Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC here we come (midden maart) - paar vraagjes

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
blade
Amerika-newbie

NYC here we come (midden maart) - paar vraagjes

Bericht door blade »

Hallo allemaal,

voor ons komt onze trip naar NYC nu echt dichter. Vrijdag 19 maart vertrekken we!
Ik had wat varia vraagjes waarop ik hier het antwoord hoopte te vinden

1) We landen op vrijdag om 12u30 op newark airport en moeten vervolgens naar ons hotel vlakbij queens boulevard/queens borough bridge : wat zou beste manier zijn om daar te raken ? taxi is éénvoudigste optie maar misschien is een combo van trein/subway beter/sneller/goedkoper . Iemand daar ervaring mee?
* na nog wat zoeken hebben we dit idee* : airtrain +nj transit naar penn station, daar (indien dat kan) bagage achterlaten en al even buurt daar rond verkennen (zie 2); airtrain kost 15$ pp

2) hoe laat ben je ook realistisch gezien uit de luchthaven als je om 12u30 landt ? (kwestie van te zien of we die eerste namiddag nog veel plannen :D ) - idee is om die vrijdag toch nog TOTR - central station - ESB - times square te doen ... Is dat realistisch ?

bedankt voor jullie input!
tosca
Amerika-expert

Re: NYC here we come (midden maart) - paar vraagjes

Bericht door tosca »

Als je TOTR en ESB gaat doen, zou ik het persoonlijk niet op dezelfde dag doen. Behalve als je de een bij daglicht doen en de ander in de avond.

Verder heb je al je om 12.30 uur landt in de middag / vooravond nog tijd genoeg om lekker op TimeSquare te wandelen en iets anders te bekijken. Ligt er natuurlijk wel aan hoe gaar je bent van je vlucht en is afhankelijk van je eventuele vertraging / oponthoud bij de douane :)..

Het OV zal iets goedkoper zijn (als je met z'n tweeën bent), maar bij een taxi stap je gewoon in en wordt je waar je maar wil op Manhattan gedropt!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Lees onze eerste dag van weblog eens, hier staan diezelfde dingen op. Ging voor ons verbazend snel, binnen uur stonden we met koffers buiten vliegveld. Wij hebben de trein ook genomen, vond ik heen erg relaxed; terug zou ik volgende keer taxi nemen (ik antwoord dat ook net in andere post).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
blade
Amerika-newbie

Bericht door blade »

bedankt voor de snelle reacties al

bedoeling van 1e namiddag is idd TOTR direct bij toekomen en ESB als het al donker is en dan richting hotel met daartussen dus times square e.d...
airtrain zal het waarschijnlijk gaan worden en dan later op de avond subway richting hotel
nu nog de andere 4 dagen plannen :-) (za-zo-ma-di) ; probeer nog een big apple greeter te regelen maar zal al wat laat zijn - eventueel 1 van de hoog aangeschreven walking tours (food on foot, real new york tours, pizza tour , ...)
so little time - so much planning to do... door omstandigheden nu pas mee kunnen beginnen !

mattrob: zal straks zeker je blog eens lezen !
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Als je mazzel hebt ben je inderdaad zo door de douane. Een vriendinnetje vn mij is vorige week in NY geweest en heeft echt anderhalf uur moeten wachten voor de uberhaupt door de douane was.

Wij zijn in januari (week na Mattrob) geweest en ook bij ons ging het erg vlot bij de douane en waren we binnen anderhalf uur in ons hotel. Maar ik zou ook zeker niet ToT en ESB op één dag doen hoor!! Het hangt er ook maar helemaal vanaf of er aardige rijen staan, Dan ben je daar ook nog wel even zoet hoor.

Je bent toch wel vermoeid van je vlucht, Wat je wel zou kunnen doen is bv naar ToT gaan net als het nog licht is en dan de zonsondergang meemaken. Dan zie je wel NY gelijk in het donker.

Ik zou zeker ruimte houden om een aantal dingen wat je nu opnoemt voor de eerste dag, door te kunnen schuiven naar een andere dag.

Lees anders mijn weblog ook eens door. Misschien haal je er ook nog wat handige dingetjes uit. Mijn weblog staat in mijn handtekening.

Heel veel plezier in NY
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Wij stonden binnen anderhalf uur na landen midden op Times Square. We konden onze hotelkamer al in, hebben ons wat opgefrist en stonden rond twee uur weer buiten. Die dag hebben wel al best veel gedaan, 's avonds gegeten en om 22.00 uur gaan slapen.
Zie ook ons weblog voor tips en trucs!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
blade
Amerika-newbie

Bericht door blade »

dank voor de tips allemaal !

iedereen zit/zat hier blijkbaar meer in centrum dan wij :-)
wij betalen 380$ all in (taxen - belasting) voor 4 nachten + ontbijt met 2 kingsize bedden (1 voor elk :lol: ) in hotel ramada net "over het water" voorbij queensborough bridge;
vermoed dat jullie allemaal via priceline iets dichter gevonden hebben voor zelfde prijs? Volgende keer eens in verdiepen...

geen big apple greeter kunnen regelen helaas (was ook héél kortdag...)
1e dag wordt nu landen om 12u30, airtrain + nj transit naar penn station, dan daar in buurt wat dingen doen (enkel TOTR, EBS zal voor andere dag zijn) en proberen toch op tijd te gaan slapen zodat we zaterdag vroeg op kunnen :-)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij betalen 400 dollar voor 5 nachten in het Holiday Inn in Soho, inderdaad via Priceline en belachelijk goedkoop :)

Ik zou niet in de namiddag het TOTR doen en dan in het donker ESB. Dat komt 2 keer op hetzelfde neer! Maar dat is hier al een paar keer gezegd
Bewaar 1 van de 2 voor bijv. de laatste avond van je verblijf, is een leuke afsluiter!

En geloof me: vroeg slapen is niet nodig om vroeg op te kunnen staan want 9 van de 10 keer lig je toch om 5 uur 's morgens al naar het plafond te staren vanwege de jetlag :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer