Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis NY-Phil-Wash-Canada-NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Legpuzzel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis NY-Phil-Wash-Canada-NY

Bericht door Legpuzzel »

Hoi,

Wij hebben de vluchten al geboekt voor onze rondreis in het noordoosten. Ik heb geprobeerd dingen te vinden in andere topics, maar toch een aantal specifieke vragen.
Idee:
Dag 1: Vlucht NL-NY trein naar Philadelphia
Dag 2: Philadelphia
Dag 3: Philadelphia - trein naar Washington
Dag 4: Washington
Dag 5: Washington
Dag 6: Washington - Finger lakes [Auto huren op vliegveld, via Amish]
Dag 7: Finger lakes [bijkomen van de dag ervoor]
Dag 8: Finger lakes - Niagara falls
Dag 9: Niagara falls - Toronto
Dag 10: Toronto - 1000 islands
Dag 11: 1000 islands
Dag 12: 1000 islands - Ottawa
Dag 13: Ottawa - Adirondacks
Dag 14: Adirondacks
Dag 15: Adirondacks - NY [Auto inleveren op JFK]
Dag 16: NY
Dag 17: NY
Dag 18: NY
Dag 19: NY
Dag 20: NY - NL

Bewust gekozen voor een lange reisdag tussen washington en finger lakes (600km en 7 uur excl stops). Ottawa lijks ons leuk om wat anders van canada te zien dan alleen Toronto.
Grote vraag is of twee nachten 1000 islands niet wat veel is, en ik deze nacht wellicht beter bij de Adirondacks kan stoppen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ideeen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Rondreis NY-Phil-Wash-Canada-NY

Bericht door Petra/VS »

Kingston is een leuke plaats tussen Toronto en Ottawa in, waar je ook boottochten naar de 1000 Islands kunt nemen. Ottawa is inderdaad een leuke plaats. Een stuk kleiner, dan Toronto, maar met een gezellige markt en de Parlementsgebouwen zijn leuk om te bezoeken. Ik zou de extra nacht bij Ottawa stoppen, zodat je een volle dag daar hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik kan niet meepraten over Ottawa en Toronto, maar wij vonden de Adirondacks (o.a. Lake Placid) een erg mooie omgeving wat de moeite waard is om een paar nachten te blijven. Verder is in The Finger Lakes het State Park van Watkins Glen erg mooi.

Succes met de planning!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Legpuzzel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Legpuzzel »

Bedankt allebei.

Een extra nacht stad heeft niet direct onze voorkeur. We zijn meer natuurmensen en doen deze trip al erg veel steden aan. We zitten wel te twijfelen over een extra nacht Adirondacks ten koste van 1000 islands... Hoeveel wandelmogelijkheden zijn er bij de 1000 islands? Qua bezoektijd aan Ottawa maakt het niet heel veel uit. Of we komen er vrij vroeg aan of gaan wat later weg.

Pfff, lastig dat kiezen tussen allemaal leuke dingen :wink:
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Ik heb nog een vraagje hier, maar wil er geen nieuwe topic voor openen. Zelf ga ik deze zomer richting het oosten van de Verenigde Staten en ik vroeg me af hoeveel dagen Washington er ongeveer nodig zijn om de bijzonderste bezienswaardigheden te doen. Wel zullen we er rekening mee moeten houden dat we dan al 5 dagen New York achter de rug hebben, wat (denk ik) toch zeer vermoeiend is geweest dan...

In mijn originele planning heb ik het zo momenteel:

....
WAS-dag 1: Aankomst via trein (late namiddag/avond)
WAS-dag 1: Washington
WAS-dag 1: Washington
WAS-dag 1: 's morgens vlucht naar Orlando (nog te boeken, dus aanpasbaar)
....
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer