Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huren via homeaway

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
schorpionnekes
Amerika-newbie

huren via homeaway

Bericht door schorpionnekes »

Heeft er iemand op dit forum ervaring met huren via www.homeaway.nl?

Ik ben dus op zoek naar mensen met ervaring met deze website en dan specifiek met de huur van een appartement in NYC. Volgens sommige internationale forums is dit sterk af te raden.

Wie heeft er al geboekt? En was alles in orde?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
kendor
Amerikakenner

Re: huren via homeaway

Bericht door kendor »

Tja hier ben ik ook wel benieuwd naar.
schorpionnekes
Amerika-newbie

Ja via homeaway of vrbo (is er een onderdeel van)

Ik ben momenteel aan het onderhandelen over een appartement ( http://www.vrbo.com/91928 ).

Er staan op de site van vrbo wel reactie's op van bezoekers. Ik weet natuurlijk niet of deze betrouwbaar zijn.

Is er iemand die al eens een appartement heeft gehuurd in NYC? We zouden het liefst 4 aparte slaapkamers willen.

Dan had ik graag wat contactgegevens gekregen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ervaringen met de website genoeg, maar de website is puur een marktplaats voor individuele verhuurders. Dus feitelijk heb je daar niets aan, mijn vervaringen. Tot nu toe is het allemaal prima gegaan, nooit negatieve ervaringen gehad met huur op deze manier. Ik blijf het altijd beetje tricky vinden (van te voren al betalen en zo); maar zoek altijd alles goed uit. Kijken op bijvoorbeeld cyberhomes.com of het huis te koop staat, in foreclosure is of achterstand met betalingen. En dan via management company nog navragen of alles in orde is.

Hoe dat dus in New York gaat, weet ik niet. Persoonlijk geen ervaringen mee .... Maar ook dat is, net als in andere delen van de US waar ik gehuurd heb (voornamelijk Florida en Breckenridge, CO), via individuele eigenaars/verhuurders. Homeaway is in ieder geval de grootste site zo'n beetje op dit gebied, dus op zichzelf wel betrouwbaar.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Haha grappig! Ik begin in mei mijn nieuwe baan in Londen bij homeaway!!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb vorige zomer een huis gehuurd in LA via Homeaway. Ging prima!!

Na contact met de eigenaresse aanbetaling gedaan en later de rest. Allemaal via creditcard, erg makkelijk. Ik was erg tevreden, de eigenaresse was een aardige vrouw die gelijk een heel bestand meestuurde over het huis (internetcodes, waar staat wat enz.) en de buurt (welke supermarkten waar, waar lekker eten enz.), bovendien stond er in het huis een mandje met vers fruit en koekjes toen we aankwamen. Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de persoon die je treft, lijkt me...

@Marcel: Toch nog naar 'het buitenland'! London, leuk!!!! Hebben we daarom zo weinig van je gehoord de laatste tijd?
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ja er is de afgelopen tijd het 1 en andere gebeurd :-) . Maar nu gaat het weer prima!

Ben al maanden bezig geweest met Londen, maar in februari eigenlijk pas echt de knoop doorgehakt! En nu gaat het binnenkort echt gebeuren :mrgreen:
Maria Helena
Amerika-ontdekker

Bericht door Maria Helena »

Ik heb een paar weken geleden geprobeerd via die site een huisje te huren, maar na meerdere keren contact geprobeerd te zoeken kreeg ik van verschillende verhuurders steeds nul op rekest. Heb dus nu via een andere site geboekt (zie mn post over huisje huren op cape cod)
schorpionnekes
Amerika-newbie

Na een heel fijn telefonisch contact met de eigenaar hebben we hebben geboekt! http://www.vrbo.com/91928

Een heel ruim appartement waar we van 13/11/2010 tot en met 19/11/2010 zullen verblijven.

Ervaringen post ik hier later!

grtzz
schorpionnekes
Amerika-newbie

http://www.vrbo.com/91928

Wij hebben hier dus verbleven in november. Was echt wel in orde. Wel wat ouder appartement.

Het gebied is vrij rustig. Het appartement was schoon, de kamers waren prima. Redelijk goede bedden. Er zijn 4 slaapkamers. Eentje vrij groot met 2-persoonsbed aan de straatkant. Eentje vrij klein met 2-persoonsbed aan de achterkant. Nog een middelgrote slaapkamer met 2-persoonsbed en 2-persoonsbed met erboven een hoogslaper voor 1 persoon. En dan was er nog 1 grote slaapkamer met een 2-persoonsbed waar ook de eetkamer was. Badkamers zijn oke, maar niet geweldig qua luxe, eerder een beetje verouderd. Kastjes enz hingen wat los maar dat gaf niets. We hadden een rondleiding door de Triplex door hun huurders en hier was 1 beter afgewerkte badkamer. De keuken was ook erg leuk in de triplex. In de duplex is de eetkamer in een slaapkamer en dat is niet zo leuk. In het salon is er een grote flatscreen tv en een computer en gratis wifi, dat was perfect om te Skypen naar huis. Keuken was in orde. Grote frigo. Gasfornuis. Microgolf. Toaster. Oven. Er is zelfs een wasmachine en droogkast. Foto's op vrbo-site zijn vrijwel uitsluitend van de Triplex. voor extra foto's van de duplex is het beste om deze te vragen Jane & Lloyd Levi, ze zijn erg snel en behulpzaam bij het beantwoorden van e-mails! Ik had hun gegoogeld en vond hun terug op facebook en als alumni van een rechtenschool. Wat het toch wel extra betrouwbaar maakte.

In de directe omgeving was niet zo heel veel te doen. 24/7-grocery @ 86e en 1e Av. Dicht bij de metro @ 86e & Lexinton, + / - 10 minuten lopen. We aten o.a. bij BXL Cafe 210 East 51st Street en Jacques op 85e. Zeer goede Belgische en Franse keuken. Het weer was prachtig, we zagen in Madisson Square Garden de NY Knicks helaas verliezen, maar later die week hebben we er een geweldig optreden van The Kings Of Leon gezien. Vrijheidsbeeld, The Rock, de Empire State Building, de Entrepid, Central Park, Times Square, Fifth Avenue, Museum of Natural History, zoveel te doen, zo weinig tijd!

In 2012 komen we terug!

John Mayo was een vriendelijke en behulpzame gastheer.

Ik zou zeker de duplex aanraden en misschien zelfs nog meer de Triplex aan vrienden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer