Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trouwfoto's NY
trouwfoto's NY
Hallo,
Ik ga volgend jaar trouwen en daarna gaan we op huwelijksreis naar o.a. New York. (13-17 juni)
Omdat je de jurk toch maar 1x aan doet, leek het mij leuk om de jurk mee te nemen naar NY en dan daar ook foto's te maken in onze trouwkleding.
Is er hier iemand die daar woont en een beetje oog heeft voor foto's en het leuk zou vinden om een paar leuke foto's te maken of weet iemand
een fotograaf die niet duur is en wat foto's kan maken?
Ik hoor het graag van jullie!
Groetjes Ingrid
Ik ga volgend jaar trouwen en daarna gaan we op huwelijksreis naar o.a. New York. (13-17 juni)
Omdat je de jurk toch maar 1x aan doet, leek het mij leuk om de jurk mee te nemen naar NY en dan daar ook foto's te maken in onze trouwkleding.
Is er hier iemand die daar woont en een beetje oog heeft voor foto's en het leuk zou vinden om een paar leuke foto's te maken of weet iemand
een fotograaf die niet duur is en wat foto's kan maken?
Ik hoor het graag van jullie!
Groetjes Ingrid
Re: trouwfoto's NY
Wat een gaaf idee! Ik kan je alleen niet verder helpen 

Ik doe het precies anders om, trouw volgend voorjaar op Barbados en doe daarna de jurk nogmaals aan om in NL op verschillende locatie's foto's te maken en voor het feest.
Niet schrikken, maar ik heb onze fotograaf uitgenodig om op Barbados foto's te maken en daarna weer als we terug zijn, tenslotte wil ik 1 boek met daarin alle bijzondere momenten.
Dit is misschien voor jullie geen optie, maar je kunt het wel aan de fotograaf vragen, of is er misschien iemand die het voor jullie zou kunnen doen?
Momenteel zijn bij BA de vliegtickets in de aanbieding, misschien kun je met je fotograaf regelen dat hij voor de gemaakte kosten wat terug doet, lijkt me niet meer dan logisch!
Het is in ieder geval een heel prachtig idee om op een andere locatie dan NL nog mooie foto's te maken, ik weet zeker dat iedereen het "wauw" gehalte heeft als ze de trouwfoto's terug zien!
Heel veel plezier met de voorbereidingen en geniet van alles wat jullie nog te doen hebben voor jullie grote dag!
Niet schrikken, maar ik heb onze fotograaf uitgenodig om op Barbados foto's te maken en daarna weer als we terug zijn, tenslotte wil ik 1 boek met daarin alle bijzondere momenten.
Dit is misschien voor jullie geen optie, maar je kunt het wel aan de fotograaf vragen, of is er misschien iemand die het voor jullie zou kunnen doen?
Momenteel zijn bij BA de vliegtickets in de aanbieding, misschien kun je met je fotograaf regelen dat hij voor de gemaakte kosten wat terug doet, lijkt me niet meer dan logisch!
Het is in ieder geval een heel prachtig idee om op een andere locatie dan NL nog mooie foto's te maken, ik weet zeker dat iedereen het "wauw" gehalte heeft als ze de trouwfoto's terug zien!
Heel veel plezier met de voorbereidingen en geniet van alles wat jullie nog te doen hebben voor jullie grote dag!

-
- Amerika-expert
Als de route je ook wat zuidelijker brengt naar North Carolina wil ik jullie wel helpen hoor!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
LOL, ik wilde net hetzelfde schrijven over Washington. Jullie zouden de trein hierheen kunnen nemen. Wij zijn in onze trouwkleding naar Washington gereden op onze trouwdag en hebben allerlei foto's met de monumenten op de achtergrond. We staan ook op heel wat Japanse foto's
. Leuk idee van jullie, helaas ken ik geen fotografen in New York.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik wil dat best doen hoor 
Ik fotografeer zowel bruiloften als New York, dus lijkt me leuk maar dan moet er natuurlijk wel een ticket betaald worden
Lijkt me niet helemaal jullie bedoeling
Ik ken een hele goede fotograaf in NY: Neil van Niekerk. Maakt geweldige foto's, maar hij zal prijzig zijn
http://www.planetneil.com/
Sowieso zijn fotografen in Amerika een stuk duurder dan hier. T lijkt wel of amerikanen meer geld over hebben voor een mooie foto van zichzelf, hun kind of hun bruiloft dan Nederlanders. Als ik soms hoor dat voor een verjaardagspartijtje al bedragen van 700 dollar worden neergelegd....haha, in Nederland zien ze je aankomen. Daar neemt men liever zelf de foto's

Ik fotografeer zowel bruiloften als New York, dus lijkt me leuk maar dan moet er natuurlijk wel een ticket betaald worden

Ik ken een hele goede fotograaf in NY: Neil van Niekerk. Maakt geweldige foto's, maar hij zal prijzig zijn
http://www.planetneil.com/
Sowieso zijn fotografen in Amerika een stuk duurder dan hier. T lijkt wel of amerikanen meer geld over hebben voor een mooie foto van zichzelf, hun kind of hun bruiloft dan Nederlanders. Als ik soms hoor dat voor een verjaardagspartijtje al bedragen van 700 dollar worden neergelegd....haha, in Nederland zien ze je aankomen. Daar neemt men liever zelf de foto's
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Iris_1982 schreef: Als ik soms hoor dat voor een verjaardagspartijtje al bedragen van 700 dollar worden neergelegd....

Aan topic starter, misschien kunnen jullie een berichtje op Craigslist voor New York plaatsen. Dat is meestal een goede plek om zoiets te vinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als Amerikaanse fotografen zo duur zijn, is een ticketje voor een Ndlse fotograaf misschien toch nog goedkoperIris_1982 schreef:Ik wil dat best doen hoor

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zagen onlangs dit bruidspaartje nog op Times Square en in Central Park is altijd wel een bruidspaar te vinden wat op de foto gaat.
Ik zou Petra (Staceybeessie) inhuren

Ik zou Petra (Staceybeessie) inhuren

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die van ons was $3500... inclusief drie man die de hele dag aanwezig waren, inclusief een trouwalbum en twee "parents albums"... Nu was dit wel een betere "wedding photographer" (meerdere nationale awards gewonnen), en gelukkig betaalde Anna's ouders hetIris_1982 schreef:Sowieso zijn fotografen in Amerika een stuk duurder dan hier. T lijkt wel of amerikanen meer geld over hebben voor een mooie foto van zichzelf, hun kind of hun bruiloft dan Nederlanders. Als ik soms hoor dat voor een verjaardagspartijtje al bedragen van 700 dollar worden neergelegd....haha, in Nederland zien ze je aankomen. Daar neemt men liever zelf de foto's

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een dure fotograaf in Nederland kost tussen de 1600 en 2500 euro...ook wel afhankelijk van of je een album erbij neemt etc. etc.
MAar in amerika komen ze idd vaak met meerdere. Op de bruiloft van mijn oude roommate vorig jaar liepen er ook 3 rond te rennen....
Uiteindelijk hou je er als fotograaf trouwens relatief weinig aan over hoor, ook al komt het voor veel mensen over als een bak geld.
Als je ziet hoeveel uur je nog kwijt bent met nabwerken, album maken, reiskosten, belastingen etc....mag je blij zijn als je er 300 euro voor jezelf aan overhoudt.
Maar idd: als jullie geen goedkope fotograaf in NY kunnen vinden is het wellicht het overwegen waard om voor mij een ticket van 450 euro te kopen en nog wat uurloon
haha 
MAar in amerika komen ze idd vaak met meerdere. Op de bruiloft van mijn oude roommate vorig jaar liepen er ook 3 rond te rennen....
Uiteindelijk hou je er als fotograaf trouwens relatief weinig aan over hoor, ook al komt het voor veel mensen over als een bak geld.
Als je ziet hoeveel uur je nog kwijt bent met nabwerken, album maken, reiskosten, belastingen etc....mag je blij zijn als je er 300 euro voor jezelf aan overhoudt.
Maar idd: als jullie geen goedkope fotograaf in NY kunnen vinden is het wellicht het overwegen waard om voor mij een ticket van 450 euro te kopen en nog wat uurloon

Zo! Ik had niet verwacht zo snel al zoveel reacties te hebben!
Leuk!
Het zou het leukste zijn als het gewoon een Nederlander is die daar woont en een paar foto's kan maken en bij voorkeur met onze camera (zodat we gelijk alle foto's hebben) of iemand die daar ook toevallig op vakantie is en een uurtje tijd heeft. We hebben er niet veel budget voor en ik ben wat huiverig om gewoon maar mijn statief met camera neer te zetten en 10 meter verderop gaan staan... Zou dat vertrouwd zijn daar? 3 meter van me af durf ik nog wel maar het zou zonde zijn als mijn spullen gestolen worden... Ik zou natuurlijk gewoon een voorbij lopende amerikaan kunnen vragen of hij/zij een foto wil maken maar dat is de laatste optie.
Ik had ook al eens gegoogled naar fotografen in NY maar ik schrok ook echt van de prijzen. Zo'n fotograaf is duurder dan onze hele reis! haha :p
We gaan na NY door naar Oregon en nog naar Vancouver in Canada. Ook daar willen we foto's laten maken dus als we overal een professionele fotograaf voor moeten hebben dan kost het nogal wat...
Het is dus ook niet haalbaar voor ons om een fotograaf in te laten vliegen. Het moet leuk blijven. Sorry!
Het idee van naar Chicago spreekt me wel heel erg aan maar we zijn maar 4 dagen in NY... Is dat dan wel handig? Het lijkt me wel heel leuk om gewoon in mijn trouwjurk de trein in te stappen enzo.
Zouden jullie ook gewoon met de trouwkleding de metro enzo instappen als je je wilt verplaatsen of dan toch maar een taxi?
Zoals jullie merken is het nog echt een plan dat uitgewerkt moet worden en ik weet zelf ook nog niet helemaal hoe en wat omdat het een spontaan idee was maar ik word wel steeds enthousiaster!

Het zou het leukste zijn als het gewoon een Nederlander is die daar woont en een paar foto's kan maken en bij voorkeur met onze camera (zodat we gelijk alle foto's hebben) of iemand die daar ook toevallig op vakantie is en een uurtje tijd heeft. We hebben er niet veel budget voor en ik ben wat huiverig om gewoon maar mijn statief met camera neer te zetten en 10 meter verderop gaan staan... Zou dat vertrouwd zijn daar? 3 meter van me af durf ik nog wel maar het zou zonde zijn als mijn spullen gestolen worden... Ik zou natuurlijk gewoon een voorbij lopende amerikaan kunnen vragen of hij/zij een foto wil maken maar dat is de laatste optie.
Ik had ook al eens gegoogled naar fotografen in NY maar ik schrok ook echt van de prijzen. Zo'n fotograaf is duurder dan onze hele reis! haha :p
We gaan na NY door naar Oregon en nog naar Vancouver in Canada. Ook daar willen we foto's laten maken dus als we overal een professionele fotograaf voor moeten hebben dan kost het nogal wat...

Het idee van naar Chicago spreekt me wel heel erg aan maar we zijn maar 4 dagen in NY... Is dat dan wel handig? Het lijkt me wel heel leuk om gewoon in mijn trouwjurk de trein in te stappen enzo.

Zoals jullie merken is het nog echt een plan dat uitgewerkt moet worden en ik weet zelf ook nog niet helemaal hoe en wat omdat het een spontaan idee was maar ik word wel steeds enthousiaster!

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
hmm, ik zou dus echt niet in mijn trouwjurk rond gaan lopen (laat staan reizen met de metro) met een statief in de hand en een 'simpele' camera. Je gaat dus alle moeite nemen om je trouwjurk mee naar de States te nemen om dan vervolgens een huis-tuin- en keuken foto te gaan nemen.
Ik denk dat je het werk van een professionele fotograaf echt onderschat. Een hobby-ist (tenzij een hele goede) kan die kwaliteit niet benaderen.
Als jullie budget zo klein is zou ik gewoon zorgen voor een goede fotograaf tijdens je huwelijk in NL zodat dát er allemaal mooi en perfect op staat en in Amerika gewoon lekker gaan genieten van je vakantie.
Ik denk dat je het werk van een professionele fotograaf echt onderschat. Een hobby-ist (tenzij een hele goede) kan die kwaliteit niet benaderen.
Als jullie budget zo klein is zou ik gewoon zorgen voor een goede fotograaf tijdens je huwelijk in NL zodat dát er allemaal mooi en perfect op staat en in Amerika gewoon lekker gaan genieten van je vakantie.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier op het forum zitten toch een paar getalenteerde hobby-fotografen. Misschien is er toevallig een forum-lid in NY terwijl jullie er zijn....?
Bezoeken jullie nog andere plaatsen dan alleen NYC tijdens de huwelijksreis?
Een forum-lid die toevallig dan ook daar op vakantie is oid zou perfect zijn!
We gaan eerst naar NY, vanuit daar vliegen we door naar een Oregon waar we vooral zullen verblijven in Corvallis en dan vliegen we nog door naar Vancouver, Canada om daar een dag of 5 te zijn. Al met al zijn we bijna 3 weken weg. Wel een gesleep met de jurk maar anders komt hij toch maar in de kast te hangen.
We gaan eerst naar NY, vanuit daar vliegen we door naar een Oregon waar we vooral zullen verblijven in Corvallis en dan vliegen we nog door naar Vancouver, Canada om daar een dag of 5 te zijn. Al met al zijn we bijna 3 weken weg. Wel een gesleep met de jurk maar anders komt hij toch maar in de kast te hangen.

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met RiverCola hoor
Ik snap de insteek niet. Je wilt mooie trouwfoto's in NY, daar ga je dus naartoe met jurk en al..dat kost een hooop geld, tijd en gedoe.
En vervolgens overweeg je dan om iemand met zijn hobby-camera die "toevallig in de buurt is" het werk te laten doen?
Echt heel erg zonde, ik zou het dan of goed doen...of niet doen.
Een paar honderd euro lijkt misschien veel maar dat ben je weer vergeten als je de foto's hebt die voor eeuwig een mooie herinnering zullen vormen
Veel mooier dan een paar goedkope kiekjes in ieder geval
(lees: ik ben nog steeds beschikbaar
)
Ik snap de insteek niet. Je wilt mooie trouwfoto's in NY, daar ga je dus naartoe met jurk en al..dat kost een hooop geld, tijd en gedoe.
En vervolgens overweeg je dan om iemand met zijn hobby-camera die "toevallig in de buurt is" het werk te laten doen?
Echt heel erg zonde, ik zou het dan of goed doen...of niet doen.
Een paar honderd euro lijkt misschien veel maar dat ben je weer vergeten als je de foto's hebt die voor eeuwig een mooie herinnering zullen vormen
Veel mooier dan een paar goedkope kiekjes in ieder geval
(lees: ik ben nog steeds beschikbaar

Mag ik vragen wat jullie op OSU gaan doen...oneindug schreef: Corvallis

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Een goede vriend van ons woont in Corvallis en zal ons wat van Oregon laten zien. Hoezo...? :p 

Bedankt voor deze gouden tip!! Ik heb een goede fotograaf gevonden via Craigslist! 2 zelfs want via de Craigslist van Vancouver heb ik ook nog een fotograaf voor daar gevonden.Aan topic starter, misschien kunnen jullie een berichtje op Craigslist voor New York plaatsen. Dat is meestal een goede plek om zoiets te vinden.

Of het nou een gesleep wordt of niet, het gaat een leuke ervaring worden! En anders hangt de jurk toch maar in de kast...

Bedankt voor jullie hulp!