Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar de auto ophalen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

waar de auto ophalen?

Bericht door anna m »

Ik ben nog steeds bezig met het eerste deel van onze reis. In eerste instantie hadden we het idee om met de bus van New York naar Washington te gaan en daar een auto te huren. Omdat we meer natuur dan "stedenmensen" zijn, hebben we bedacht dat het misschien handiger is om in NY de auto al te huren en -om niet alle steden achter elkaar te bezoeken- vandaar uit naar Lancaster te rijden en dan door te gaan naar Washington. Dan kunnen we makkelijker de omgeving van Washington bezoeken, maar ook lijkt het ons qua bagage handiger omdat we gaan tentkamperen en we dus aardig wat bagage zullen hebben. De vraag is of het laatste idee handig is en zo ja waar moeten we dan de auto oppikken bv la Guardia? Is het parkeren van de auto aan de rand van Washington bij een metrostation makkelijk te realiseren?
Anna Martha
anna m
Amerikafan

Re: waar de auto ophalen?

Bericht door anna m »

Niemand die mij kan adviseren????
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kunt de auto op een van de 3 vliegvelden ophalen bij New York of in Manhattan.
Wij kwamen er achter dat het ophalen in Newark de goedkoopste was van deze opties en hebben dat gedaan. Of je nou de metro naar JFK neemt of de bus naar EWR maakt in tijd niet uit.
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

bedankt voor je tip, gaan we onderzoeken. IKan iemand ons vertellen of parkeren aan de rand van Washington bij een metrostation makkelijk is?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er een beetje aan welk metrostation, er zijn verschillende metrostations met (betaalde) parkeerplaatsen.
anna m
Amerikafan

Re: waar de auto ophalen/parkeren?

Bericht door anna m »

Rob, volgens mij maken we ongeveer het zelfde rondje als jullie in 2008 alleen in omgekeerde volgorde.
Ik ben nog op zoek naar een camping buiten Washington (zal wel dezelfde camping worden als jullie als je daar goed met de tent kunt staan) en vandaaruit willen we dan de stad bezoeken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De campground van Lake Fairfax Park is ook voor tenters zeer geschikt, hoe je van daaruit met de metro naar DC kan vind je in het verslag van dag 23.
Wij hebben toen bij het winkelcentrum geparkeerd omdat op de parking bij het metrostation van Vienna geen campers kunnen staan, er is daar wel een flink (betaalt) parkeerterrein maar dat staat ook vaak vol met auto's van mensen die in DC werken en het laatste stukje met de metro doen omdat er vaak files staan op de I-66 richting DC.
Vanaf het winkelcentrum is het 10 á 15 minuten lopen naar het metrostation.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Zelf ondervonden en gehoord van vrienden die in VA wonen, dat de parkings normaal reeds vanaf 8 a 9 uur s'morgens vol staan.
rvdodewaard
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdodewaard »

Ik zou zeker je auto ophalen op newark. Door manhattan rijden is bijna niet te doen. Bovendien ligt newark al in de richting van washington.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Zolang je boven Midtown blijft vind ik Manhattan goed te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer