orlando. Je zou eerst Miami kunnen doen, en na een weekje door kunnen vliegen naar Washington. Daar een paar dagen blijven en de richting van Virginia Beach opgaan, daar kun je evt ook nog een stranddagje meepakken, en van daaruit naar New York rijden. Van daaruit eventueel dan richting Boston. ( dan mis je alleen wel philadelphia)
Of je gaat van Washington naar Philadelphia, New-york en vliegt dan vanaf Boston terug en laat het strand deel liggen. ( persoonlijk zou ik dan voor het eerste gaan en eventueel ook Boston laten zitten, omdat het afwisselender is, maar dat is natuurlijk persoonlijk)

Qua vlucht zou ik als ik jou was kijken waar je het goedkoopst kan boeken. Wij hebben vorig jaar bij Orbitz geboekt en dat was prima, maar misschien heeft connections wel een betere deal.
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Wij zijn afgelopen zomer van NY t/m Key West afgezakt. Ik zou dan niet eerst naar boven gaan naar Boston maar gelijk afzakken. Washington en al eerder genoemd Charleston en Savannah zijn erg leuk. Maar Key West vonden wij ook wel super. Wij zijn heen met de auto gegaan en terug gevlogen naar NY (kon helaas even niet anders). Aangezien je best wel aardig dropof kosten betaald kun je dus overwegen om te vliegen naar NY maar dan mis je wel het leuke van de oostkust vinden wij.
Ons ticket via Orbitz geboekt wat het gunstige was. Binnenlandse vlucht bij JetAir maar kon ook via Orbitz.
Succes.

gr. Elma
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

De planning is ondertussen gemaakt, het plan is als volgt:

Vliegen Brussel - NY
7 nachten NY
8 à 9 nachten de streek rond NY met de wagen
Vliegen NY - Miamia
9 à 10 nachten Florida met de wagen
Vliegen Miami - Brussel

We twijfelen nog tussen het aantal dagen voor de rondrit in de streek rond NY en het aantal dagen in Florida, aangezien we in juli gaan en dat juist de slechtste periode is voor Florida.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dit klinkt leuk. Ik ben nog nooit in Juli in Florida geweest, dus daar kan ik je geen tips over geven. Je kunt wel voor jezelf op een rijtje zetten wat je in Florida wilt doen, en aan de hand daarvan kijken hoeveel dagen je overal nodig hebt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De hele oostkust is in juli warm en vochtig. Soms is het zelfs warmer in New York en Washington, dan in Orlando of Miami. Het is dus niet zo, dat je van een lekker koel gebied naar een sauna gaat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer