Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op reis naar Washington... Wie heeft er tips voor mij?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Washington
Amerika-newbie

Op reis naar Washington... Wie heeft er tips voor mij?

Bericht door Washington »

Binnenkort vertrek ik voor een tiental dagen naar Washington.

Heeft er iemand tips voor mij? Wat moet ik zeker zien?
Zowel cultuur, shopping, natuur, uitgaan interesseert me.

Thanks folks!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Washington DC of de staat Washington? Als het DC is kijk dan ook even onder "Reis Zuidwest USA" op dit forum.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Washington
Amerika-newbie

Bericht door Washington »

Washington DC

Alvast bedankt voor uw reactie!

Ik ben benieuwd wat het zal geven... een eerste keer naar de States!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hallo,

Ik woon 15 mijl van Washington af, dus vraag maar raak. Ga je bij een bekende logeren, dat je zo lang blijft? De meeste Nederlanders "doen" Washington in een paar dagen ;).
Je bent hier zo tien dagen zoet en kunt dan ook dingen gaan bekijken, die meestal worden overgeslagen.
Je schreef, dat je van natuur houdt, heb je een auto ter beschikking?
Zo niet, lees dan mijn artikel over fietsen in het gebied rond Washington op deze site (http://www.allesamerika.com/fietsen-ron ... ngton.html).
Great Falls, National Park is mooi en per fiets te bereiken aan de Maryland kant. Als je een auto hebt moet je Skyline Drive gewoon rijden in Shenandoah National Park ongeveer een uur buiten Washington.
Er is natuurlijk veel en veel meer. Als je specifieke vragen hebt, hoor ik het wel.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bolleke
Amerika-newbie

Bericht door Bolleke »

Hallo,

Wij vertrekken volgende week voor een 12-tal dagen naar Washington DC. Mijn schoonzus woont sinds 2 jaar in Greenbelt (en werkt op de Belgische ambassade in DC) en we gaan haar ginder nu eens opzoeken...

voorlopig ziet ons programma er zo uit:

zaterdag 22/5 : Annapolis
zondag 23/5 : Baltimore
maandag 24/5 : WDC (metro tot union-station; the mall; national air & space museum; langs pennsylvania avenue richting white house; old post office;...
dinsdag 25/5 : metro tot Old town Alexandria - met boot naar Mount Vernon (4 uur om daar rond te lopen) en dan met boot terug naar Old town Alexandria - metro tot union station om daar huurauto op te pikken
woensdag 26/5 : Skyline Drive (+ eventueel Skyline Caverns aan Front Royal)
donderdag 27/5 : Colonial Williamsburg OF historic national road (richting cumberland) OF op east shore wat rondtoeren
vrijdag 28/5 : Arlington Cemetery + Pentagon city?? (shopping) -zaterdag 29/5 : ligt nog niet vast
zondag 30/5 : Great Falls Park
maandag 31/5 : ligt nog niet vast
dinsdag 1/6 : WDC: andere kant vd mall (jefferson, lincoln...), American History museum?, zoo?
woensdag 2/6 : oprommelen, inpakken en vertrek :-(

Wat vinden jullie hiervan? Nog tips of opmerkingen?
Enig idee of Colonial Williamsburg de moeite is? En te doen vanuit DC? (we verblijven op dat moment in College park)

alvast bedankt voor de reacties!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi "Bolleke",
Bolleke schreef:Hallo,

Wij vertrekken volgende week voor een 12-tal dagen naar Washington DC. Mijn schoonzus woont sinds 2 jaar in Greenbelt (en werkt op de Belgische ambassade in DC) en we gaan haar ginder nu eens opzoeken...
Leuk!

voorlopig ziet ons programma er zo uit ik heb er vetgedrukt commentaar bij geschreven:

zaterdag 22/5 : Annapolis -- een leuk plaatsje met grappige winkeltjes, maar ga alleen als het mooi weer is. Neem ook een boottochtje, erg leuk
zondag 23/5 : Baltimore -- het aquarium daar moet je gewoon gezien hebben (ga wel vroeg, want op zondag is het beredruk). De Inner Harbor is erg leuk en Ft. McHenry schijnt interessant te zijn (ben ik nog steeds niet geweest!), waar de Star Spangled Banner waaide
maandag 24/5 : WDC (metro tot union-station; the mall; national air & space museum; langs pennsylvania avenue richting white house; old post office;... -- verkijk je niet op DC, de afstanden zijn groot, de attracties ook al en je bent zo een halve dag kwijt in een museum. Als je naar boven wil in het Washington Monument is het aan te raden meteen tickets te gaan halen, die zijn gauw vergeven. Er is eindeloos veel te doen en zien in de stad, moeilijk om specifieke adviezen te geven.
dinsdag 25/5 : metro tot Old town Alexandria - met boot naar Mount Vernon (4 uur om daar rond te lopen) en dan met boot terug naar Old town Alexandria - metro tot union station om daar huurauto op te pikken -- best wel lang, 4 uur op Mount Vernon. Soms staat er een lange rij voor het huis en het landgoed is prachtig, daar niet van, maar 4 uur lijkt me lang, dan zou ik liever wat langer in Old Town doorbrengen, daar zijn een stel heel interessante bezienswaardigheden. Maar misschien hebben jullie geen keus? In Old Town is de ghost en graveyard tour 's avonds ook erg leuk.
woensdag 26/5 : Skyline Drive (+ eventueel Skyline Caverns aan Front Royal)-- Absoluut doen, die caverns! Ze hebben unieke formaties, die anthodites heten, heel mooi (ik heb er foto's van op mijn Webshots site staan)
donderdag 27/5 : Colonial Williamsburg OF historic national road (richting cumberland) OF op east shore wat rondtoeren -- Williamsburg is veel leuker, dan de historic road! Maar het is wel bijna 4 uur rijden van Greenbelt. Het gebied rond Williamsburg is trouwens een aantal dagen waard. Je hebt er Jamestown, de eerste settlement in Virginia, Yorktown, Busch Gardens, James River plantations, Norfolk en Virginia Beach. Een dag is veel te kort daarvoor. Maar als je de rijtijd ervoor over hebt is Williamsburg erg leuk.
vrijdag 28/5 : Arlington Cemetery + Pentagon city?? (shopping) - Pentagon City Mall is inderdaad een mooie mall, zowel kwa winkels als kwa interieur, aan te raden dus. Tip: als je bij Arlington Cemetery na een bepaald uur (ik meen 15 uur) een Tourmobile ticket koopt voor de begraafplaats en Washington is die de volgende dag ook nog geldig.
zaterdag 29/5 : ligt nog niet vast
zondag 30/5 : Great Falls Park -- Leuk is het om langs het C&O Canal een boottochtje te maken in een boot die door muilezels wordt getrokken. Vergeet ook de Virginia kant van Great Falls niet te bezoeken, die is ruiger dan de Maryland kant.
maandag 31/5 : ligt nog niet vast
dinsdag 1/6 : WDC: andere kant vd mall (jefferson, lincoln...), American History museum?, zoo?-- De Presidenten tentoonstelling in het American History museum is de moeite waard. Ook het museum of Natural History moet je gezien hebben. Vooral de enorme dinosaurussen (beneden) en de collectie edelstenen (boven) zijn interessant. De zoo is vooral leuk vanwege de panda's, maar ik ben niet zo'n dierentuin liefhebster als ik in vreemde steden ben. De National Archives zijn interessant, zowel vanwege het gebouw als omdat er beroemde documenten zoals de Constitution en de Bill of Rights te bezichtigen zijn. Maar nogmaals om veel te zien heb je meer dan 2 dagen nodig.
woensdag 2/6 : oprommelen, inpakken en vertrek :-(

Wat vinden jullie hiervan? Nog tips of opmerkingen?
Enig idee of Colonial Williamsburg de moeite is? En te doen vanuit DC? (we verblijven op dat moment in College park)-- zie boven. Als ik jullie was, zou ik een nachtje bij Williamsburg verblijven om er meer te bezoeken.

alvast bedankt voor de reacties!
------

Ik hoop, dat je hier wat aan hebt. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het wel :).[/b]
Bolleke
Amerika-newbie

Bericht door Bolleke »

Alvast bedankt voor je adviezen...die ga ik nu alvast eens wat
bestuderen om nog wat wijzigingen aan te brengen... :-)

Als alles nu goed meevalt (eerste keer Amerika) dan komen we natuurlijk nog eens terug, zodat we DC nog wat verder kunnen bezoeken...zoals je al zei: keuze genoeg en enorm veel te zien...

als ik nog aan iets denk...dan hoor je me wel!!
Thanks!
Bolleke
Amerika-newbie

Bericht door Bolleke »

Hallo Petra,

Nogmaals bedankt voor de vele tips...We hebben besloten om een twee-daagse trip in onze reis in te plannen...richting Richmond, daar Berkeley plantation bezoeken en colonial williamsburg, dan verder richting Virginia Beach..daar overnachten en volgende dag over de chesapeake bridge naar ocean city en zo op weg terug naar greenbelt..

Ik heb er zin in...volgende week rond deze tijd zitten we op onze vlucht richting states! :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Bolleke,

Goed idee! Een ding, echter, ga niet in het weekend van 28 mei, want dat is Memorial Day weekend en dan is het beredruk aan het strand en op de weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer