Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tolwegen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
maroesj
Amerika-ontdekker

Tolwegen

Bericht door maroesj »

Gaan volgend jaar waarschijnlijk een rondreis maken door het noordoosten van de usa, nu zag ik nogal veel tolwegen op de kaart staan o.a. van Boston richting Niagra Falls, heeft iemand ervaring met de tolwegen ontwijken? Is dit erg om en verlengt het heel erg je reistijd? Lijkt mij dat je meer van het land ziet om te tolwegen te vermijden, vind de tolwegen in Frankrijk altijd een ramp en saai.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Tolwegen

Bericht door Staceybeesie »

De tolwegen in Amerika zijn best anders en ook veel goedkoper dan die in Frankrijk.
Herinner me dat dat echt veel geld kostte.

Al is het natuurlijk over de binnenwegen anders rijden, maar inderdaad daar doe je dan langer over.
Misschien is een beetje van beiden een goede middenweg ;-)
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Vooral die rondom NYC zijn duur! Verrazano Bridge was dacht ik een 11 dollar, wel enkel als je de stad uitrijdt...
De rest viel goed mee, in New Jersey waren ze vrij goedkoop (eens 1 dollar, eens 75cent, ...)

Voordeel van de tolwegen is dat ze er (meestal) zeer goed bijliggen! Wat wel eens anders kan zijn....
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Hoi Maroesj,

wij zijn in maart/april dit jaar van NY naar Cape Cod, Boston en toen naar Niagara Falls gereden. Inderdaad veel tolwegen. Wij hebben in het begin via de tolweg gereden en inderdaad valt dit best mee qua kosten, behalve inderdaad bij NY. (zorg dat je contant geld bij je hebt, want wij hadden een boete :oops: ). Na Boston hebben wij een tussenstop in Utica gedaan. Vanaf die tussentstop zijn we van de tolwegen afgegaan en dat scheelt qua tijd niet veel als dat je wel via de tolwegen gaat. Echter je ziet veel meer aangezien je ook dwars door stadjes heen gaat. Ik raad het je aan. Scheelt wel dat wij TOMTOM hadden, die ons goed de weg wees.

Veel plezier.

Groetjes,
Rachel
deliboy
Amerika-ontdekker

Bericht door deliboy »

en hoe zit het dan in florida?

ga 18 augustus naar amerika en wil langs de kust van florida naar key west rijden,
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

en hoe zit het dan in florida?
Langs welke kust wil je dan rijden? Ik heb horen zeggen dat de tolwegen vooral in Orlando en Miami zitten...
Ook heb je een lange tolweg van Orlando naar Miami...

De kosten kan je waarschiijnlijk vinden op http://www.floridasturnpike.com, maar de calculator werkt momenteel niet bij mij...

iverson
deliboy
Amerika-ontdekker

Bericht door deliboy »

ik wou eigenlijk via kennesaw richting savannah rijden en dan via de highway A1A langs de kust rijden helemaal tot key west.
Wat ik zeker wil zien is de Kennedy space center.
Er staat bij dat die weg een undivided highway is, weten jullie wat dat betekent ?

Ik heb zelf geen route uitgestippeld maar het is toch gewoon door een tolbruggetje rijden en dan gewoon cash betalen ?
dus met andere woorden gewoon genoeg cash bij je hebben
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Een undivided highway heeft behalve de gele streep geen scheiding tussen de twee verkeersrichtingen.
Afbeelding
Brunette
Amerika-ontdekker

Bericht door Brunette »

deliboy schreef:Ik heb zelf geen route uitgestippeld maar het is toch gewoon door een tolbruggetje rijden en dan gewoon cash betalen ?
dus met andere woorden gewoon genoeg cash bij je hebben
Zo is het. Altijd de poortjes van EZ Pass vermijden en keurig afrekenen, niks aan de hand.
maroesj schreef:Gaan volgend jaar waarschijnlijk een rondreis maken door het noordoosten van de usa, nu zag ik nogal veel tolwegen op de kaart staan o.a. van Boston richting Niagra Falls, heeft iemand ervaring met de tolwegen ontwijken? Is dit erg om en verlengt het heel erg je reistijd? Lijkt mij dat je meer van het land ziet om te tolwegen te vermijden, vind de tolwegen in Frankrijk altijd een ramp en saai.
Ik heb verschillende keren die route afgelegd vanuit NJ en je hebt gelijk, het is slaapverwekkend saai. Je zou voor het leuke inderdaad van de tollwegen af moeten gaan en heel veel reistijd extra komt daar echt niet bij. Zelf reed ik bijvoorbeeld vaak naar NYC over de NJ Turnpike ( I-95 ) en als ik zin had in teuten, dan nam ik de US1 of de US22 en dan was ik al met al niet heel veel langer onderweg. Persoonlijk ben ik voor vakanties altijd erg van het vermijden van grote wegen, al is het afhankelijk van de af te leggen afstanden. Boston - Buffalo is echter niet zó ver, dus ik zou het wel weten!
Schaf bijvoorbeeld een map aan van Rand McNally (bij Bol.com te bestellen) met een goed en duidelijk wegennet per staat. Je hebt nog riant de tijd om leuke en alternatieve routes uit te stippelen, dus dat scheelt. Alvast veel plezier!
If it ain't chocolate, it ain't breakfast...

NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer