Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

7 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

7 dagen New York

Bericht door Kelly* »

Hoi iedereen,

Ik ga binnenkort 7 daagjes naar New York.
Volgens sommigen is dit belachelijk lang, volgens anderen dan weer veel te kort...

Ik ben volop bezig met een planning op te stellen maar geraak een beetje in de war.
Ik weet niet goed hoeveel tijd ik voor elke attractie/activiteit moet uitrekken.

Heeft er iemand in het verleden een reisje naar NY gemaakt van ongeveer 7 dagen en wil ie daar de planning van delen?
Dan heb ik een leidraad waar ik mee kan beginnen :geek:

Thanks alvast!
Bramster
Amerika-expert

Re: 7 dagen New York

Bericht door Bramster »

Lijkt me fantastisch.

Zelfs in Amerika's kleinste gehucht + omgeving zou ik me uitsteken zeven dagen kunnen vermaken, laat staan in NYC. :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor New York zijn een paar levens niet genoeg!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Hai Kelly,

Super dat je lekker 7 dagen in NY hebt!

Als ik jou was zou ik gewoon je reisgids (als je die nog niet hebt zou ik van Capitool willen aanraden, persoonlijk vind ik die erg fijn). Kijk dan per buurt wat je allemaal in die buurt wil doen. Dan ben je niet te veel tijd kwijt met reizen. Verder zul je sommige activiteiten van het weer af moeten laten hangen. Het is jammer als je boven op het ESB staat en het is zwaar bewolkt.

Verder hebben velen hun planning al op het forum gezet, met de zokefunctie kun je deze terugzoeken! Hier kun je een heleboel informatie uithalen!

Het gaat in ieder geval helemaal te gek worden :D
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Kelly,

7 dagen is zeker niet te weinig maar ook zeer zeker niet te lang.

Zoals al eerder aangegeven giga veel info over NY. Ik zou je adviseren een plannetje per dag te maken (ik maak er altijd 1 voor goed en slecht weer)... zodoende stippel je voor jezelf een basis uit.

Ik zou zeggen suc6 met het zoeken en voorbereiden.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.... :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Hallo Kelly,

Lekker joh, New York.
7 dgn is echt niet te lang hoor.
Dan kun je ook lekker alles op je gemak bekijken.
Het makkelijkste is gewoon een stedentrip boekje te kopen en daar alle leuke dingen uithalen.
Of zoals al eerder gezegd gewoon hier op het forum zoeken.
Maar een boottochtje over de Hudson en/of naar het vrijheidsbeeld is erg leuk en je kunt je ook zeker wel een dag in Central Park vermaken en ik weet niet of je ook een auto huurt maar anders leuk een dag naar t strand..
Oh...... ik ben al 2 x geweest maar zou zo weer willen. :thumbup:

groet Henk
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Bennogr schreef:Voor New York zijn een paar levens niet genoeg!
+1

Degene die je vertelt dat 7 dgn te lang is, is er zelf nog nooit geweest, lijkt me...

Ik heb ooit 2 weken doorgebracht in NYC, en dit keer gaan we terug want ik heb nog zo veel niet gezien...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

7 dagen is helemaal niet te lang. Ik ben er nu 3 keer geweest en ben er nog steeds niet uitgekeken.
Verslag New York City 19 juli 2010 – 28-07-2010
loui-g
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door loui-g »

zoals iedereen hierboven reeds zegt... 7 dagen is zeeeeker niet te lang, ik ben in mei dit jaar 8dagen geweest.. vorig jaar 5 dagen.. ik zou er zonder problemen 2 weken kunnen doorbrengen, en nog niet de helft gezien hebben.

NY is zo ontzettend groot, en er zijn zo ontzettend veel dingen te doen.. dat je snel zal merken dat je met 7 dagen niet over hebt.

Wat zeker cruciaal is, is op voorhand plannen, een lijstje maken van dingen die je absoluut wil zien.. een reisgids kan hierbij zeer gemakkelijk zijn!

ook goed kijken waar je een hotel neemt, dat je niet ver weg zit van alles wat je zelf wil zien..

succes en enjoy!
2001:rondreis west amerika-juli-14dagen
2009: NY-5 dagen
2010: NY-8 dagen
2012: LA-Las vegas- 7 dagen
2018: NY-8 dagen
2019: NY-5 dagen
2020: NY-5 dagen
2021: NY-6 dagen
2022: Las Vegas - NY- 8 dagen
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ter inspiratie; http://no4cubic.wordpress.com/2009/08/10/subculture/

Een verhaal op mijn blog over een dagje Lower East Side, slechts 1 van de vele wijken in NY waar wat te beleven valt!!
Kelly*
Amerikafan

Bericht door Kelly* »

Wow bedankt voor alle reacties!

Mij lijkt 7 dagen ideaal voor een eerste keer... Ik kan altijd teruggaan als ik wil he :thumbup:

Hotel hebben we in Long Island.
We hebben volgende geboekt:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html
Lijkt me wel in orde... Iemand toevallig ervaring mee?

Ik heb me vandaag al een lijstje gemaakt met dingen die ik absoluut wil zien en doen.
- Empire State building
- Top Of The Rock (ene overdag en ene 's avonds)
- Statue of Liberty en Ellis Island
- Musuem of Natural History
- Intrepid
- een sightseeing cruise
- een Food on Foot tour
- een helicopter ritje
- Brooklyn Bridge
- Ground Zero
- Central Park
- Times Square
- Cathedral of St John the Divine

Wat kan ik nog toevoegen? Of heeft iemand tips wat ik best kan combineren met wat?

Thanks alvast! :blob7:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je de Brooklyn Bridge over wil lopen kun je de metro naar Brooklyn nemen en teruglopen naar Manhattan, zo heb je en prachtig uitzicht op de stad!

De wijken Greenwich, Chelsea en Soho zijn zeker ook de moeite waard om te bezoeken. Heel veel leuke boetiekjes, restaurants en cafés. In *Chelsea* heb je het Highline Park, dit is een park wat op een oud bovengrond spoorstelsel is gebouwd, heel erg leuk om door heen te lopen.

Als je het leuk vind kun je kijken of de Yankees thuis spelen (ik weet niet wanneer je gaat?), dat is een hele belevenis op zichzelf!

Wat ook heel erg leuk is om te doen is een afspraak maken met een BigAppleGreeter, je bent hier wel afhankelijk van beschikbaarheid (en je gaat al over een maand). Met dit programma wordt je gekoppeld aan een vrijwilliger uit de stad die jou gaat rondleiden, echt een hele leuke ervaring. Zo hadden wij een man die al z'n hele leven in New York woonde (op zijn diensttijd na) en nooit meer weg zou gaan uit de stad. Hij wist ontzettend veel over de stad en we zijn veel te weten gekomen, wat we normaal nooit hadden geweten!
Laatst gewijzigd door tosca op 20 aug 2010, 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Paar aanvullingen:
- Grand Central Terminal
- Public Library
- Museum Mile, al is het maar voor de gebouwen zelf
- Coney Island (de Cyclone is een aanrader...)
- Flushing Meadows Corona Park (restanten wereldtentoonstelling)
- South Street Seaport

En verder vooral veel door de diverse wijken rondlopen, er is overal wel wat te zien. Nee, een week vullen is absoluut geen enkel probleem...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

WizardOfOss schreef:Paar aanvullingen:
- Coney Island (de Cyclone is een aanrader...)
:offtopic: De Greeter wist mij te vertellen dat Coney Island kwam door onze Nederlandse naam aan het eiland. Ik moest heel hard nadenken, tot hij zei: Your Dutch word for rabbits, they were all over the place! Coney Island dankt zijn naam: Konijnen Eiland! Ik had hier geen idee van ;)
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nooit geweten, weer wat geleerd! En geen betere weetjes dan nutteloze weetjes :lol:
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Tosca; de Highline loopt niet door Greenwich Village maar door Meatpacking District en Chelsea. Wel geweldig om te bezoeken inderdaad!!

Wat me opvalt aan je lijstje is dat er alleen maar toeristische highlights op staan. Persoonlijk is dit voor mij niet de manier om een stad te leren kennen en te voelen (al is dit voor iedereen anders). Mijn advies zou zijn om niet blind te staren op al die activiteiten maar ook echt het New York te voelen door de wijken in te gaan. Maak eens een lekkere wandeling door Lower East Side (zoals in mijn blog), Meatpacking, Soho/ChinaTown, Upper East Side enzovoorts. Als je je een beetje voorbereid (bv met de lonely planet pocket editie over NY) en je maakt zo leuke wandelingen door die wijken, onderweg wat shoppend, lunchend en hier en daar een museum of andere 'attractie' meepikkend, dan voel je volgens mij het echte New York....waar mensen wonen, werken, leven....waar ze 's avonds eten of tijdens de lunch een kop koffie drinken. Je bespaart ook geld doordat je voor een wijk-wandeling geen entreetickets hoeft te kopen :wink:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

The Metropolitan Museum (Met) moet je niet vergeten.

En verder: trek gewoon een tijdje uit om gewoon te wandelen door Manhattan, over Broadway ofzo. Dan krijg je de echte sfeer van New York mee.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

RiverCola schreef:@Tosca; de Highline loopt niet door Greenwich Village maar door Meatpacking District en Chelsea. Wel geweldig om te bezoeken inderdaad!!
Haha! Typfoutje! Inmiddels netjes aangepast (ik moet ook niet het forum lezen en scriptie schrijven tegelijk ;))
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

RiverCola schreef: Wat me opvalt aan je lijstje is dat er alleen maar toeristische highlights op staan.
Dat doen mensen meestal die voor de eerste keer naar New York city gaan. Je krijgt zo een goede indruk van de stad...als je dan een volgende keer gaat kan je eventueel dingen buiten het toeristen gebied doen. Dan zou ik persoonlijk een fiets huren zodat je veel ziet, meer dan te voet! :thumbup:
Laatst gewijzigd door rvd4always op 20 aug 2010, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Kelly*
Amerikafan

Bericht door Kelly* »

Het plan is om over onze tijd voor te nemen... dus vaak in de buurt rondwandelen en we zien wel wat we tegenkomen.
Het is niet de bedoeling om echt van attractie naar attractie te rennen.
Veel liever relax ergens een dagje rondhangen en onderweg de attracties meepikken.
Mijn vriend is zowiezo niet iemand die uren in een gebouw kan doorbrengen maar wel heelder wandelingen in een park of wijk kan maken.
Zijn hobby is fotografie en de leukste foto's maak je vaak op de meest onverwachte plaatsen 8)

Alvast bedankt voor alle tips..... keep them comming! hehe

Ik heb er al zoooooooooooooo veel zin in!!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer