Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1250: Noord oost USA
Reis 1250: Noord oost USA
We zijn nu net begonnen met de planning van onze Noord oost reis deze zomer met de RV.
We vragen nu ons af hoe ver we naar het noorden en hoe ver naar het oosten we moeten gaan.
Mijn voorstel is om tot Portsmouth, New Hampshire door te rijden en dan t/m Adirondack NP / Syracuse, of kunnen we beter verder naar het noorden rijden Bar Harbor...?
Iemand tips?
We vragen nu ons af hoe ver we naar het noorden en hoe ver naar het oosten we moeten gaan.
Mijn voorstel is om tot Portsmouth, New Hampshire door te rijden en dan t/m Adirondack NP / Syracuse, of kunnen we beter verder naar het noorden rijden Bar Harbor...?
Iemand tips?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Re: Reis 1250: Noord oost USA
Ik vind dat moeilijk. NH is werkelijk prachtig maar ik vind Bar Harbor en Acadia ook altijd mooi. New Hampshire is echt een staat met mooie bergen en prachtige plaatsjes.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Veel meer naar het oosten zal niet lukken of je moet gaan zwemmen 

Ik bedoel natuurlijk het westen
Ik ben nu even bezig met een route voorstel... als dat klaar is zal ik het hier posten, op dit moment denk ik dat ik door wil gaan t/m Bar Harbor.

Ik ben nu even bezig met een route voorstel... als dat klaar is zal ik het hier posten, op dit moment denk ik dat ik door wil gaan t/m Bar Harbor.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan heb je misschien wat aan ons verslag van najaar 2008 toen zijn wij ook tot Bar Habor geweest.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html
http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html
Bedankt! Ik ga het straks lezen.
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Grappig wij gaan ook in de zomer met een RV deze route doen, ook ik heb dezelfde twijfels wat betreft Bar Harbor.
Wij gaan 3 weken en gaan ongeveer de route doen die op de site van tiogatours bij new england explorer staat.
Tot nu toe heb ik voor de eerst 5 dagen de campings al geboekt.
Wij beginnen in new york (camping Liberty Harbor) en gaan dan naar de KOa camping tussen cape cod en Boston.
Het plan is om daar een personen auto te huren om Boston en cape cod zo te gaan bekijken. Ik denk wat makkelijker als met de RV.
In ieder geval langs Salem (witch stradje) vertrekken en dan loop ik een beetje klem , hoe ver naar het noorden of direct naar NH white mountains?!
Ben beniwuew of jij al verder met je route bent?
gr simone
Wij gaan 3 weken en gaan ongeveer de route doen die op de site van tiogatours bij new england explorer staat.
Tot nu toe heb ik voor de eerst 5 dagen de campings al geboekt.
Wij beginnen in new york (camping Liberty Harbor) en gaan dan naar de KOa camping tussen cape cod en Boston.
Het plan is om daar een personen auto te huren om Boston en cape cod zo te gaan bekijken. Ik denk wat makkelijker als met de RV.
In ieder geval langs Salem (witch stradje) vertrekken en dan loop ik een beetje klem , hoe ver naar het noorden of direct naar NH white mountains?!
Ben beniwuew of jij al verder met je route bent?
gr simone
Beste Simone,
Leuk, wij willen precies dezelfde route gaan doen (ook New Engeland Explorer).
Ik gok (ik ga nog even met de rest overleggen) dat we Bar Harbor gaan overslaan vanwege een te kort aan dagen...
Wij zitten over 2 weken in Florida en gaan dan uitgebreid kijken naar de route omdat wij bijna een vakantie nodig hebben om de route te plannen
.
Ik zal dus in/na de vakantie de route posten!
We houden contact!
Groet 1250/ Menno
Leuk, wij willen precies dezelfde route gaan doen (ook New Engeland Explorer).
Ik gok (ik ga nog even met de rest overleggen) dat we Bar Harbor gaan overslaan vanwege een te kort aan dagen...
Wij zitten over 2 weken in Florida en gaan dan uitgebreid kijken naar de route omdat wij bijna een vakantie nodig hebben om de route te plannen

Ik zal dus in/na de vakantie de route posten!
We houden contact!
Groet 1250/ Menno
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ben benieuwd naar je route!!
En een fijne vakantie in Florida! Ben jaloers hoor!!
Gr Simone
En een fijne vakantie in Florida! Ben jaloers hoor!!
Gr Simone
In 2005 zijn wij eind juli / begin augustus in Noord Oost USA geweest en dit jaar gaan we terug! Van 3 t/m 18 oktober 2010 hopen wij een hele mooie Fall Foliage mee te maken. Ook wij reizen met een camper en ik ben zeer benieuwd naar jullie routes. Hoewel het nog lang duurt voor het oktober is zijn we toch al een beetje aan het kijken en we willen, net als jullie, de Tioga Tours New Englander Explorer als richtlijn gebruiken. Ik vind het best moeilijk om een route samen te stellen dus het komt buitengewoon goed uit dat jullie eerder gaan dan wij
. Hebben jullie plannen om een reisverslag bij te houden?
@ Simone: Wij hebben in 2005 op de Boston/Cape Cod KOA gestaan. Zij hadden toen een shuttle die je naar het nabij gelegen treinstation bracht, zodat je per trein rechtstreeks naar Boston kon reizen. Dat ging heel goed! En vanuit deze camping zijn we wezen Whale Watchen, wat echt geweldig was.
@ Menno: Over 2 weken naar Florida, heerlijk. Fijne vakantie!

@ Simone: Wij hebben in 2005 op de Boston/Cape Cod KOA gestaan. Zij hadden toen een shuttle die je naar het nabij gelegen treinstation bracht, zodat je per trein rechtstreeks naar Boston kon reizen. Dat ging heel goed! En vanuit deze camping zijn we wezen Whale Watchen, wat echt geweldig was.
@ Menno: Over 2 weken naar Florida, heerlijk. Fijne vakantie!
If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2007 ook op de KOA bij Boston gestaan. Parkeren in Boston was erg duur, ik denk dat ik deze keer ook voor de trein zou kiezen.
@ Erica: heb je ons reisverslag van 2007 (najaar) gezien. Práchtige Foliage meegemaakt
@ Erica: heb je ons reisverslag van 2007 (najaar) gezien. Práchtige Foliage meegemaakt

- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben sept.2009 4 weken rondgereden in de Noord Oost staten. Veel van de Fall Foliage gezien en New Hampshire was beslist het mooist. Wij hadden al zoveel mooie gebieden gezien, dat bij ONS Acadia tegenviel. Maar dat is heel persoonlijk!
Adirondacks, was beslist de moeite waard en wij logeerden in Old Forge.
Wij hebben een weblog & fotoalbum bij gehouden : www.daanenjeannine.web-log.nl
Mochten er vragen zijn over onze routeof wat dan ook, stuur ff een mail.
Wij hebben ook nog 2 boeken te koop ( Insight Guide New England en Scenic routes New England beiden laatste druk)
Daan en Jeannine
Adirondacks, was beslist de moeite waard en wij logeerden in Old Forge.
Wij hebben een weblog & fotoalbum bij gehouden : www.daanenjeannine.web-log.nl
Mochten er vragen zijn over onze routeof wat dan ook, stuur ff een mail.
Wij hebben ook nog 2 boeken te koop ( Insight Guide New England en Scenic routes New England beiden laatste druk)
Daan en Jeannine
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De hier geplaatste routebespreking van Simoneamerika een eigen topic gegeven, zie hier.
Dan komen we elkaar misschien wel tegen want in die tijd zitten wij daar ook, met hetzelfde doelErica schreef:In 2005 zijn wij eind juli / begin augustus in Noord Oost USA geweest en dit jaar gaan we terug! Van 3 t/m 18 oktober 2010 hopen wij een hele mooie Fall Foliage mee te maken.

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Hallo Mack,
Dat zou leuk zijn als we elkaar tegen komen! Vorig jaar zijn we Monique (Nieuweroord) en Albert tegen gekomen en dat is toch bijzonder.
Hebben jullie al vliegtickets en hoe reizen jullie, met een auto of een RV? En hebben jullie al een route?
Wij gaan dit jaar voor de 1e keer in 18 jaar weer met z'n 2-en op vakantie, onze zoon blijft thuis. RV (Roadbear) en vluchten (Delta Airlines) zijn geboekt, wij gaan van Schiphol naar Newark op 3 oktober 2010 en retour op 19 oktober 2010.
Dat zou leuk zijn als we elkaar tegen komen! Vorig jaar zijn we Monique (Nieuweroord) en Albert tegen gekomen en dat is toch bijzonder.
Hebben jullie al vliegtickets en hoe reizen jullie, met een auto of een RV? En hebben jullie al een route?
Wij gaan dit jaar voor de 1e keer in 18 jaar weer met z'n 2-en op vakantie, onze zoon blijft thuis. RV (Roadbear) en vluchten (Delta Airlines) zijn geboekt, wij gaan van Schiphol naar Newark op 3 oktober 2010 en retour op 19 oktober 2010.
If you can dream it, you can do it
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij landen op 29 september op Newark. Ik denk dat we elkaar dit jaar dus mis gaan lopen Erica 

Sjeesje.... dan verwacht ik wel vanuit het vliegtuig een verjaardags PB'tje
.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sjeesje ... heb ik Internet in het vliegtuig dan??
Daar ga ik wel vanuit 
Wat betreft onze route; we zijn deze vakantie er druk mee bezig geweest.
We moeten alleen kiezen; Shenandoah NP of Bar Harbor NP, welke kunnen we het beste kiezen?

Wat betreft onze route; we zijn deze vakantie er druk mee bezig geweest.
We moeten alleen kiezen; Shenandoah NP of Bar Harbor NP, welke kunnen we het beste kiezen?
Ja, we hebben al tickets, we vliegen heen naar NYC en terug vanaf Boston. We willen een auto huren.Erica schreef:Hallo Mack,
Route zijn we nu aan het uitzoeken, maar het lijkt erop dat het globaal iets wordt van:
NYC - CT (vriendin van mij) - Adirondacks - White Mountains - Acadia - Boston
We gaan 3,5 week maar we willen de vrijheid houden om ergens langer (of korter) te blijven als we dat willen, dus we leggen nog niet zoveel vast. Route blijft onderhevig aan veranderingen. We gaan van 17sept tot 11okt - zeg ik uit m'n hoofd.
Mack
MW Drawings
MW Drawings