Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kerst in New York 2011

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
sven11
Amerika-ontdekker

Kerst in New York 2011

Bericht door sven11 »

Mijn vriendin en ik hebben in juni onze eerste reis door Amerika gemaakt met de camper (zuid-west).
Het was een geweldige reis en bij thuiskomst besloten we snel weer naar Amerika te gaan.
Nu is ons plan om dit jaar voor de verandering kerstmis niet in Oostenrijk door te brengen, maar in New York, om precies te zijn van vrijdag 23/12 t/m woensdag 28/12.
Graag zou ik van jullie tips ontvangen;
- welk hotel?
- welke bezienswaardigheden wij MOETEN zien/beleven tijdens de kerstperiode (uiterraard schaatsen in Central Park!)

Alvast heel erg bedankt!
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Kerst in New York 2011

Bericht door rvd4always »

Voor hotel kan je reviews bekijken op tripadvisor.com en voor attracties zou ik even de newyorkpass/attractions site raadplegen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

New York tegen kerst is leuk!
Met kerst waanzinnig druk, denk ik, en duur....dus snel een hotel boeken!
Zelf zitten we in het Country Inn & Suites, nog voor de kerst. vind ik prima te doen...

wat moet je doen? Natuurlijk window shoppen:
http://gonyc.about.com/od/christmassigh ... indows.htm
Verder is er ook bij Rockefeller Center een bekende ijsbaan ( en een mega boom) en in Bryant Park ook, incl een kleine kerstmarkt.
Ook zijn er er leuke kerstmarkten in het Grand Central Station (waar je ook 1 x per dag een gratis tour kunt doen) en op Union Square.
Er is ook een city lights tour, en ik zit zelf te denken om die komende decembermaand te gaan doen, lijkt me best leuk...
http://www.allnewyorktours.com/body.asp ... ourDetails
er zijn er meerdere, trouwens....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

die city lights tour link werkt niet, ben ik achter....
ik heb inmiddels wel een leuke andere link gevonden:
http://gonyc.about.com/od/christmassigh ... ctions.htm

ik ben vorig jaar naar de Xmas special van Radio City Center geweest en dat was leuk...dit jaar gaan we ook..
de Rockettes treden eigenlijk alleen nog met kerst op in hun eigen toko en ze zijn best indrukwekkend...ik kan het wel aanraden.
wij wachten wel op discounts, trouwens...die komen zeker via:
http://www.broadwaybox.com/
vorig jaar had ik een duur kaartje gekocht, omdat ik dacht dat het uitverkocht zou zijn.
de zaal is echter zo enorm groot, ik denk dat het niet kan uitverkopen...!

Trouwens, ik vond een tour van dit gebouw ook bijzonder de moeite waard! (maar: ik ben dan ook dol op Art Deco, en dit gebouw is een bolwerk eersteklas!)

verder ben ik deze zomer naar Wicked geweest en ik vond dat deze musical zijn reputatie meer dan waard...echt heel mooi, wat mij betreft ook een aanrader...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

sven11 schreef:... maar in New York, om precies te zijn van vrijdag 23/12 t/m woensdag 28/12.
Graag zou ik van jullie tips ontvangen;
- welk hotel?
In het Noordoosten-subforum zijn al heel vaak hotels in New York besproken, kijk daar eens rond.
Tevens vind je bovenaan het forum een link naar de AllesAmerika-hotel- en campingbeoordelingen. Ook daar vind je meerdere hotels besproken.
Voor het gemak ook even hier de link: http://beoordelingen.allesamerika.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ilssse
Amerika-ontdekker

Bericht door Ilssse »

Weet iemand tot welke datum de kerstsfeer in NY blijft?
Ik bedoel dan vooral de kerstboom, schaatsbaan en mooie etalages.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Volgens mij wordt de boel vrij vlot na oud en nieuw ingepakt...de ijsbanen blijven nog wel even.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer