Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erica: route Noordoost oktober 2010

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Erica
Amerika-ontdekker

Reis Erica: route Noordoost oktober 2010

Bericht door Erica »

Met vandaag op de kop af nog 6 weken te gaan (tjonge wat duurt dat lang zeg als je pas in oktober op vakantie gaat) begint onze route nu min of meer vaste vormen aan te nemen. Tenminste ... dat hoop ik, want hij is al ongeveer 10 keer veranderd :). Hij ziet er nu als volgt uit:

zo 3-okt Vertrek Schiphol, aankomt Newark

ma 4-okt van Middletown NJ naar Clinton CT

di 5-okt van Clinton CT naar de kust, Gloucester MA of Portland ME

wo 6-okt Whale watch (als het weer het toelaat)

do 7-okt Van de kust naar de White Mountains. Rondrit, 2 dagen. Globaal Conway, Gorham, Twin Mountains, Lincoln inclusief Kancamagus Highway

vr 8-okt Rondrit White Mountains, 2e dag, en naar North Conway NH. Camping gereserveerd i.v.m. holiday weekend.

za 9-okt Conway Scenic Railroad

zo 10-okt van North Conway NH naar Maynard MA, op bezoek bij vrienden

ma 11-okt van Maynard MA naar Arlington VT (Green Mountains)

di 12-okt van Arlington VT via Speculator NY en Indian Lake NY (scenic) naar Lake George NY (Adirondacks)

wo 13-okt

do 14-okt van Lake George NY naar Ithaca NY of Watkins Glen NY (Finger Lakes)

vr 15-okt naar Lancaster PA, camping gereserveerd.

za 16-okt Lancaster PA

zo 17-okt Lancaster PA

ma 18-okt Van Lancaster PA naar dichtbij Middletown NJ

di 19-okt Camper inleveren / terugreis

wo 20-okt Aankomst Schiphol

Wat vinden jullie ervan? Adviezen, tips, op- en aanmerkingen, alles is welkom. We hebben nog 1 dag 'over', daar zoeken we nog een bestemming voor. Behalve in de White Mountains en Lancaster hebben we geen campings gereserveerd. In Lancaster willen we een auto huren (tip van Monique - Nieuwenoord) om door het Amish gebied te rijden.

Dank en groet,
Erica
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Route Noordoost oktober 2010

Bericht door Rob »

Mooie route, zou die extra dag bij het Fingerlake gebied doen daar is meer dan genoeg te doen/zien, of de rit naar Lancaster in twee dagen.
Lancaster en omgeving hebben wij gewoon met de camper gedaan dat was goed te doen.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html voor onze ervaringen in het noordoosten je vindt er ook de campgrounds waar wij gestaan hebben.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik dacht dat je in Lancaster gereserveerd had toch? Wij zijn er gelijk, wij komen de 16e aan en vertrekken daar de 19e ;-) Ik heb de camping vastgelegd inmiddels. Auto huren doe ik een paar weken van te voren op zijn vroegst, krijg altijd kortingsaanbiedingen van Enterprise omdat we lid zijn.

Het is een heel druk stuk van Middletown naar Clinton, niet prettig, maar ja, je moet ergens heen ....

Lancaster is goed te doen met de camper, maar met een auto rijd je heerlijk anoniem door het hartje van Amish County, dat vonden wij erg leuk.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Erica schreef:Met vandaag op de kop af nog 6 weken te gaan (tjonge wat duurt dat lang zeg als je pas in oktober op vakantie gaat) begint onze route nu min of meer vaste vormen aan te nemen. Tenminste ... dat hoop ik, want hij is al ongeveer 10 keer veranderd :). Hij ziet er nu als volgt uit:

zo 3-okt Vertrek Schiphol, aankomt Newark

ma 4-okt van Middletown NJ naar Clinton CT

di 5-okt van Clinton CT naar de kust, Gloucester MA of Portland ME

Ik zou dit stuk nooit in één keer willen rijden! Waar wij de afgelopen weken heel erg mee geconfronteerd zijn is dat de wegen in het oosten een heel stuk smaller zijn dan in het westen! De langste dagafstand die wij hebben gedaan was 350 mijl en dat was ALLEEN maar Interstate en toen heeft het ons nog veel tijd gekost..! Wij zijn vanuit Clinton, CT naar Eastham, MA (Cape Cod) gegaan en vanuit daar naar Middelboro, MA gereden (Boston bezocht! Aanrader, wel auto moeten huren).

wo 6-okt Whale watch (als het weer het toelaat)

do 7-okt Van de kust naar de White Mountains. Rondrit, 2 dagen. Globaal Conway, Gorham, Twin Mountains, Lincoln inclusief Kancamagus Highway

Leuk stuk rijden is dat, wij hebben in de White Mountains een Moose gezien, enige wild life van de vakantie :mrgreen: Ik zou het zeker aanraden om de Cog Railway te nemen, duur maar echt een geweldige ervaring!

vr 8-okt Rondrit White Mountains, 2e dag, en naar North Conway NH. Camping gereserveerd i.v.m. holiday weekend.

za 9-okt Conway Scenic Railroad

zo 10-okt van North Conway NH naar Maynard MA, op bezoek bij vrienden

ma 11-okt van Maynard MA naar Arlington VT (Green Mountains)

di 12-okt van Arlington VT via Speculator NY en Indian Lake NY (scenic) naar Lake George NY (Adirondacks)

wo 13-okt

do 14-okt van Lake George NY naar Ithaca NY of Watkins Glen NY (Finger Lakes)

vr 15-okt naar Lancaster PA, camping gereserveerd.

Jullie hebben toch kleine kinderen...? Dutch Wonderland is echt heel erg leuk om dan te bezoeken! Vraag wel bij de camping een plaats ver weg van het park want de achtbaan die aan de camping grenst maakt nogal wat herrie

za 16-okt Lancaster PA

zo 17-okt Lancaster PA

ma 18-okt Van Lancaster PA naar dichtbij Middletown NJ

di 19-okt Camper inleveren / terugreis

wo 20-okt Aankomst Schiphol

Wat vinden jullie ervan? Adviezen, tips, op- en aanmerkingen, alles is welkom. We hebben nog 1 dag 'over', daar zoeken we nog een bestemming voor. Behalve in de White Mountains en Lancaster hebben we geen campings gereserveerd. In Lancaster willen we een auto huren (tip van Monique - Nieuwenoord) om door het Amish gebied te rijden.

Dank en groet,
Erica
Ik zal straks nog meer tips plaatsen, nu BBQ :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het lijkt erop dat we elkaar mis gaan lopen ;-) Ergens halverwege kust en White Mountains komen we elkaar tegen ofzo ;-)

Heb je al een whale watch op het oog?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Dank voor de snelle reacties!

Ik vind het eigenlijk ook best een lang stuk naar Clinton CT de eerste dag, maar ik kan niets vinden wat dichterbij is. Als iemand iets weet?

Van Clinton CT naar Gloucester MA is volgens google maps 166 miles en naar Portland ME 231 miles. Een flink stuk, dat wel, maar we hebben er de hele dag voor. Is dit echt niet te doen?
Vanuit Gloucester zijn er meerdere whale watch mogelijkheden, in 2005 zijn we met deze geweest: http://www.captbillandsons.com/
In Portland heb ik deze gevonden: http://www.odysseywhalewatch.com/whale_watching.html

We hebben 2 campgrounds gereserveerd, in North Conway 'The Beach Family Camping Area' (i.v.m. holiday weekend) en in Lancaster 'Old Mill Stream Campground'. Monique, wij komen de 15e aan en vertrekken de 18e dus we komen elkaar vast tegen, leuk!

En nee, wij hebben geen kleine kinderen, onze zoon is 18 jaar :) en blijft dit jaar voor het eerst alleen thuis.

De Cog Railway hebben wij in 2005 gedaan (erg leuk) en toen zijn we ook in Boston geweest, dus dat slaan we dit jaar over. Wij hebben nu de Conway Scenic Railroad gereserveerd, zij beloven een prachtige foliage rit door de White Mountains.

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik vind het eigenlijk ook best een lang stuk naar Clinton CT de eerste dag, maar ik kan niets vinden wat dichterbij is. Als iemand iets weet?
Dat probleem hadden wij ook, Hammonasset Beach SP is de eerste campground die je tegenkomt op die route.
Zie dag 2 van ons verslag.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Erica schreef: in 2005 zijn we met deze geweest: http://www.captbillandsons.com/
Deze hebben wij ook geboekt voor onze komende vakantie. Ben je er positief over?
Mack
MW Drawings

1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Erica schreef:
Van Clinton CT naar Gloucester MA is volgens google maps 166 miles en naar Portland ME 231 miles. Een flink stuk, dat wel, maar we hebben er de hele dag voor. Is dit echt niet te doen?
Moeilijk... als je alleen maar interstate doet is het te doen maar je moet rekening houden met veel drukte op de interstate.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

rond/door Boston kan het druk zijn, maar jullie willen Clinton CT - Gloucester of Portland op een dinsdag doen en dat is zeker niet de drukste dag van de week. 't Wordt een lange dag, maar in mijn mening goed te doen.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Dan gaan we het gewoon proberen en zien we wel hoe ver we komen. Als we Gloucester maar halen dan is het goed :)

@Mack, in 2005 is het ons prima bevallen om te whale watchen met Capt. Bill and Sons. We hebben toen Humpback Whales gezien, erg gaaf. Als we dit jaar vanuit Gloucester gaan dan kiezen we denk ik weer voor deze maatschappij. Wanneer gaan jullie?

Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Als je wat meer tijd bij de finger lakes kan inplannen zou ik dat zeker doen.
Als je met kinderen gaat, dan kan ik absoluut het museum of glass in Corning aanraden.

Wij zijn er net geweest en dat is echt heel erg leuk.
Niet alleen de mooie tentoonstellingen, maar juist de demonstraties zijn echt goed opgezet.
Als je er een daarvan niet mag missen is het de glass breaking demo.
Dat was echt heel erg grappig en goed gedaan :)

En als je met de kids gaat, dan is het voor hun nog gratis ook ;)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Erica schreef:@Mack, in 2005 is het ons prima bevallen om te whale watchen met Capt. Bill and Sons. We hebben toen Humpback Whales gezien, erg gaaf. Als we dit jaar vanuit Gloucester gaan dan kiezen we denk ik weer voor deze maatschappij. Wanneer gaan jullie?
Wij gaan pas op 9 oktober. We hopen op mooi weer en veel walvissen ;-) De website zag er goed uit.
Mack
MW Drawings

analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Erica: route Noordoost oktober 2010

Bericht door analogkid »

Hoi Erica,

Leuk om te zien dat je ons verslag ook volgt. Wij zijn nu bij Watkins Glen, dat is een echte aanrader als je in het Finger Lakes Region bent. De Gorge is echt prachtig. Het mooiste stukje natuur wat ik tot nu toe gezien heb. Ook de Adirondacks zijn schitterend, ik zie dat jij Lake George op het prograama hebt. Wij zaten nog wat noordelijker in Lake Placid, wat ook erg mooi was. De camping in North Conway is prima. Hij ligt aan de Saco River en op loopafstand van de kanoverhuur. Ook de outlet daar (settlers green) is leuk als je van shoppen houdt. Wij zijn vanaf de camperverhuurder (moturis in NY Tappan) als eerste naar Mystic CT gereden, wat prima te doen was. Je moet alleen niet de 1 nemen, want die heeft best lage bruggetjes. Onze volgende stop is Lancaster, dus binnenkort kun je onze ervaringen daar ook volgen. Veel plezier nog met de voorbereiding.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Voor zo'n eerste dag ligt Moturis een stuk prettiger dan Road Bear, omdat je al boven New York zit en dus niet over I95 langs Manhattan e.d. hoeft.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zijn jullie dan via de 95 door Manhatten gereden, wij zijn vanaf R-B via de 278 over Staten Island naar Brooklyn gereden dat ging best vlotjes.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Google maps geeft van Middletown NJ naar Clinton CT alleen de I-95. Maar er dus ook nog een andere manier begrijp ik. Wat raden jullie aan?

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn over de I95 gegaan, maar ik zou zeker even kijken naar de optie die Rob geeft.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij zijn ook over de I-95 naar Clinton gegaan maar wij vertrokken vanuit Tappan, NY. De I-95 is op zich goed te doen... wel hadden wij een traject waar wij over een gigantische brug moesten en de weg behoorlijk smal was... dat was even wat moeilijker, zeker de eerste dag :wink:.

Erica, kunnen jullie niet een camping vinden die iets dichterbij NY is... 140 mijl op de ophaaldag is een behoorlijke afstand...?
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Menno, dat vinden wij ook (zie eerder in het bericht) maar er is niets wat dichterbij is, Rob bevestigde dat. Dus we moeten het ermee doen ...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer