Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd bij route Boston-Niagara Falls-New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
figarooke
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd bij route Boston-Niagara Falls-New York

Bericht door figarooke »

Hallo,
In juli vertrekken we +/- 14 dagen naar New York en omstreken. De eerste week voorzie ik 5 dagen New York en daarna wil ik met de bus of trein naar Boston. Na 2 dagen Boston zou ik in de namiddag de auto willen ophalen en dan via een mooie route naar de Niagara Falls. Maar dan begint het probleem. Na hier veel reisverslagen gelezen te hebben, weet ik niet meer wat kiezen :-). Vandaar mijn vraag: is volgende route haalbaar of wat kan ik er beter uitlaten? We willen wel graag wat natuur zien, maar zijn geen types om lange wandeltochten te doen. Het ideale vind ik om via mooie autoroutes veel te zien en regelmatig een stop in te lassen om even wat rond te kijken.

dag 1 auto oppikken rond +/- 14u en daarna naar Salem
dag 2 Salem – Portland – North Conway
dag 3 North Conway (White Mountains) – Glen Falls
dag 4 Glen Falls – Old Forge (Adirondacks)
dag 5 Old Forge – Niagara Falls
dag 6 Niagara Falls
dag 7 Niagara – Watkins Glen (+ ev. nog doorrijden naar Ithaca)
dag 8 Ithaca – Pocono ( Is Pocono de moeite?)
dag 9 Pocono – JFK (rond 14u daar auto afgeven)
ReneB
Amerika-newbie

Re: Hulp gevraagd bij route Boston-Niagara Falls-New York

Bericht door ReneB »

Ik ben vorig jaar ook in deze regio geweest en dit is zeker de moeite waard. We hebben hierbij de volgende route afgelegd: Boston - Portland - Lincoln (White Mountains) - Burlington - Saratoga Springs - Ithaca - Niagara Falls (teruggevlogen vanuit Buffalo).

Omdat je nu teruggaat naar New York heb je wel erg kort overal om echt wat te gaan zien denk ik. White Mountains is een heel mooi gebied waar je een aantal dagen makkelijk door kan brengen. Ook Ithaca vind ik zeer de moeite waard. Aantal mooie parken vlakbij of nagenoeg in de stad (Buttermilk Falls, Taughannock Falls, Robert. H. Treman). Bij Niagara Falls zou ik zowel aan de Canadese als Amerikaanse kant gaan kijken.

Is het geen optie de route in een richting te doen? Kost alleen wel wat extra aan drop off kosten voor de auto (wij waren 150$ kwijt voor ophalen in Boston en terugbrengen in Buffalo), maar dat weegt voor mij niet op tegen de tijd die je
daar eventueel mee bespaart.

Succes met plannen verder.
figarooke
Amerika-ontdekker

Bericht door figarooke »

Bedankt voor de reactie. Onze tickets zijn al geboekt, dus we moeten terugvliegen vanuit New York. Misschien moet ik de route wat inkorten, maar ik vind het zo moeilijk om te weten wat een mooie, haalbare route is. Het zal nog wat puzzelen worden. :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij vonden Watkins Glen erg mooi, dus zeer de moeite waard. Daarnaast hebben wij vooral genoten van de Adirondacks, die ik persoonlijk mooier vond dan White Mountains. Maar North Conway is wel een heel leuk plaatsje met voor ieder wat wils (kinderen, sportievelingen, shopaholics). Succes met de planning!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer