Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY single (uitgaan etc....)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
zazoe19
Amerika-newbie

NY single (uitgaan etc....)

Bericht door zazoe19 »

Hey ik vertrek zondag alleen voor een weekje naar NY! heeft iemand leuke tips waar ik kan uitgaan,shoppen(de bezienswaardigheden bezoek ik overdag wel maar wat 's avonds hé?!)Ik ben 23 v!! Is het veilig om ' s avonds alleen op pad te gaan?!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: NY single (uitgaan etc....)

Bericht door Njit »

zazoe19 schreef:Ik ben 23 v!! Is het veilig om ' s avonds alleen op pad te gaan?!
Ga je nu ook alleen uit? Als vrouw alleen ben je toch wat kwetsbaarder en zeker in een vreemde stad..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Mijn vriendin (23) en ik (24) vonden Manhattan veiliger lijken dan Rotterdam. We liepen zelfs om 11 uur 's avonds door Central Park: veel politie en geen zwervers o.i.d. Dat is in Rotterdam wel anders!

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mack schreef:Mijn vriendin (23) en ik (24) vonden Manhattan veiliger lijken dan Rotterdam. We liepen zelfs om 11 uur 's avonds door Central Park: veel politie en geen zwervers o.i.d. Dat is in Rotterdam wel anders!

Mack
Zal heel erg afhangen van buurt tot buurt, denk ik.
Enige jaren geleden was mijn echtgenoot met collega's in New York, en ze gingen 's avonds naar theater. Omdat het hotel toch maar een paar straten verder lag, besloten ze na afloop van het stuk om geen taxi te nemen, en te voet naar het hotel te gaan. Nou, daar hebben ze onderweg echt wel spijt van gekregen: ze werden lastiggevallen, er kwamen ook straatventers op hen af om hen horloges e.d. te verkopen, enz. Omdat er een groepje jongeren was dat hen bleef volgen en vanalles bleef roepen naar hen, besloten ze om onderweg alsnog een taxi te nemen, maar de taxi's reden gewoon leeg voorbij! Geen enkele wou stoppen!
In het hotel werd hun nadien uitgelegd dat ze zoiets inderdaad beter maar niet meer deden, daar sprak men van het 'nachtvolk' dat op straat komt als het 'gewone volk' binnen zit, en dat maakt een wereld van verschil.
Dus best vooraf even informeren, bijvoorbeeld aan de balie van het hotel, waar je je wel of niet veilig kan bewegen?
(en Mack, 't is niet dat zij in een goedkoop hotelletje logeerden in een achterbuurt hoor, integendeel!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Het hangt ervan af welke buurt, maar in het algemeen is NYC veilig, zelfs voor een single 20-something lady, gedraag je als een NY-er en niet als een toerist. Ga niet bang of 'voorzichtig/schichtig uit je ogen kijken' wanneer je volgens jou 'ongure' types ziet. De leukste buurten in NYC, die 24 uur zijn, East Village, Greenwich (west) Village, SoHo.

De buurt waar Kastelke het over heeft is waarschijnlijk Hell's Kitchen (Clinton is de officiele naam van de buurt), en dat is niet zo onguur als beschreven (ik heb er jaren gewoond), het is nu, ook een van de leukste buurten in NYC vooral 9th Ave!, leuke restaurantjes, etc. Negeer mensen die drugs willen verkopen en de peddlers (mensen die horloges, etc. aan je willen verkopen, zijn ver van criminelen, gewoon negeren!).

Ikzelf, ben geen vrouw, maar ik was heel erg jong toen ik in NYC woonde, en ik liep vaak tot in de vroege morgen uren in NYC, nooit last gehad, en ik heb daar bij elkaar zo'n 6-7 jaar gewoond. Taxi's zijn heel erg betaalbaar in NYC, snel en handig, de subway is 24 uur en er zijn altijd mensen op de subway en het is echt veel veiliger dan je zou denken.

Gebruik Common Sense. En Veel plezier in my beloved New York City.

Wanneer je in NYC bent, pak een Village Voice of een Time Out NY, daar zitten de beste tips in om uit te gaan. Waar ben je in geinteresseerd om uit te gaan, wat voor muziek, crowd zoek je naar, dan kan ik je beter helpen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
zazoe19
Amerika-newbie

Bericht door zazoe19 »

wel;ik ben niet zo een discotheekganger of zo! iets gezelligs waar er misschien ook wel gedanst wordt!!! ben zelf musicalactrice dus voor mij is broadway het "walahala "haha!ik wil ook wel mensen echt leren kennen! weekje is kort I know!!!En ik weet niet hoe ze in NY zijn? sociaal? of typisch amerikaans sociaal?....Weet jij ook toevallig welke krant ik moet kopen in NY om te weten waar en wanneer er open audities zijn die week voor musicalshow?
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

zazoe19 schreef:wel;ik ben niet zo een discotheekganger of zo! iets gezelligs waar er misschien ook wel gedanst wordt!!! ben zelf musicalactrice dus voor mij is broadway het "walahala "haha!ik wil ook wel mensen echt leren kennen! weekje is kort I know!!!En ik weet niet hoe ze in NY zijn? sociaal? of typisch amerikaans sociaal?....Weet jij ook toevallig welke krant ik moet kopen in NY om te weten waar en wanneer er open audities zijn die week voor musicalshow?
Backstage of Backstage west
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

kastelke schreef:
Zal heel erg afhangen van buurt tot buurt, denk ik. (...)
(en Mack, 't is niet dat zij in een goedkoop hotelletje logeerden in een achterbuurt hoor, integendeel!)
Wij logeerden in een hostel op 105th street, ten westen van Central Park. Weet niet precies hoe dat deel heet. Maar we zijn op verschillende plaatsen geweest 's avonds, zoals helemaal in het zuiden onder China Town, ten oosten van Central Park, in Central Park, rond Times Square, etc. en op geen van die plaatsen hebben wij problemen gehad 's avonds. Wij waren daar steeds om een uur of 10, 11, maar dat was in februari dus het was al wel goed donker.

Het zal inderdaad ook wel uitmaken of je je gedraagt als tourist. En wij waren met z'n tweeen, dat scheelt misschien ook. En gewoon blijven nadenken.

Zoals gezegd: ik voel me 's avonds in Manhattan veiliger dan in Rotterdam!

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Je bent al weer wat weekjes terug, hoe is alles gegaan ? Ben je veel op stap geweest alleen en hoe beviel het ?

Ik ben benieuwd..............
Groetjes, Nel
zazoe19
Amerika-newbie

Bericht door zazoe19 »

het was héél leuk en heel warm! ik ben niet echt uitgeweest! als meisje alleen is dat niet zo leuk hé! zou ik in nederland ook nooit doen! ben wel elke avond bijna naar een musicalshow geweest! je moet echt naar de musical wicked gaan kijken: is geweldig! moet je wel op voorhand bestellen!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer