Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tussen boston en washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marjolein76
Amerika-ontdekker

tussen boston en washington

Bericht door marjolein76 »

Wij willen na ons bezoek aan Boston de stad Washington bezoeken.
Om dit stuk in 1 dag te rijden is niet te doen met al dat verkeer.
Nu zoeken we iets halverwege.
We willen niet in en om New York verblijven omdat we daar later nog terugkomen.
Heeft iemand een goede tip?
Bij voorkeur ook nog eens iets waar je wat kan zien (ja we hebben veel noten op onze zang) :D
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: tussen boston en washington

Bericht door Rob »

Je zou voor Philadelphia kunnen kiezen, mooie stad met een rijke historie.
marjolein76
Amerika-ontdekker

is dat te rijden dan in 1 dag vanuit Boston naar Philly?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

marjolein76 schreef:is dat te rijden dan in 1 dag vanuit Boston naar Philly?
Het is 500 kilometer, op zich dus te rijden in één dag!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Reken tussen de 5 en 6 uur zonder uitstapjes.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een mooie tocht is die door het Delaware Water Cap NRA tussen Milford en Stroudsburg. In dit gebied is een bezoek aan de Bushkill Falls de moeite waard. Je kunt vandaar via Lancaster Amish Country naar Washington DC evt. nog via Philadelphia. Prima te doen met 1 overnachting ertussen en een mooie route. De totale afstand (zonder Philly) is 507 mijl en met Philly een kleine 100 mijl meer. Tussen Bushkill Falls en Lancaster zijn wat grotere plaatsen met genoeg overnachtingsmogelijkheden.

Hier een kaartje voor je beeldvorming. Nr.2 is Bushkill Falls en nr. 3 Lancaster.

Afbeelding

Ga je niet voor de natuur kan ik je zeker een bezoek aan Philadelphia aanraden en evt. Baltimore. In beide steden is genoeg te zien.

Succes met je planning!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marjolein76
Amerika-ontdekker

Hoi,

Bedankt voor je tip, ziet er onwijs leuk uit :clap:
Waarschijnlijk gaan we voor de natuur omdat we al best wat steden hebben (Boston, NYC en Washington DC).
Philadelphia is wel verleidelijk...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pak je Philly toch ook mee na je bezoek aan Lancaster en omgeving. Kan prima als je er een dag voor uit trekt en aan het eind dan in Washington DC aankomt. Moeilijk he, keuzes maken.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als wij van Boston naar Washington rijden nemen we meestal ongeveer de route, die Marjan gaf. Die duurt wat langer, maar is mooier en veel minder druk. Het is trouwens wel in een dag te doen (mijn zus woont ten noorden van Boston en meestal duurt de rit zo'n acht uur), maar als je op vakantie bent is het leuker om onderweg ook nog wat dingen te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marjolein76
Amerika-ontdekker

ja precies want we vinden het ook wel erg leuk om wat van het land te zien en niet alleen maar snelweg.
Poeh he, nou heb ik wel antwoord gekregen op mijn vraag maar heb ik er meteen weer nieuwe vraagstukken bij!
Als Philadelphia goed te doen is, is het misschien toch wel leuk om het mee te pakken, hmmmm lastig

Na Washington gaan we het Shenandoah NP bezoeken.
Was is aan te raden? Dit vanuit de stad te doen of door te rijden naar Charlottesville of een ander plaatsje en het vanuit daar te doen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je kunt het vanuit de stad doen (ruwweg een uur tot anderhalf uur rijden naar Front Royal over I-66). De cirkel, die ik meestal maak is I-66 naar Front Royal, daar de noordingang van het park in. Rijden tot de eerste uitgang (rte 211) en dan via de 211 terug naar I-66. Langs die weg liggen ook een aantal leuke wijngaarden om te bezoeken. Ga je naar Charlottesville, wat ik persoonlijk de leukste plaats in die omgeving vind, dan kun je andere gedeeltes van Skyline Drive rijden, of naar het noorden of naar het zuiden. Daar heb ik echter geen ervaring mee, ik heb alleen het noordelijkste deel gereden. Op mijn blog (zie ondertekening) kun je lezen over die rit onder het label "Shenandoah NP".
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marjolein76
Amerika-ontdekker

Nu we ons een beetje aan het verdiepen zijn wat we willen zien in Washington DC en omgeving, lopen we tegen het volgende vraagstuk aan.
De bedoeling is om vanuit Washington DC naar Charlottesville te rijden en vanuit daar het Shenandoah np te bezoeken, omdat dit het handigste lijkt :?:
Als dit niet zo is horen we het graag.

Maar nu heb ik oa op dit forum ook veel gelezen over het GreatFalls NP en nu begin ik mij af te vragen of het misschien een goed idee is om ipv Shenandoah naar GreatFalls te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? We moeten een keuze uit beide maken ivm de tijd. De bedoeling is om hierna richting de kust te rijden, Virginia Beach, en dan weer omhoog naar New York.
GreatFalls lijkt me ook erg mooi zo op het eerste gezicht, maar kan ik niet terugvinden in mijn reisgidsen terwijl er wel veel aandacht besteed wordt aan Shenandoah.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Great Falls is ook veel kleiner, dan het Shenandoah NP. Het is erg mooi en zeker de moeite waard, maar de twee zijn niet te vergelijken. Je hoeft niet helemaal naar Charlottesville (hoewel dat een erg leuke plaats is) om naar het Shenandoah NP te gaan. Via de I-66 ben je in ongeveer een uur en een kwartier in Front Royal, waar je de noordelijke ingang van het park kunt nemen. Van daaruit rijd je naar het zuiden tot de eerste uitgang en dan terug naar Washington via de US 211 en I-66. Dat kan allemaal in een dag. Als je Charlottesville wilt bezoeken heb je zeker een overnachting nodig om ook die stad te zien (Monticello en University of Virginia zijn erg de moeite waard).
marjolein76
Amerika-ontdekker

We hebben uiteindelijk besloten dat we GreatFalls bezoeken en dat we een extra nacht in Washington DC boeken.
Maar we kunnen al tijd nog switchen natuurlijk. Er is zoveel te zien in Washington dat we liever een nacht extra daar boeken en alles enigszins relaxed op kunnen pakken dan van hot naar her rennen.
Ik heb hier op het forum genoeg gelezen over mensen die erg enthousiast waren over Washington dus dat komt helemaal goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer