Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog maar weer eens: JFK-Manhattan...
Nog maar weer eens: JFK-Manhattan...
Ik heb de verschillende verhalen gelezen met de adviezen over de reis van JFK naar Manhattan.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een update!
Dus: hoe heb je gereisd van JFK naar Manhattan en hoe is het bevallen?
Wellicht dat je nog iets kunt vertellen over de prijs?
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Nog maar weer eens: JFK-Manhattan...
Wij gingen in 2006 (eerste Amerika reis) met de bus... was heel goedkoop ($10 pp ofzo), maar duurde ook ontzettend lang. De bus ging alle terminals af, dus het duurde ruim een uur voordat we eindelijk eens op weg gingen naar Manhattan. Daar werden we bij Grand Central Station afgezet en zouden we opgepikt worden door een ander busje dat ons naar het hotel zou brengen. We hebben een half uur gewacht, maar er kwam geen busje. Toen zijn we dus maar gaan lopen (25 min ofzo)
Geen aanrader dus... ik zou een volgende keer zeer zeker met de taxi gaan!!
Geen aanrader dus... ik zou een volgende keer zeer zeker met de taxi gaan!!
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor onze trip in mei hadden wij de Super Shuttle gereserveerd om naar ons hotel te rijden.Weet de prijs niet meer exact maar nu zou het rond 18$ kosten per persoon plus tax?(volgens de website). We moesten erg lang wachten tot we werden opgepikt en doordat je met verschillende mensen in de van zit kan het zijn dat je als laatste aan je hotel afgezet wordt ,wat dus voor ons het geval was
Reken daarbij nog een klungelige chauffeur die zijn weg niet goed kende in Mannhattan en verkeer dat vast zat ,dan kan je je wel voorstellen dat we niet erg blij uit die shuttle stapten.
Door de slechte ervaring met Super Shuttle hebben we voor de terugreis naar de luchthaven via de receptie van het hotel ,een auto met chauffeur gehuurd en die bracht ons in een soort limousine in een mum van tijd naar JFK. Dit was een erg super ervaring en zijn geld meer dan waard (als ik mij goed herinner rond 60 á 70 $ voor ons 2)

Reken daarbij nog een klungelige chauffeur die zijn weg niet goed kende in Mannhattan en verkeer dat vast zat ,dan kan je je wel voorstellen dat we niet erg blij uit die shuttle stapten.

Door de slechte ervaring met Super Shuttle hebben we voor de terugreis naar de luchthaven via de receptie van het hotel ,een auto met chauffeur gehuurd en die bracht ons in een soort limousine in een mum van tijd naar JFK. Dit was een erg super ervaring en zijn geld meer dan waard (als ik mij goed herinner rond 60 á 70 $ voor ons 2)
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb tot hiertoe altijd al de Airtrain genomen, met een verbinding in Jamaica Station.
Het duurt wat langer, maar het is vele malen goedkoper dan met de taxi.
Het 'nadeel' is dat je soms met je valies de trappen op moet, maar ik heb dat er graag voor over.
Ik sta voor nog geen $10 op m'n bestemming, en ben (soms!) sneller dan velen in de spits.
Het duurt wat langer, maar het is vele malen goedkoper dan met de taxi.
Het 'nadeel' is dat je soms met je valies de trappen op moet, maar ik heb dat er graag voor over.
Ik sta voor nog geen $10 op m'n bestemming, en ben (soms!) sneller dan velen in de spits.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
De laatste keer kwamen we 's middags met ons vieren rond een uur of twee aan en hebben toen een Yellow Cab naar 49th en 5th genomen. Uitstekend bevallen, ritje duurde zo'n 50 minuten en het blijft fantastisch om de skyline van New York voor je te zien opdoemen. Ik was zo'n 60 dollar kwijt, dus zo'n 15 dollar per persoon. Is wat duurder dan de subway, maar die skyline is het meer dan waard.obeliks schreef:Ik heb de verschillende verhalen gelezen met de adviezen over de reis van JFK naar Manhattan.
Terugweg hebben we de subway en de airtrain gedaan. Ook prima. Uurtje over gedaan. Subway was nog op onze 5-day pass en de airtrain is 5 dollar per persoon.
Afhankelijk van hoe fris we ons voelen nemen we de airtrain of een taxi naar Manhattan. De airtrain bevalt altijd prima, alleen de laatste keer hadden we ruim 6 uur vertraging op Schiphol en kwamen we pas om 22 uur aan op JFK. Omdat we erg moe waren zijn we toen in een taxi gestapt die ons naar ons hotel bracht. De terugreis doen we ook meestal met metro/airtrain. Een keer hadden we wat geld over (...) en boekten we een towncar om ons terug te brengen. Ze waren ons vergeten en stuurden 10 minuten te laat (maar we waren nog vroeg genoeg) een limo waarmee we naar JFK gebracht werden. Erg leuk 

-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Ben zelf gewoon lekker van plan om met de metro te gaan! Weet niet of het verstandig is, omdat ik jullie allemaal alternatieve maniere zie nemen.
Kom zelf rond 3 uur aan, dus ben vast rond half 5 á 5 uur gereed om te vertrekken naar Mahattan.
Eerst met de airtrain en dan met de J of Z(???) naar Canal str.
Verbeter me als ik het mis heb, of als je eventueel tips hebt
Kom zelf rond 3 uur aan, dus ben vast rond half 5 á 5 uur gereed om te vertrekken naar Mahattan.
Eerst met de airtrain en dan met de J of Z(???) naar Canal str.
Verbeter me als ik het mis heb, of als je eventueel tips hebt
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben gewoon een taxi genomen, denk dat het zo'n 40 dollar was
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Toen wij eind december in NY aankwamen hebben we een taxi genomen. Met 4 personen is dit ongeveer even duur als andere opties. Na een lange vlucht is het ook wel erg gemakkelijk. Je loopt de terminal uit en loopt naar de overkant van de weg, naar de taxistandplaats.
Daar word je in de eerstvolgende taxi geholpen. Het is een vast tarief van en naar Manhattan nl $ 45,- . Neemt de chauffeur de tolbrug dan komt er $ 5 tol bij en aan het eind komt er nog fooi bij ( tussen 15 en 20%). Je kunt in de taxi met je creditkaart betalen: je haalt hem door de sleuf en op het schermpje achterin de taxi staat precies wat je moet doen en hoeveel fooi je kunt geven. In totaal waren wij dus zo'n $ 54 kwijt omdat onze chauffeurs niet via de tolbrug reden. Zowel heen als terug deden wij er 45 minuten tot een uur over en zeker op de heenweg was het erg mooi om de skyline van NY te zien en de verschillende bruggen.
Marion
Daar word je in de eerstvolgende taxi geholpen. Het is een vast tarief van en naar Manhattan nl $ 45,- . Neemt de chauffeur de tolbrug dan komt er $ 5 tol bij en aan het eind komt er nog fooi bij ( tussen 15 en 20%). Je kunt in de taxi met je creditkaart betalen: je haalt hem door de sleuf en op het schermpje achterin de taxi staat precies wat je moet doen en hoeveel fooi je kunt geven. In totaal waren wij dus zo'n $ 54 kwijt omdat onze chauffeurs niet via de tolbrug reden. Zowel heen als terug deden wij er 45 minuten tot een uur over en zeker op de heenweg was het erg mooi om de skyline van NY te zien en de verschillende bruggen.
Marion
Wij hebben ook de Airtrain naar Jamaica genomen en verder met de Subway. Hadden een metrocard voor 7dagen. Dit was goedkoper dan iedere dag een dagkaart kopen. Toen we op JFK aankwamen had ik echt zoiets van waar is die stad nu....(klein beetje tegenvaller) maar toen we uit de metro stapte en boven de grond kwamen was het echt ff WOW.... Je komt dan midden in de stad aan (53nd & Broadway dacht ik) en je staat dan in ene tussen de hoge torens en drukke straten. Dat gevoel heeft dan toch ook wel weer wat.
Het slepen met de koffer vond ik nog wel meevallen, je moet er alleen op letten dat je eerst je koffer voor je uit duwt voordat je door het poortje gaat
.
Onze doorreis hebben we vanaf LaGuardia gemaakt en toen hebben we wel een taxi genomen was 35 dollar dacht ik incl tip.
Het slepen met de koffer vond ik nog wel meevallen, je moet er alleen op letten dat je eerst je koffer voor je uit duwt voordat je door het poortje gaat

Onze doorreis hebben we vanaf LaGuardia gemaakt en toen hebben we wel een taxi genomen was 35 dollar dacht ik incl tip.
interessant onderwerp, ben me ook aan het inlezen maar ben er nog niet uit. wij gaan straks met 5 personen (waarvan 3 kinderen) zou het liefst een taxi nemen maar dat mag niet met 5 personen geloof ik, of zijn er ook grotere taxi's ?
Dan toch maar de air train en LIRR en het gesleep met tassen voor lief nemen denk ik. Het wordt de eerste intercontinentale vlucht voor de kids dus ben benieuwd hoe fris ze nog zijn na de douane checks..
Dan toch maar de air train en LIRR en het gesleep met tassen voor lief nemen denk ik. Het wordt de eerste intercontinentale vlucht voor de kids dus ben benieuwd hoe fris ze nog zijn na de douane checks..
Van en naar Manhatten zijn het fixed prizes met de taxi $45. De tol is iets omhooggegaan en is inmiddels $6. Wij hebben vorige week zowel heen als terug een taxi genomen en waren incl. fooi $60 kwijt. Vind ik netjes. Als je een shuttle neem dan ben je $22 p.p. kwijt en dan doe je er langer over en je zit met meer mensen.
@Berloo ik zag wel wat grotere taxi's staan maar ik weet niet of die duurder zijn. Je kunt via de website van JFK ook een towncar regelen. De prijzen zijn niet echt veel duurder dan met een taxi.
@Berloo ik zag wel wat grotere taxi's staan maar ik weet niet of die duurder zijn. Je kunt via de website van JFK ook een towncar regelen. De prijzen zijn niet echt veel duurder dan met een taxi.
Er zijn ook de zogeheten transfer busjes (bijvoorbeeld dial 777 of airlink new york). Je betaald dan meestal wel per persoon maar er kunnen iig 5 personen mee.RvBerloo schreef:interessant onderwerp, ben me ook aan het inlezen maar ben er nog niet uit. wij gaan straks met 5 personen (waarvan 3 kinderen) zou het liefst een taxi nemen maar dat mag niet met 5 personen geloof ik, of zijn er ook grotere taxi's ?
-------------------------------------------------------------------------------------------
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Er zijn taxi's die meer personen kunnen meenemen (dus ook 5); het zijn dan soort busjes/vans. Die zijn even duur, alleen zijn daar maar beperkt aantal van ... Dus risico is dat je even staat te wachten ... En anders eens kijken bij bedrijven die vervoer verzorgen, er zijn meerdere aanbieders hier voorbij gekomen, zoals dial 777 volgens mij. Wel goed opletten dat je precies afspreekt wat de prijs gaat worden (excl tip), want ze hebben er een handje van ineens meer te berekenen (en zelfs al heb je iets afgesproken); dus voet bij stuk houden over de prijs.
Met koffers slepen 'valt' inderdaad wel mee; alleen heel relaxed is het niet. Afhankelijk van waar je uit moet stoppen of over moet stappen, moet je trappen op en af. Dat kan wat minder relaxed zijn.
Met koffers slepen 'valt' inderdaad wel mee; alleen heel relaxed is het niet. Afhankelijk van waar je uit moet stoppen of over moet stappen, moet je trappen op en af. Dat kan wat minder relaxed zijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
De leukste manier is natuurlijk per helicopter
T kost alleen wel 125 dollar per persoon maar je zit in 6 minuten op Manhattan én je hebt de helicoptervlucht boven Manhattan die je misschien toch al op de planning had staan meteen ook gedaan.
Dus eigenlijk vlieg je dan gratis

T kost alleen wel 125 dollar per persoon maar je zit in 6 minuten op Manhattan én je hebt de helicoptervlucht boven Manhattan die je misschien toch al op de planning had staan meteen ook gedaan.

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen zomer ook met z'n vijven naar New York geweest. We hebben de metro genomen en dat is prima bevallen. Oké, het is even sjouwen maar we werden van alle kanten geholpen. We hadden dan ook wel veel bagage bij (incl. kampeerspullen). Wij konden meestal door de invaliden-ingang naar binnen zodat we niet door die poortjes hoefden.RvBerloo schreef:interessant onderwerp, ben me ook aan het inlezen maar ben er nog niet uit. wij gaan straks met 5 personen (waarvan 3 kinderen) zou het liefst een taxi nemen maar dat mag niet met 5 personen geloof ik, of zijn er ook grotere taxi's ?
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heen en terug naar JFK met de taxi. Prima bevallen. Ons hotel was op 51st street en de rit duurde beide keren +/- 35 minuten. Onze aankomst was rond 19u en terugvlucht was rond 10u. 2 keer 60$ betaald (45$ standaard + 5$ tol en 10$ tip).
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat is wel een heel bijzondere transfer!Iris_1982 schreef:De leukste manier is natuurlijk per helicopter![]()
Heb zojuist even zitten zoeken voor een chopper service van EWR naar Manhattan maar kon alleen iets vinden over Fly Us Helicopters maar die site ligt er nu uit. Ik las op een Amerikaans forum dat hun tarief iets van $166 zou zijn.
iemand nog een idee voor een andere/goedkopere aanbieder?
No guts, no glory!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik wil vanaf JFK met een Stretch-Limo naar ons hotel. Iemand ervaring hiermee?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zwaffel, volgensmij kost het iets rond de $80 excl. tol en tip.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties