Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis balkie: Planning New York 2,5 dag

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
balkie
Amerika-ontdekker

Reis balkie: Planning New York 2,5 dag

Bericht door balkie »

Hey iedereen

18 juni vertrek ik samen met 2 vrienden voor 18 dagen naar Amerika. We beginnen met 3 nachten New York.
We landen om 13.15 en zitten in Hotel Wellington.
We hebben een planning gemaakt wat we ongeveer willen gaan doen. Die ziet er zo uit:

Dag 1
Aankomst 13.15 New York John F. Kennedy:
Vervoer naar hotel. We verwachten rond 16:00 in het hotel te zijn ( is dit reeël?) dan hebben we ongeveer deze planning, kan dus veranderen als het langer duurt voor we bij het hotel zijn
Central Park
Bryant Park
Rockefeller - Top of the Rock (zonsondergang)
Times Square, Broadway, Hard Rock Cafe

Dag 2:
Little Italy
Chinatown
Brooklyn Bridge wall
Wall street
Street Ground Zero
State of Liberty
Herald Square
Empire State Building

Dag 3:
Greenwich
Madison Square
Winkelen
Central Park
New York Night Tour

Dag 4:
Vertrek 07:15

Zoals jullie zien is het een volle planning. We hebben Google Maps gebruikt hiervoor en die zegt dat zoals we het nu doen het goed te belopen is. Is dat waar of zit dit veels te vol. We zijn er maar kort dus willen zoveel mogelijk zien.

Ik hoor graag jullie reacties
Grt Balkie
Ankie
Amerika-newbie

Re: Planning New York 2,5 dag

Bericht door Ankie »

Hee,

Volgens mij is het wel redelijk als je 16.00 in het hotel aan komt. Je moet sowieso 1 uur rekenen voordat je door de douane bent op JFK, maar soms kan het ook twee uur duren. Hoe je dan ook naar het hotel gaat, vier uur red je volgens mij wel!

Wat ik nog steeds geweldig vind is de hop-on hop-off tour van Grayline, www.graylinenewyork.com dan kun je overal op en af stappen en ook bij je plekken die je genoemd hebt! Anders moet je volgens mij wel echt heel veel afsjouwen! En dat kost ook veel tijd!

Have fun!
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Bedankt Ankie.

Goeie tip van de bus. We gaan daar ook zeker gebruik van maken. De planning die we hebben gemaakt is meer om te kijken of het dicht bij elkaar is. Maar het is dan zeker makkelijker om met de bus te gaan
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

van die aankomstdag zou ik Central Park strepen....de reis is vermoeiend, dus je moet die dag niet het idee hebben dat je nog veel kunt doen...als je het bij die andere 3 houdt, is het wel te doen, denk ik.

wil je naar het Statue of Liberty, of alleen met de gratis ferry naar staten island op en neer en er min of meer langs varen? In het eerste geval raad ik je aan de vroegste boot te nemen, het wordt er drukker naarmate de dag verstrijkt.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Meyem bedankt voor de tip. We hebben central park erbij staan omdat ons hotel er ongeveer naast ligt.
Maar waarschijnlijk strepen we het wel weg omdat we er later weer naar toe gaan.
We willen er alleen langs varen. Zijn er dan nog tips qua tijd of maakt dat verder niet uit?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nee, dan maakt het niet uit. sAvonds zou wel eens leuk kunnen zijn?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bollieblauw1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bollieblauw1 »

Hoi,

Is jullie planning een beetje uitgekomen?
Zit zelf ook een neetje te puzzelen.
Wij blijven 5 nachten.
Heb je tips?

Gr Ingrid
Slotje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Slotje »

Central Park is natuurlijk altijd leuk, ook om even doorheen te lopen. ALs je naar Bryant Park gaat( op zich niet heel bijzonder) sla dan de library niet over, die zit aan de andere kant(park is aan de achterkant van de Library. Als je dat niet interessant vindt, zou ik Bryant Park overslaan en wat langer voor Central Park nemen. Fifth Avenue is ook leuk om overheen te lopen.
Herald Square op dag 2 zou je ook kunnen overslaan, is gewoon een druk kruispunt. Of je moet naar Macy's willen gaan natuurlijk. Voor Ground Zero moet je reserveren, voor het memorial in ieder geval.
En als je wil shoppen, ga dan naar Soho, heel fijn om te shoppen. Century 21 bij Ground Zero is ook leuk, even zoeken maar heel veel dure merken voor weinig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer