Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York Uptown (75th street)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

New York Uptown (75th street)

Bericht door Pascal »

Hallo,

Eind september ga ik naar Amerika en begin 3 dagen in NY, ik ben er al ooit geweest (1 dag, veel te kort) en heb nu een hotel in uptown. Het hotel en de rewiews heb ik al bekeken, en dat ziet er goed uit, maar bij mijn eerste bezoek aan NY ben ik niet noorderlijker geraakt dan Strawberry Fields in Central Park.

Mijn hotel ligt op 75th street aan de westkant van CP, en nu is mijn vraag in welk gebied ik zo ongeveer zit. Veilig/onveilig, restaurants, of is dit meer een residentiële wijk, edm...
De metro is ook niet veraf dus da's ook oké.

Alle reactie's zijn welkom.

Pascal
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als ik het goed heb, lag mijn hotel (http://www.jazzinthepark.com) op 106th street. Daar was het goed te doen. Naar mijn mening kun je beter ten westen van Central Park zitten dan ten oosten.

Het is voornamelijk residential, er zijn wel wat winkeltjes en diners enzo maar het houdt niet over. Maar met de metro ben je natuurlijk overal snel.

Ik zou het totaal geen probleem vinden.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het American Museum of Natural History zit trouwens op 79th St.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Wij gaan in december en hebben dan een hotel op 74th street, ook ten westen van Central Park. Ik heb me al een beetje in de omgeving verdiept, en volgens mij is het wel een redelijk rustige hoek. Het is een wat duurdere wijk om te wonen en er is veel op artistiek gebied (komt ook door Lincoln Center). Er zijn veel eetgelegenheden.

In de buurt heb je inderdaad het American Museum of Natural History en natuurlijk Central Park, maar ook winkeltjes en supermarkten (kan erg handig zijn). Enkele tips die ik heb gehad:

Café Lalo op 201 west 83rd street
Hier verkopen ze gebak en zoetigheden en krijg je lekkere desserts. Dagelijks open vanaf een uur of 09:00 tot 's avonds laat.

Patsy's Pizzeria
De naam zegt het al. Schijnt een gezellige pizzeria te zijn en niet duur. Dagelijks geopend van 12:00 tot 23:00.

Gray's Papaya
Tentje dat altijd open is en waar je voor een paar dollars snacks krijgt (hotdogs!).
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Bedankt voor de reacties!

Ik merk dat upper west side wel een goeie keuze is geweest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer